Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Η κατάκτηση της 4ης θέσης των πωλήσεων από το Kona σε μια κατηγορία με περισσότερα από 20 μοντέλα, αποδεικνύει πως η Hyundai κάτι έχει κάνει καλά. Στην ανανεωμένη εκδοχή του, αποδεικνύει πως μπορεί να το κάνει ακόμη καλύτερα.
Η Hyundai αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση. Χρειάστηκε αρκετά χρόνια μέχρι να εμπεδωθεί στη συνείδηση του ευρωπαϊκού κοινού ως μια εταιρεία που διαθέτει αξιόλογα και όχι φτηνά αυτοκίνητα, όμως από τη στιγμή που το κατάφερε, τα επόμενα βήματα έγιναν σε αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα. Η Κορεατική εταιρεία όχι μόνο επένδυσε σημαντικά στην αναβάθμιση της ποιότητας και της αισθητικής των μοντέλων της, αλλά έδειξε και γρήγορα αντανακλαστικά στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, εμπλουτίζοντας τη γκάμα της με υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Αν υπάρχει ένα μοντέλο στη γκάμα της, που συγκεντρώνει όλα όσα έχει καταφέρει η Hyundai μέσα στις τελευταίες 2 δεκαετίες και όλες τις αξίες που πλέον πρεσβεύει, αυτό δεν είναι άλλο από το Kona. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017 και μέχρι και σήμερα, αποτελεί το μοντέλο με την πιο ριζοσπαστική εμφάνιση στα πλαίσια της μάρκας. Φυσικά δεν θα μπορούσε να ανήκει σε διαφορετική κατηγορία από εκείνη των SUV και προφανώς, θα έπρεπε να διαθέτει κάθε δυνατή έκδοση, από εκείνες με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, μέχρι ηλεκτρικές.
ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Κάπως έτσι, το Kona πέτυχε να αποτελέσει επιλογή περισσότερων των 228 χιλιάδων ευρωπαίων αγοραστών στα τρία πρώτα χρόνια παρουσίας του στην αγορά και συνεχίζει ακάθεκτο. Στην ελληνική αγορά, το τέλος του 2020 το βρήκε στην 4η θέση των B-SUV με 1.072 ταξινομήσεις, ενώ οι προβλέψεις και για τη χρονιά που διανύουμε δεν μπορούν παρά να είναι αισιόδοξες, καθώς εδώ και λίγο καιρό είναι διαθέσιμο το ανανεωμένο Kona, που εμφανίζεται ακόμη καλύτερο.
Η ούτως ή άλλως φουτουριστική εμφάνιση του Kona καθιστούσε αχρείαστο ένα εκτεταμένο facelift, κάτι που, ας μη γελιόμαστε, σχεδόν ποτέ δεν συμβαίνει στα μισά του κύκλου ζωής ενός μοντέλου. Πόσο μάλλον, όταν αυτό δεν το έχει και ιδιαίτερη ανάγκη. Και αναφέρομαι σε μια παράμετρο που μόνο λεπτομέρεια δεν είναι, καθώς όπως έχουν δείξει σχετικές έρευνες, οι αγοραστές αυτής της κατηγορίας επιλέγουν με βασικό κριτήριο την εμφάνιση. Το στοιχείο μάλιστα που δίνει ακόμη μεγαλύτερη αξία στο επίτευγμα της Hyundai να πλασάρει το μοντέλο της στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας του, είναι ο έντονος ανταγωνισμός, αφού σχεδόν κάθε εταιρεία, έχει τη δική της πρόταση στα compact SUV.
Οι περιορισμένες αισθητικές αλλαγές του Kona, εστιάζονται στα νέα φωτιστικά LED που βρίσκονται κάτω από τα φώτα ημέρας, ενώ δεν περνά απαρατήρητο το -πλέον- μακρόστενο πλαστικό κάλυμμα στη μάσκα, ακριβώς πάνω από τον επίσης ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Ακόμη πιο περιορισμένες οι αλλαγές στο πίσω μέρος, αφορούν και εδώ στα φώτα και τον προφυλακτήρα. Στο εσωτερικό, η οθόνη infotainment ξεκινά από τις 8 ίντσες (10,25 ίντσες στις πιο πλούσιες εκδόσεις), ενώ και ο πίνακας οργάνων είναι πλέον ψηφιακός (επίσης 10,25’’).
Για καλή τύχη των υποψήφιων αγοραστών του Kona, η Hyundai έχει διατηρήσει τα φυσικά πλήκτρα τόσο για την επιλογή πεδίων στο infotainment, όσο και για τον χειρισμό του κλιματισμού, αντί να τα συμπεριλάβει σε διάφορα μενού και υπομενού που ελέγχονται με πλήκτρα αφής. Μία πιο σημαντική αλλαγή στο νέο Kona, είναι η μικρή αύξηση του μήκους, που πλέον φτάνει τα, 4,2μ. Το μεταξόνιο πάντως, παρέμεινε αμετάβλητο στα 2,6μ. εξασφαλίζοντας ικανοποιητικούς, αλλά όχι κορυφαίους χώρους γι’ αυτούς που κάθονται πίσω. Πάντως, ανάμεσα στις τιμές που αυξήθηκαν, συγκαταλέγεται και ο χώρος αποσκευών, που πλέον έχει χωρητικότητα 374 λίτρων (μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1.156 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων πεσμένες).
ΜΙΚΡΟΣ ΣΤΟ ΜΑΤΙ...
Ο βασικός κινητήρας με τον οποίο μπορεί κανείς να επιλέξει το Kona, είναι ο 3κύλινδρος 1.0 λίτρου με απόδοση 120 ίππων. Μπορεί να τον συνδυάσει είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, όπως στο αυτοκίνητο δοκιμής. Όπως ακριβώς ισχύει και σε αρκετές άλλες περιπτώσεις μοντέλων που εφοδιάζονται με κινητήρες μικρού κυβισμού, η δουλειά που έχει γίνει σε αυτά τα σύνολα είναι τέτοια, που μόνο επιλογή ανάγκης δεν αποτελούν. Χαρακτηρίζονται από ικανοποιητικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα στροφών (η μέγιστη ροπή του Kona ανέρχεται σε 200 Nm και είναι διαθέσιμη μεταξύ 2.000-3.500 σ.α.λ.) και σε συνδυασμό με τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport), βελτιώνουν ανάλογα με τις επιλογές του οδηγού, την απόκριση στο πάτημα γκαζιού ή την οικονομία. Οι εργοστασιακές τιμές για το 0-100 και την τελική ταχύτητα, είναι 11 δευτερόλεπτα και 182 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.
Το Kona, όπως άλλωστε και η συντριπτική πλειοψηφία των SUV, δεν σχεδιάστηκε με στόχο το κυνήγι της επόμενης στροφής από τον οδηγό του, αλλά με γνώμονα την άνεση, την πρακτικότητα και την όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση. Η ποιότητα κύλισης που προσφέρει είναι πολύ καλή και η ηχομόνωση επίσης. Η ανάρτηση εξασφαλίζει το επιθυμητό επίπεδο άνεσης, το τιμόνι αν και σχετικά ελαφρύ παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση και ο κινητήρας συνεργάζεται εξαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο.
Συνολικά, η πρόταση της Hyundai στα B-SUV είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με μοντέρνα σχεδίαση, καλή ποιότητα υλικών και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Για την ακρίβεια, αν σου αρέσει η εμφάνισή του, μπορείς να προχωρήσεις άφοβα στην απόκτησή του. Το ποσό που θα χρειαστεί να εκταμιεύσεις δεν είναι χαμηλό, όμως είναι πλήρως ανταποδοτικό και σίγουρα ο σημερινός πελάτης της μάρκας, γνωρίζει καλά πως το μονοπάτι που τον οδήγησε στη συγκεκριμένη επιλογή δεν ήταν αυτό της τιμής, αλλά εκείνο ενός αξιόλογου μοντέλου στην κατηγορία των μικρών SUV.