ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C4 C-Cross: Κωδικός «Διαφοροποίηση»

citroen-c4-c-cross-kodikos-diaforopoiisi-618929

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Διαθέτει χαρακτηριστικά από coupe SUV, κορυφαίο επίπεδο άνεσης και έχει τη δική του, μοναδική σχεδιαστική ταυτότητα. Το νέο C4 C-Cross, είναι το πιο ενδιαφέρον Citroen που παρουσιάστηκε τα τελευταία χρόνια.

Όσο καλό πράγμα είναι να αποτελείς τη χρυσή τομή σε μια κατηγορία, άλλο τόσο καλό είναι και το να διαλέγεις πλευρά. Να παράγεις μοντέλα που αποτελούν μια ξεκάθαρη δήλωση των προθέσεών σου. Σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία ανήκει η Citroen. Κι αν μοντέλα όπως τα Cactus και C3 δεν στάθηκαν αρκετά για να σε πείσουν, μια ματιά στο νέο C4 C-Cross αρκεί.

Η σχεδίαση αποτελεί εδώ και χρόνια έναν τομέα όπου η Citroen επενδύει αρκετά και τα αποτελέσματα αποδεικνύουν πως τα αντίστοιχα τμήματα έχουν μπόλικη -και καθόλου εύκολη- δουλειά να φέρουν εις πέρας, κάθε φορά που δουλεύουν πάνω σε ένα νέο project. Αν υπήρχε υποθετικά μία γραμμή που καλούνται να ακολουθήσουν, αυτή πιθανότατα θα ήταν «σχεδιάστε ένα μοντέλο που δεν θα μοιάζει με κανένα άλλο εκεί έξω».

Ακούγεται απλό, ίσως μάλιστα πριν από 2-3 δεκαετίες να ήταν και προφανές, όμως πλέον δεν είναι όχι μόνο προφανές, αλλά ούτε και απλό. Σε μια εποχή που αρκετά μοντέλα μοιράζονται μεταξύ τους ολοένα και περισσότερα αισθητικά και μηχανικά στοιχεία, η τύχη που επιφύλαξε η Citroen για τη νέα γενιά του -μέχρι πρότινος- μικρομεσαίου hatchback της, ήταν διαφορετική.

Από πλευράς διαστάσεων, το C4 C-Cross τοποθετείται στην καρδιά του segment C. Οι μεγάλοι θόλοι των τροχών όμως, η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και η ψηλότερη θέση οδήγησης παραπέμπουν περισσότερο στην πλέον δημοφιλή αυτή τη στιγμή κατηγορία της αγοράς, τα SUV. Κι εκεί που θεωρείς πως βρήκες τι θυμίζει το νέο μοντέλο της Citroen, έρχεται η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος σε βαθμό που παραπέμπει σε coupe αμάξωμα, να θολώσει περισσότερο τα νερά. Στο τέλος της ημέρας ίσως τελικά είναι πιο εύκολο να καταλήξεις στο συμπέρασμα πως το C4 C-Cross δεν μοιάζει με τίποτα άλλο, απ’ ότι το να βρεις ποιο μοντέλο σου θυμίζει.

Το στοίχημα του σχεδιαστικού τμήματος της Citroen να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, είναι σαφές πως έχει κερδηθεί. Σαφώς και υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που παραπέμπουν σε Citroen, όπως τα μπροστινά φώτα ή τα -σαφώς πιο διακριτικά πλέον- airbumps, πάνω στα οποία χτίστηκε η σύγχρονη σχεδιαστική extravaganza της μάρκας, όμως η ουσία είναι πως το C4 C-Cross αποτελεί μια κατ’ εξοχήν φρέσκια σχεδιαστική πρόταση στην αγορά.

Η είσοδος στο εσωτερικό του C4 είναι εύκολη, με τη θέση οδήγησης να βρίσκεται ψηλότερα απ’ ότι στα παραδοσιακά hatchback, αλλά χαμηλότερα απ’ ότι στα SUV. Μπροστά σου βρίσκεται ένα απόλυτα σύγχρονο ταμπλό, με ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη infotainment 10 ιντσών χωρίς πλαίσιο και μπόλικους αποθηκευτικούς χώρους. Οι τελευταίοι, ανέρχονται σε 16, έχουν συνολική χωρητικότητα 39 λίτρα και εν πολλοίς εξισσοροπούν τον ελαφρώς μικρότερο απ’ ότι θα περίμενες χώρο αποσκευών των 380 λίτρων. Οι χώροι επιβατών πάντως είναι ικανοποιητικοί και παρά την κλίση της οροφής, τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση στο εσωτερικό του C4.

Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στην ποιότητα των υλικών, με το C4 να διεκδικεί τον τίτλο του πιο ποιοτικού Citroen που έχουμε δει εδώ και καιρό. Συγκαταλέγεται σίγουρα ανάμεσα στα καλύτερα της μικρομεσαίας κατηγορίας, αν και δεν φτάνει στα επίπεδα μοντέλων π.χ. της BMW ή της Audi. Βέβαια εδώ που τα λέμε, αυτό είναι κάτι που κανένας δεν έχει την προσδοκία ή την απαίτηση να συνέβαινε, οπότε στην ουσία πρόκειται για άλλη μια μικρή νίκη της Citroen.

ONE ENGINE FITS ALL

Και κάπως έτσι, φτάνουμε και στο κρίσιμο μέγεθος της οδικής συμπεριφοράς και των επιλογών που έχουν γίνει από τους Γάλλους μηχανικούς στο συγκεκριμένο πεδίο. Το C4 C-Cross διαθέτει έναν και μόνο κινητήρα βενζίνης (1.2 PureTech) σε διάφορες εκδοχές απόδοσης. Ο μοναδικός επιπλέον συμβατικός κινητήρας, είναι ο diesel 1.5 BlueHDi, καθώς από εκεί και πέρα, το C4 διαθέτει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (e-C4).

Το μοντέλο δοκιμής εφοδιάζεται με τον κινητήρα βενζίνης στην εκδοχή των 130 ίππων και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Μην σε παρασύρει η σπορ εικόνα του C4. H Citroen κάνει μια ξεκάθαρη δήλωση για το νέο της μοντέλο κι αυτή έχει να κάνει με την άνεση. Και προφανώς αυτή δεν έχει να κάνει με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά με το σοφιστικέ σύστημα Progressive Hydraulic Cushion, το οποίο κάνοντας χρήση υδραυλικών bump stop, εξασφαλίζει ιδανική ρύθμιση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Το αποτέλεσμα στην πράξη εντυπωσιάζει. Το C4 χαρακτηρίζεται από κορυφαία ποιότητα κύλισης και άψογο φιλτράρισμα του δρόμου.

Μοιραία οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελαφρώς αυξημένες, χωρίς όμως να επηρεάζεται η πρόσφυση του αυτοκινήτου, που παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Ο κινητήρας διαθέτει ζωντάνια, καταφέρνει να κινεί σβέλτα το αμάξωμα των 1.278 κιλών ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και paddles για τις αλλαγές σχέσεων. Οι τιμές των επιδόσεων βέβαια είναι απόλυτα ικανοποιητικές (0-100 σε 9,4’’, τελική 200 χ.α.ώ.), όμως αν θελήσεις να πιέσεις αρκετά, αφενός θα δεις τη μέση κατανάλωση να αυξάνεται κατακόρυφα, αφετέρου είναι σαφές πως το στήσιμο του C4 εστιάζει στην άνεση και όχι στην οδηγική απόλαυση.

Το γεγονός ότι το C4 καταφέρνει να ξεχωρίζει από τη μάζα των μικρομεσαίων μοντέλων, του δίνει ένα πλεονέκτημα «με το καλημέρα» έναντι του ανταγωνισμού. Το εξαιρετικό επίπεδο άνεσης που παρέχει, σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότητα και τη σωστή τιμολογιακή πολιτική της Citroen, είναι στοιχεία που έρχονται να συμπληρώσουν την θετική εικόνα του γαλλικού μοντέλου και δημιουργούν ένα σύνολο που έχει κάθε λόγο να στοχεύει ψηλά.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο