Q-ELECTRIC

Hyundai Ioniq 5: Πρώτες Εντυπώσεις

hyundai-ioniq-5-protes-entyposeis-620874

Tου Carlo Bellati, Aπόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος Φωτογραφίες: Alejandro Gil Delgado

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ανοίγει νέους δρόμους για τους Κορεάτες. Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, που υποστηρίζεται από τολμηρούς αριθμούς όσον αφορά την αυτονομία και τους χρόνους φόρτισης. Είναι γρήγορο κι ευρύχωρο, αντίστοιχο μιας ναυαρχίδας για την εταιρεία.

Δηλώνει «διαφορετικό» και είναι διαφορετικό. Όχι μόνο επειδή είναι ηλεκτρικό, μια λεπτομέρεια στην οποία θα επιστρέψουμε αργότερα, αλλά πάνω απ’ όλα λόγω της σχεδιαστικής του προσέγγισης. Ο όμιλος HyundaiKia αποφάσισε με τόλμη ν’ αλλάξει όλα όσα θεωρούσαμε δεδομένα με το Ioniq 5. Το πρώτο μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κόβει κάθε γέφυρα με το παρελθόν. Τόσο από τεχνικής (αυτό είναι δεδομένο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο), όσο και από σχεδιαστικής απόψεως.

Υπάρχουν ορισμένοι που λένε ότι τους θυμίζει το Fiat Ritmo. Κατά την άποψή μου, η σύγκριση αυτή είναι ατυχής. Η κεκλιμένη πίσω κολόνα κλείνει το μάτι στη σχεδίαση των αυτοκινήτων του ’70, αυτό είναι αληθές. Δεν το κρύβει όμως αυτό η εταιρεία. Περήφανα δηλώνει ότι – σχεδιαστικά – έχει επηρεαστεί από την πρώτη γενιά του Hyundai Pony, σχεδιασμένου από τη φημισμένη πένα του Giorgetto Giugiaro. Η σχεδίαση του, όμως, σε εξαπατά. Το Ioniq 5 είναι μεγαλύτερο (4,63 μ.) και αρκετά ψηλότερο (1,60 μ.), απ’ όσο αρχικά νομίζει κανείς. Αρκεί να τονίσουμε ότι απέχει 16 εκ. από το έδαφος, σχεδόν όσο και τα χαμηλά SUV.

ΜΕΣΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΑΡΤΥ

Από τα 4,63 μέτρα του μήκους, η απόσταση μεταξύ των δύο αξόνων είναι τρία μέτρα. Επιπλέον, όπως σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά, διαθέτει ένα επίπεδο πάτωμα. Οπότε το εσωτερικό του είναι πολύ ευρύχωρο, ενδείκνυται για πάρτι θα λέγαμε. Τα εμπρός καθίσματα είναι λεπτά, διαθέτουν πλευρικές ενισχύσεις και ρυθμιζόμενο μαξιλάρι για τα πόδια. Για να νιώθουν οι επιβάτες ότι ταξιδεύουν στη διακεκριμένη θέση. Άπλετο χώρο διαθέτουν και οι πίσω επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να τεντώσουν τα πόδια τους για να ξεπιαστούν. Εναλλακτικά, το συρόμενο πίσω κάθισμα αυξάνει το χώρο αποσκευών. Η διάταξη των πίσω θέσεων είναι τριθέσια, αν και δύο επιβάτες θα ταξιδέψουν με ασύγκριτα μεγαλύτερη άνεση. Ακόμα και με ένα παιδί ανάμεσά τους.

Ακόμα δεν έχουμε αναφερθεί στο ηλεκτρικό μέρος. Ο λόγος είναι πολύ απλός. Το Ioniq 5 διαθέτει τόσα εσωτερικά και εξωτερικά «χαρίσματα» που οι 304 ίπποι και τα 18 λεπτά της φόρτισης να περνούν σε δεύτερη μοίρα. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δύο τάμπλετ 12 ιντσών. Θυμίζει το ράφι ενός σαλονιού, καθώς είναι επίπεδος και έχει στα πλάγια δύο ορθοστάτες. Τα χειριστήρια για τον κλιματισμό και την κεντρική μονάδα είναι συγκεντρωμένα σε ένα σημείο. Τα κουμπιά είναι ολίγον μικρά, είναι όμως φωτιζόμενα. Την ημέρα, η αλήθεια είναι ότι είναι δυσδιάκριτες οι επιγραφές τους. Απαιτείται λοιπόν περίοδος εξοικείωσης. Επιπλέον, τα πίσω φιμέ τζάμια δυσχεραίνουν την είσοδο του φωτός στην καμπίνα, αλλά και την ορατότητα. Οι πίσω κολόνες είναι πολύ φαρδιές και το πίσω τζάμι έντονα κεκλιμένο. Δεν υπάρχει όμως λόγος ανησυχίας. Ένα εντυπωσιακό σύστημα από κάμερες αναλαμβάνει τη δημιουργία μιας απεικόνισης 360ο του αυτοκινήτου και των παρακείμενων εμποδίων.

Όταν βρίσκεται σε κίνηση, το Ioniq 5 βοηθά όσο καλύτερα μπορεί τον οδηγό του (Επιπέδου 2 αυτόνομη οδήγηση). Προσπερνά αυτόματα μόλις ο οδηγός ενεργοποιήσει το φλας, τον ειδοποιεί ότι πλησιάζει σε φανάρι και του παρέχει εικόνα από τον εικονικό καθρέφτη στον πίνακα οργάνων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε και το HUD, με διαστάσεις αντίστοιχες μιας τηλεόρασης 40 ιντσών. Δεν υπάρχει περίπτωση να «χάσεις» κάποια από τις οδηγίες του GPS, χάρη στις ενδείξεις του.

Η κορυφαία έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες απολαμβάνει την άνεση που παρέχουν τα 605 Nm της ροπής. Είναι μοιρασμένα στους δύο άξονες, με λίγο μεγαλύτερο ποσοστό στον πίσω άξονα (57%). Υπό ιδανικές συνθήκες πρόσφυσης, το Ioniq 5 είναι ευέλικτο στην είσοδο της στροφής και ο οδηγός απολαμβάνει το ελαφρύ, αλλά όχι ιδιαίτερα γρήγορο τιμόνι (παρά τους τροχούς των 20 ιντσών). Σε βρεγμένο οδόστρωμα, τα πράγματα δεν μεταβάλλονται δραματικά. Σαφώς και σπινάρουν περισσότερο οι τροχοί λόγω της υψηλής τιμής της ροπής, αλλά η διατήρηση του ελέγχου είναι εύκολη υπόθεση. Το βάρος ξεπερνάει μεν τους δύο τόνους, αλλά είναι συγκεντρωμένο χαμηλά. Οι κλίσεις δεν είναι υπερβολικές. Επιλέγοντας το σπορ πρόγραμμα οδήγησης (τα άλλα δύο είναι το Normal και το Eco), μπορείτε ν’ αφήσετε πίσω σας σχεδόν οποιοδήποτε supercar κατασκευάστηκε πριν το 2000. Χρειάζεται μόλις 5,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και είναι λίγο πιο αργό από το Tesla Model 3 Long Range. Προφανώς βέβαια, οι γρήγορες επιταχύνσεις δεν βοηθούν την αυτονομία. Κινούμενοι γρήγορα, ο υπολογιστής του αυτοκινήτου μας έδειξε ότι καταναλώναμε 25-27 kWh/100 χλμ. Με τέτοιο ρυθμό, η αυτονομία πέφτει κάτω από τα 300 χιλιόμετρα, με δεδομένη τη χωρητικότητα των 72,6 kWh της μπαταρίας. Οπότε καλώς υπάρχει ο κόφτης στα 185 χλμ./ώρα.

Εάν υιοθετήσει κανείς ένα κανονικό στυλ οδήγησης, τα 430 χιλιόμετρα αυτονομίας με βάση τα πρότυπα WLTP είναι εύκολα επιτεύξιμα. Έχοντας επιπλέον το πλεονέκτημα της ταχείας φόρτισης, το οποίο εξηγούμε στο αριστερό παράθυρο. Στην πόλη, το Kona EV της κορεάτικης εταιρείας έχει επιδείξει εξαιρετικές ικανότητες ανάκτησης ενέργειας. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας του Ioniq 5 είναι πολύ καλύτερο, ίσως ένα από τα καλύτερα αυτή τη στιγμή στην αγορά. Ρυθμίζεται σε τέσσερα επίπεδα και στην πιο επιθετική ρύθμιση, μπορείς να οδηγείς δίχως να πατάς καθόλου το φρένο. Με όλη την ενέργεια να επιστρέφει στη μπαταρία.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο