Q-ELECTRIC

Mazda MX-30: Η φιλοσοφία του «Jinba Ittai»

mazda-mx-30-i-filosofia-tou-jinba-ittai-619288

Το ΜΧ-30 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο από την Mazda, καθώς μέχρι την παρουσίασή του, η εταιρεία διατηρούσε μία επιφυλακτική στάση απέναντι στην ηλεκτροκίνηση. Έχει δημιουργηθεί με βάση τη φιλοσοφία του «Jinba Ittai», που σε ελεύθερη μετάφραση από τα Ιαπωνικά σημαίνει «το άλογο και ο αναβάτης γίνονται ένα». Με άλλα λόγια, ο σκοπός της εταιρείας ήταν να δημιουργήσει ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο.

Μία μόλις ματιά στη σιλουέτα του αυτοκινήτου είναι αρκετή για να καταλάβεις την καταγωγή του. Οι καμπύλες γύρω από τα φωτιστικά σώματα και οι γραμμές του MX-30 μαρτυρούν ότι πρόκειται για έναν καρπό της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo. Ένα από τα χαρακτηριστικά του αμαξώματος που ξεχωρίζει, είναι οι πόρτες για τους πίσω επιβάτες, που ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός πόρτες, όπως ακριβώς και στο RX-8. Μέσα στην μινιμαλιστική καμπίνα του, η «αιωρούμενη» κονσόλα και τα υλικά υψηλής ποιότητας (μερικά εκ των οποίων είναι ανακυκλωμένα ή οικολογικά) έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν μακροχρόνια άνεση και κομψότητα.

Στον δρόμο, το MX-30 είναι αθόρυβο, αλλά πιο σημαντικά, πολύ ευχάριστο. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι η ιδανική για το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ χάρη στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, διατηρεί την πρόσφυσή του με έναν εντυπωσιακό τρόπο. Το ειδικά σχεδιασμένο “Εlectric G-Vectoring Control Plus” προσφέρει ένα σύστημα διεύθυνσης με υψηλή ακρίβεια και μεγάλη απόκριση. Η σωστή κατανομή βάρους διασφαλίζει σταθερότητα στις στροφές.

Η «Αχίλλειος πτέρνα» του MX-30 είναι, όπως και σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα, η αυτονομία του. Μελέτες της εταιρείας απέδειξαν πως ο μέσος οδηγός καλύπτει περίπου 50 χιλιόμετρα ημερησίως, άρα η αυτονομία των 200 χιλιομέτρων -σύμφωνα με τη Mazda– είναι πάνω από αρκετή. Δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε με το παραπάνω σκεπτικό, το οποίο «περιορίζει» το MX-30 στις αστικές μετακινήσεις, αλλά η αλήθεια είναι ότι ο ρυθμός με τον οποίο μειώνεται το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας, μπορεί να προκαλέσει «range anxiety».

ΔΙΑΔΡΟΜΗ

ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 211 ΧΛΜ.)

> 60 ΧΛΜ>

ΛΑΥΡΙΟ 73% (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 152 ΧΛΜ. -59 ΧΛΜ.)

> 72 ΧΛΜ>

POLIS PARK 32% (ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 64 ΧΛΜ. -88 ΧΛΜ.)

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 18.8 kWh/100km

ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΗΣ

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 64 km

ΠΟΣΟΣΤΟ: 32%

ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ: 1H10M

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 105 km

ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 51%

WALLBOX

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 84 km

ΠΟΣΟΣΤΟ: 42%

ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ: 3H

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 92 km

ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 10: 46%

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΦΟΡΤΙΣΤΗ: ΔΕΞΙΑ ΠΛΕΥΡΑ, ΠΙΣΩ

ΤΥΠΟΣ ΦΟΡΤΙΣΤΗ: AC, CCS DC

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ AC: 6.6 kW

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ DC: 50 kW

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο