EDITOR'S PICK

Mercedes-AMG CLA 45s 4Matic+: Δράση – Αντίδραση

mercedes-amg-cla-45s-4matic-drasi-antidrasi-621272

Του Πάνου Ντάνου – φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ένας μηχανικός, ονόματι Dieter Morgel, συναρμολογεί κομμάτι κομμάτι τον κινητήρα της AMG, εξωθεί τα όρια της ειδικής ισχύος στους 210 ίππους ανά λίτρο κυβισμού και βάζει φαρδιά πλατιά την υπογραφή του στο κάλυμμα.

Η CLA, σπρώχνει το budget καύσιμου στα άκρα του.

Η Mercedes-Benz Hellas, εξαντλεί την υπομονή του αντίτιμου αγοράς.

Εγώ, το πλαίσιο της νομιμότητας.

Οι ίριδες των ματιών, το περιθώριο της διαστολής.

Το αμάξωμα, το σύνορο του δρόμου.

Και όλες οι παραδοξότητες αθροίζονται σε μια μεγάλη ορθότητα.

Τη σήμερον ημέρα δεν υπάρχουν «κακά» αυτοκίνητα.

Τα ανέκδοτα με την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ξεπεράστηκαν από τα γεγονότα και όχι από το χρόνο, η Ιαπωνία ξύπνησε από το σχεδιαστικό και οδηγικό της ύπνο, οι Κορεάτες σήκωσαν τα μανίκια και έβαλαν πολλά πόδια στα μισά παπούτσια, οι γερμανικές εταιρίες ανακάλυψαν ότι υπάρχει ζωή μετά την ποιότητα και οι γαλλικές τόλμησαν ένα άλμα πίστης προς το φινίρισμα και την εργονομία.

Οι κατασκευαστικές σχολές αναμίχθηκαν στο χωνευτήρι της παγκοσμιοποίησης, ομίλων και οικονομιών κλίμακας και επιτεύχθηκε ο ευκταίος «μέσος όρος» που αφήνει τους πάντες ικανοποιημένους. Και, αυτό το τελευταίο συμβαίνει και γράφεται δίχως ίχνος συγκατάβασης, χωρίς παρηγορητικά χτυπηματάκια στην πλάτη.

Δεν υπάρχουν «κακά» αυτοκίνητα και όλα τα αυτοκίνητα είναι «ίσα». Μόνο που, οργουελικά μιλώντας, μερικά είναι πιο ίσα από τα άλλα. Ναι, και πιο ακριβά. Αλλά η παραβολή των χαρακτηριστικών με την τιμή είναι, με πολιτικούς όρους, λαϊκισμός.

ΤΑ ΑΓΙΑ ΧΩΜΑΤΑ (ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΑΣΦΑΛΤΟΙ)

Έρως, θέρος, πόλεμος.

Αυτή η οδηγική επιχείρηση τα έχει όλα: Συναισθηματικές εξάρσεις, πράο καλοκαίρι, στις αρχές του ον, και ένα αυτοκίνητο που περιφρονεί τα ημίμετρα. Στη -θυγατρική της Mercedes Benz από το 2005- AMG, οι σχεδόν 2.000 εργαζόμενοί της, κάνουν πλάκα στον κόσμο της αυτοκίνησης μοστράροντας την ικανότητα που έχουν και τη δυνατότητα που τους παρέχεται, να εισάγουν προσηνή προϊόντα από τη μια πόρτα και να εξάγουν συναρπαστικές εκδόσεις από την άλλη. Ενίοτε χωρίς υπερβολές, γιατί, από τη γραμμή παραγωγής δεν βγαίνουν μόνο κραυγαλέα G-Wagen, επιφωνηματικά SUV, δυσεύρετα Roadster και μονόκεροι Black Series.

Υπάρχει και αυτή η όμορφη, τετράθυρη, αμακιγιάριστη, «και καλά» κουπέ CLA, εν προκειμένω πάλλευκη και τηλαυγής, Dr. Jekyll μόνο όταν είναι σταματημένη και σβηστή, Mr. Hyde άπαξ και πατήσεις το μπουτόν που εκκινεί τον κινητήρα. Στο δρόμο για την ευρύτερη περιοχή της Λαμίας, η ώρα είναι ποικιλοτρόπως ασφαλής, ξημερώματα γαρ. Η άσφαλτος περνάει fast forward κάτω από τα λάστιχα, το διαχωριστικό στο κέντρο της εθνικής οδού είναι μια αδιάκοπη, υπόλευκη γραμμή και το περιβάλλον μια θολή πράσινη εικόνα.

Η άχαρη ευθεία της Θήβας οπισθοχωρεί στους καθρέφτες, ηττημένη κατά κράτος από τους 421 ίππους του ισχυρότερου τετρακύλινδρου, 2λιτρου κινητήρα παραγωγής, οι παρατεταμένες στροφές που ορίζουν την νοτιοδυτική πλευρά της Υλίκης προσπαθούν εις μάτην να εκθέσουν το αυτοκίνητο, το κατηφορικό «πέταλο» των 180 μοιρών μετά την έξοδο της Μαλεσίνας ενδίδει στην επιλογή «Sport+», όμορη με την εκκεντρική «Race», του συστήματος AMG Dynamic Select, τα τούνελ πριν τα Καμένα Βούρλα αντηχούν τον ήχο από τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης και η CLA οδεύει αρειμάνια στις πλαγιές της Γκιώνας και στην περιοχή της Παρνασσίδας, που περιλαμβάνει κομμάτια της Φωκίδας και της Φθιώτιδας και είναι συνυφασμένη με το Ράλι Ακρόπολις. Προηγούνται οι καμπές του Μπράλου, το οδικό roller coaster που μοιάζει να σχεδιάστηκε καθ’ υπόδειξη της AMG.

Η ανηφορική διαδρομή είναι λόγος να διασχίσεις την Αττικοβοιωτία επί τούτω: Οι απανωτές ανοιχτές στροφές είναι το βούτυρο στο ψωμί της CLA, που υπομειδιά με τις ανάποδες κλίσεις, ξεκαρδίζεται όταν επιλέγεις μια σχέση «κάτω» όταν μπορείς να είσαι δύο ταχύτητες «πάνω», εξοργίζεται όταν το ένστικτο της αυτοσυντήρησης σου συστήνει εμφατικά να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι ενώ απέχει παρασάγγας από το όριό της και σου εύχεται εις υγείαν καταναλώνοντας περισσότερα από 15 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα (κατά μέσο όρο), όταν πετυχαίνεις το οδηγικά πρέπον.

ΧΑΝΙ, IM HOME

Το Χάνι Ζαγκανά είναι ένα σημείο έκπαγλου φυσικού κάλλους. Αλλά και μια ιστορική ειδική διαδρομή του Ράλι Ακρόπολις, που ως δρόμος υφίσταται ακόμη, με την ίδια χάραξη, αν και ασφαλτοστρωμένος. Μέρος του αποτελείται από 19 αλλεπάλληλες, κλειστές στροφές, κάποιες από τις οποίες «φουρκέτες», μειωτικό πεδίο για τις δυνατότητες της CLA, το κατασκευαστικό της ποιόν, τις ιδιότητες της ανάρτησης και τα χαρακτηριστικά της απόδοσης. Αυτό σημαίνει ότι δεν θέλει, όχι ότι δεν δύναται. Μπορεί και παραμπορεί, με την τετρακίνηση, που στους πίσω τροχούς περιλαμβάνει από έναν πολύδισκο συμπλέκτη για κάθε τροχό, την μηχανολογική ταχυδακτυλουργία, που έχει εξοβελίσει την υστέρηση του turbo, το εκπληκτικό κιβώτιο των 8 σχέσεων, που δίνει νέα διάσταση στην «χειροκίνητη λειτουργία».

«Γυρνάει»; Γυρνάει, καίτοι μόνιμα τετρακίνητη, ακόμη κι αν δεν επιλεγεί το «Drift Mode», η λειτουργία/επίταγη του marketing που σε προσκαλεί επισήμως στην καπνογόνο, μοχθηρή πλευρά της οδήγησης. Όμως, είναι ανόσιο να ανάγεις το μπαντιλίκι ως μείζονα αρετή, σε ένα αυτοκίνητο που η ζωώδης έκφανσή του είναι υποπαράγωγο. H CLA φτιάχτηκε κοπιωδώς, είναι πολυσύνθετη, εμπεριέχει εργατοώρες επί εργατοωρών εξέλιξης, δοκιμαστικής οδήγησης, διαδικασίας πειραματισμού και σφάλματος. Και ως τέτοια «πρέπει» να οδηγείται, ει δυνατό και να επιλέγεται.

Δίνεις που δίνεις 83.750 ευρώ, μάθε τουλάχιστον τι αγοράζεις. Είναι ένα ανεξάντλητο, ομιλητικό αυτοκίνητο που απαιτεί χρόνο για εκτενή διάλογο.

«Σημαδεύεις» apex στροφών, βγαίνεις ακλόνητος, βελτιώνεσαι γιατί σε διδάσκει με υπομονή και μεταδοτικότητα, τα βρίσκετε, και καταλήγετε σε μια κορυφή πνιγμένη στα έλατα: Η Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ συστέλλει τα μέταλλά της και εσύ επικαλείσαι τα θεία.

Υ.Γ.1 Το παρόν δεν αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας. Τα «πρόσωπα» και οι καταστάσεις δεν είναι φανταστικά, οποιαδήποτε ομοιότητα κάθε άλλο παρά συμπτωματική είναι και ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο