Από την πρώτη στιγμή που η Porsche παρουσίασε την “Mission E”, ένα τετράπορτο, ηλεκτρικό concept car, όλοι ήξεραν ότι η εταιρεία ετοιμαζόταν να ανεβάσει τον πήχη της ηλεκτροκίνησης στα ύψη.
Έτσι και έκανε, λίγα χρόνια αργότερα, με την Taycan. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την Porsche έχει ήδη σημειώσει τεράστια εμπορική επιτυχία, με τις πωλήσεις του να ξεπερνούν αυτές των Boxter/Cayman.
Ο σχεδιασμός της συνδυάζει χαρακτηριστικά της θρυλικής 911 και της πολυτελούς Panamera, καθώς το χαμηλό της αμάξωμα ακολουθεί τις «κλασσικές» γραμμές τις εταιρείας, αλλά με έναν ιδιαίτερα φουτουριστικό, αεροδυναμικό σχεδιασμό. Η Taycan είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της εταιρείας με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ το σύστημα infotaiment, εκτός από την οθόνη στην κεντρική κονσόλα, τοποθετεί μία ακόμη οθόνη μπροστά από τον συνοδηγό, έτσι ώστε να μπορεί να χειριστεί το σύστημα με ευκολία, ή ακόμη και να δει την ταχύτητα με την οποία κινείται η Taycan, στην επιλογή “Πιλοτηρίου”. Το μινιμαλιστικό εσωτερικό του, από το οποίο απουσιάζουν τα κουμπιά και οι διακόπτες, εμπνέει μία αρμονία, ενώ η ρύθμιση των λειτουργιών άνεσης (όπως π.χ. ο κλιματισμός) μέσα από το infotainment είναι πολύ εύκολα κατανοητή.
Ο μοναδικός διακόπτης της Taycan βρίσκεται στο τιμόνι και περιστρέφοντάς τον αλλάζουν τα προγράμματα οδήγησης. Φυσικά, η ρύθμιση “Range” περιορίζει την κατανάλωση ενέργειας, ενώ η “Normal” κάνει την Taycan απίστευτα άνετη: εξαιρετική κύλιση, εντυπωσιακή ευελιξία και αθόρυβη λειτουργία. Βέβαια, όταν ο μοχλός γυρίσει στο “Sport” ή το “Sport Plus”, η Taycan αποκαλύπτει τον πραγματικό της χαρακτήρα. Ακόμη και η -μέχρι πρότινος εισαγωγική- έκδοση “4S”, έχει εκρηκτικές επιδόσεις.
Πέρα από την τεράστια ισχύ του, το σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί με «χειρουργική ακρίβεια», ενώ το ρυθμιζόμενο σύστημα ανάρτησης κρατά το αυτοκίνητο επίπεδο και σταθερό ακόμη και σε πολύ γρήγορες στροφές. Το σύστημα PSM δεν παρεμβαίνει σχεδόν ποτέ, καθώς τα τεράστια λάστιχα της ηλεκτρικής Porsche σπάνια χάνουν την πρόσφυσή του.
Η Taycan αποτελεί ορόσημο στην πορεία της Porsche, ενώ το γεγονός ότι είναι σημαντικά φθηνότερη από μία «βασική» 911 ή Panamera, θα βάλει αρκετούς πελάτες της εταιρείας σε δίλλημα.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 312 ΧΛΜ.)
> Διανύσαμε 71 ΧΛΜ>
ΛΑΥΡΙΟ 72% (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 236 ΧΛΜ. Μειώθηκε κατά 76 ΧΛΜ.)
> Διανύσαμε 84 ΧΛΜ>
POLIS PARK 42% (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 146 ΧΛΜ. Μειώθηκε κατά 90 ΧΛΜ.)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 31.5 kWh/100km
ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΗΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 146 χλμ
ΠΟΣΟΣΤΟ: 42%
ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ: 1H31M
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 175 χλμ
ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 49%
WALLBOX
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 154 χλμ
ΠΟΣΟΣΤΟ: 44%
ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ: 5H28M
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 161 χλμ
ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 46%
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΦΟΡΤΙΣΤΗ: ΑΜΦΙΠΛΕΥΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ, ΕΜΠΡΟΣ
ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ: AC (ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΛΕΥΡΑ), CCS DC (ΔΕΞΙΑ ΠΛΕΥΡΑ)
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ AC: 11kW
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ DC: 225 kW