Η νέα γενιά του Opel Mokka κυκλοφόρησε πριν από περίπου ένα έτος. Καθώς βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του γκρουπ PSA, προσφέρεται και στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Mokka-e.
Μάλιστα, η Opel έκανε μία τολμηρή επιλογή: το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς Mokka έγινε με το ηλεκτροκίνητο μοντέλο, με τις «συμβατικές» εκδόσεις του να εμφανίζονται λίγους μήνες μετά.
Συγκρίνοντάς το με την πρώτη γενιά του (το Mokka X), το νέο μοντέλο έχει αλλάξει ριζικά. Οι δυναμικές γραμμές και οι γωνίες που αυτές σχηματίζουν, δημιουργούν έναν έντονο χαρακτήρα και μία επιβλητική εμφάνιση στον δρόμο. Η διχρωμία του «ταιριάζει» ιδιαίτερα, ενώ οι σχεδιαστικές διαφορές μεταξύ του Mokka-e και των υπόλοιπων εκδόσεων, είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Στο εσωτερικό του, η διαμόρφωση είναι οικεία, αλλά εμφανώς εξελιγμένη. Η μεγάλη αλλαγή βρίσκεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη του infotainment, που δίνουν την αίσθηση μίας «ενιαίας» οθόνης. Τα καθίσματά του είναι πολύ άνετα (με προαιρετικές λειτουργίες θέρμανσης αλλά και μασάζ) και η ποιότητα συναρμολόγησης του εσωτερικού είναι πολύ καλή.
Η οδηγική εμπειρία του ηλεκτρικού Mokka είναι ξεχωριστή: Η αθόρυβη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης συνδυάζεται αρμονικά με το προσεγμένο στήσιμο των μηχανικών του μερών. Το σύστημα ανάρτησης διαχειρίζεται άριστα τις υποχρεώσεις του, με καλή απόσβεση των τρανταγμών από λακκούβες και κακοτεχνίες στους δρόμους, αλλά και εξαιρετικά κρατήματα όταν το Mokka-e οδηγηθεί στα όριά του. Πέρα από τα τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) που οι λειτουργία τους είναι εύκολα κατανοητή, ο οδηγός έχει την επιλογή ανάμεσα σε δύο ρυθμίσεις κίνησης: D, που στέκει -παραδοσιακά- για το ‘Drive’, αλλά και B, για το ‘Braking’, με την επιλογή του οποίου μεγιστοποιείται η ανάκτηση ενέργειας, επιτρέποντας την οδήγηση του Mokka-e με έναν μόνο πετάλι. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό του, η μπαταρία λιθίου των 50 kWh είναι μεγάλη, χαρίζοντας υψηλή αυτονομία.
Η Opel έχει δείξει εδώ και δεκαετίες το ενδιαφέρον της για την ηλεκτροκίνηση, με το νέο Mokka-e να δείχνει ξεκάθαρα την κατεύθυνση που θέλει να ακολουθήσει στο μέλλον η εταιρεία.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 308 ΧΛΜ.)
> 50 ΧΛΜ>
ΛΑΥΡΙΟ 79% (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 220 ΧΛΜ. -88 ΧΛΜ.)
> 75 ΧΛΜ>
POLIS PARK 47% (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 104 ΧΛΜ. -116 ΧΛΜ.)
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 18.2 kWh/100km
ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΗΣ
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 104 km
ΠΟΣΟΣΤΟ: 47%
ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ: 1H6M
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 148 km
ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 60%
WALLBOX
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 126 km
ΠΟΣΟΣΤΟ: 55%
ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ: 2H15M
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 142 km
ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 58%
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΦΟΡΤΙΣΤΗ: ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΛΕΥΡΑ, ΠΙΣΩ
ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ: AC, CCS DC
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ AC: 7.4 kW
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ DC: 100 kW