Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Το Crossland είναι το πρώτο χρονικά μοντέλο της Opel που υιοθετεί το νέο πρόσωπο της μάρκας, όπως αυτό παρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Visor. Αν και λογικά θα βρεθεί στη σκιά του Mokka, εντούτοις διαθέτει κάποια αρκετά καλά επιχειρήματα προκειμένου να προσελκύσει αγοραστές
Ναι, τα SUV είναι δημοφιλή, το απόλυτο hype της αυτοκινητοβιομηχανίας στις μέρες μας. Η απάντηση στο ερώτημα «πόσο δημοφιλή;», εξαρτάται από την προσέγγιση της κάθε εταιρείας. Προφανώς, το να ψάξεις το 2021 για εταιρεία που δεν διαθέτει SUV στη γκάμα της, δεν θα σου επιστρέψει και πολλά αποτελέσματα. Για την ακρίβεια, δεν θα σου επιστρέψει κανένα. Τα SUV είναι σαν την άποψη. Όλοι -οι κατασκευαστές- έχουν από ένα. Ειδικά αν μιλάμε για την Opel, έχει πάνω από ένα. Και το ακόμη πιο ενδιαφέρον, είναι πως παρουσίασε με ελάχιστη χρονική απόσταση, τις δύο νέες εκδοχές μοντέλων της στην ίδια κατηγορία.
Το ανανεωμένο Crossland (πλέον χωρίς το γράμμα Χ στην ονομασία του) και το νέο Mokka. Χωράνε στην αγορά δύο μοντέλα που ανήκουν στην ίδια κατηγορία, με συγκρίσιμες διαστάσεις και τιμές, και το ίδιο σήμα στο αμάξωμά τους; Η Opel απαντά καταφατικά. Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής παρουσίασης του Crossland, τα στελέχη της εταιρείας ανέφεραν πως με τα B-SUV να αποτελούν το 33% της εγχώριας αγοράς, οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, ειδικά από τη στιγμή που τα δύο μοντέλα έχουν ξεχωριστό target group.
Η πρώτη ουσιαστική αλλαγή που θα παρατηρήσει κανείς στο Crossland, αφορά στη μάσκα. H οποία αναφέρεται ως Opel Visor, υπενθυμίζοντας πως η πρώτη φορά που ήρθαμε σε επαφή με την αισθητική της, ήταν στο ομώνυμο πειραματικό ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, στα μέσα του 2018. Κύριο χαρακτηριστικό της μάσκας, είναι η ενσωμάτωση των μπροστινών φωτιστικών σωμάτων σε αυτή, δίνοντας την εντύπωση πως πρόκειται για ένα ενιαίο στοιχείο και δημιουργεί ένα λιτό συνολικά μπροστινό τμήμα. Αν η επιλογή των σχεδιαστών της Opel σε βρίσκει σύμφωνο, όλα καλά, γιατί οι φήμες που στην πορεία αναβαθμίστηκαν σε πληροφορίες, αναφέρουν πως αυτό θα είναι το νέο family look της Opel για τα επόμενα -άγνωστο πόσα- χρόνια.
ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Στις επιπλέον αλλαγές που όμως δεν είναι ανάλογης έκτασης, περιλαμβάνονται τα LED φώτα πίσω, τα διακοσμητικά χρωμίου στο αμάξωμα και οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών. Εσωτερικά, οι αλλαγές είναι ακόμη πιο περιορισμένες και εστιάζονται στο νέο σύστημα infotainment με οθόνη αφής και διαστάσεις 7 ή 8 ιντσών ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού. Μιλώντας για το εσωτερικό του Crossland, θα έλεγε κανείς πως δεν είναι και το πιο hi tech της αγοράς, καθώς ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που διαθέτει έστω και προαιρετικά ο ανταγωνισμός, εδώ δεν διατίθεται. Τα βασικά βέβαια είναι όλα εκεί και η αλήθεια είναι πως για τον περισσότερο κόσμο, τα βασικά είναι μια χαρά. Ειδικά αν σκεφτείς πως σε αυτά περιλαμβάνονται τα πολύ πιο πρακτικά «φυσικά» κουμπιά και διακόπτες για τον κλιματισμό, αντί για πλήκτρα αφής και υπομενού στις οθόνες.
Ένα στοιχείο που επίσης θα βρουν ιδιαίτερα σημαντικό οι υποψήφιοι αγοραστές του Crossland, είναι η έμφαση στην πρακτικότητα, καθώς -σε αντίθεση με το Mokka– μπορούν να το επιλέξουν με τα πίσω καθίσματα να διαθέτουν ρύθμιση για την πλάτη, να είναι συρόμενα και να μπορούν να αναδιπλωθούν σε διάταξη 40/20/40 (αντί για την στάνταρ 60/40). Πρόκειται για χαρακτηριστικό που ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας διαθέτουν και μπορεί εν μέρει να αντιπαρέλθει το σχετικά περιορισμένο πλάτος εσωτερικά, και την ανάγκη συμβιβασμών στους χώρους για τα γόνατα όσων κάθονται πίσω.
Το Crossland διατίθεται με μία ευρεία γκάμα κινητήρων, όλοι τους συμβατικής τεχνολογίας (εδώ το Mokka εμφανίζεται ως μια πιο σύγχρονη πρόταση, καθώς διαθέτει και ηλεκτρική έκδοση) και με κίνηση αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τον 4κύλινδρο κινητήρα diesel 1.5 λίτρων στην εκδοχή των 120 ίππων. Η έκδοση αυτή συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
ΑΣΤΙΚΗ VS ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ
Για όποιον προορίζει το SUV της Opel για χρήση σε αστικό περιβάλλον, το Crossland τα καταφέρνει μια χαρά. Το σχετικά ελαφρύ τιμόνι βοηθά τους ελιγμούς και το παρκάρισμα. Η άνεση της ανάρτησης βρίσκεται επίσης σε καλά επίπεδα, αν και δεν λείπουν κάποιες «ξερές» αντιδράσεις σε δρόμους με κακοτεχνίες. Στην περίπτωση που ο οδηγός του Crossland ζητήσει περισσότερα από αυτό σε μια επαρχιακή διαδρομή με στροφές, τότε θα διαπιστώσει πως παρά την καλή πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης και τα επαρκή αποθέματα ισχύος του κινητήρα, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά αυξημένες, ενώ και τα περιθώρια πρόσφυσης δεν είναι πολύ υψηλά.
Από την άλλη πλευρά, ο οδηγός του Crossland θα εκτιμήσει την χαμηλή απαίτηση σε καύσιμο και το επίπεδο θορύβου στη καμπίνα που παραμένει σε επίσης χαμηλά επίπεδα. Σε γενικές γραμμές, το ανανεωμένο Β-SUV της Opel είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο. Διακρίνεται για την πρακτικότητά του, τον μεγάλο χώρο αποσκευών (από τους κορυφαίους στην κατηγορία με 410-520 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων) και τον καλό εξοπλισμό. Η οδική του συμπεριφορά δεν αποτελεί το δυνατό του χαρτί, όμως εδώ που τα λέμε, ελάχιστα SUV μπορούν να προτάσσουν την οδική συμπεριφορά στις αρετές τους.
Με τιμές που ξεκινούν από τα €16.700 (αν και οι πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις βρίσκονται πέριξ των 20.000), η Opel αναμένει περίπου 1.500 ταξινομήσεις Crossland μέσα στη χρονιά που διανύουμε. Δεδομένης της δημοφιλίας της κατηγορίας, αλλά και της μάρκας στην ελληνική αγορά, το παραπάνω νούμερο φαντάζει ως ένας απόλυτα ρεαλιστικός στόχος.
Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
FORD PUMA 1.5D 120PS ST-LINE X (€26.790)
VW T-ROC 1.6 TDI 115PS (€21.790)
SKODA KAMIQ 1.6 TDI 116PS DSG (€21.890)