To Nirο είναι το πρακτικό και άνετο crossover της ΚΙΑ. Όλες οι διαθέσιμες εκδόσεις του χρησιμοποιούν την ηλεκτροκίνηση, είτε στην μορφή Plug-In υβριδικού, είτε ως αμιγώς ηλεκτρικά, όπως το e-Niro.
Η έκδοση της δοκιμής εφοδιάζεται με την μπαταρία 39.2 kWh (Mid Range), η οποία κοστολογικά βρίσκεται πολύ κοντά στο PHEV Niro, κάτι που σπάνια συμβαίνει στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις των συμβατικών μοντέλων.
Ο σχεδιασμός του είναι μοντέρνος και σκόπιμος, καθώς -με συντελεστή 0.29- είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό. Χαρακτηριστική για τα ηλεκτροκίνητα ΚΙΑ είναι πλέον η θέση της υποδοχής για την φόρτιση, που βρίσκεται στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Παρά το compact μέγεθός του, το εσωτερικό δίνει μία αίσθηση ευρυχωρίας, ενώ ο χώρος αποσκευών των 451 λίτρων είναι αρκετός τις αποσκευές κάθε οικογένειας. Ο περιστροφικός επιλογέας ταχυτήτων είναι μία ευχάριστη προσθήκη που βρίσκεται αποκλειστικά στο e-Niro, όπως και η διαμόρφωση της κονσόλας γύρω από αυτόν.
Διαθέτει τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, δίνοντας προτεραιότητα στις επιδόσεις ή την αυτονομία, κατ’ επιθυμία του οδηγού. Στο Normal Mode, είναι ένα αθόρυβο αυτοκίνητο με εξαιρετική κύλιση. Στο Sport Mode, το τιμόνι «βαραίνει» και η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση, με το e-Nirο να δείχνει μία απρόσμενη «ζωηράδα», λαμβάνοντας υπόψιν ότι πρόκειται για ένα οικολογικό SUV. Οι άλλες δύο λειτουργίες, Eco και Eco+, έχουν ως σκοπό την μεγιστοποίηση της αυτονομίας, με το δεύτερο πρόγραμμα να διακόπτει όλες τις λειτουργίες άνεσης και να περιορίζει σημαντικά τις επιδόσεις, για την μείωση της κατανάλωσης.
Το e-Niro υποστηρίζει φόρτιση από ταχυφορτιστή 80 kW, με την χρήση του οποίου μπορεί να γεμίσει ταχύτατα, αλλά ακόμη και στα οικιακά wallbox, οι χρόνοι φόρτισης παραμένουν χαμηλοί. Το e-Niro είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που βάζουν τον αγοραστή σε δίλλημα ανάμεσα σε αυτό ή την έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά όσον αφορά την οδηγική εμπειρία, η επιλογή είναι ξεκάθαρη.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 387 ΧΛΜ.)
> 56 ΧΛΜ>
ΛΑΥΡΙΟ 90% (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 349 ΧΛΜ. Μειώθηκε κατά 38 ΧΛΜ.)
> 71 ΧΛΜ>
POLIS PARK 75% (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 286 ΧΛΜ. Μειώθηκε κατά 63 ΧΛΜ.)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 17.2 kWh/100km
ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΗΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 286
ΠΟΣΟΣΤΟ: 75%
ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ: 1H3M
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 308
ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 80%
WALLBOX
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 302
ΠΟΣΟΣΤΟ: 78%
ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ: 1H55M
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 312
ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 80%
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΦΟΡΤΙΣΤΗ: ΕΜΠΡΟΣ, ΕΠΙ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑΣ
ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ: AC, CCS DC
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ AC: 7.2 kW
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ DC: 80 kW