Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Στο κατώφλι του ενός εκατομμυρίου πωλήσεων από τη στιγμή που παρουσιάστηκε το 2016, το 3008 φρεσκάρει την εμφάνισή του και με την ευκαιρία, μας θυμίζει τους λόγους για τους οποίους ανήκει στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV.
Μπορεί να είναι χιλιοειπωμένο, όμως κάθε αναφορά στο 3008, δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει την διαπίστωση πως με αυτό το μοντέλο, η Peugeot όχι απλά άλλαξε σελίδα, αλλά ξεκίνησε να γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην πολύχρονη ιστορία της. Αυτά βέβαια πίσω στο 2016, καθώς από τότε έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι και η γκάμα της Peugeot, έχει εμπλουτιστεί με κάποια από τα πιο αξιόλογα μοντέλα της αγοράς. Η τρέχουσα χρονιά, είναι αυτή που θέλει το 3008 να υφίσταται ένα περιορισμένης έκτασης facelift, προκειμένου να συνεχίσει ακάθεκτο την εξαιρετική του εμπορική πορεία.
Όχι πως είχε ανάγκη από εκτεταμένες αλλαγές, καθώς παρά τα 4 χρόνια που είχε στην πλάτη του, εξακολουθούσε να είναι ένα καθ’ όλα σύγχρονο αυτοκίνητο, τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά. Η πιο σημαντική διαφοροποίηση αφορά στο μπροστινό τμήμα, όπου η νέα μάσκα παραπέμπει σε εκείνη του 508, δημιουργώντας μια ακόμη πιο δυναμική εμφάνιση. Παράλληλα, το 3008 διαθέτει πλέον full LED φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω και 2 νέους χρωματισμούς αμαξώματος. Περνώντας στο εσωτερικό, το μεσαίο SUV της Peugeot διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, καθώς και νέα οθόνη αφής 10 ιντσών υψηλής ανάλυσης.
Ανεξάρτητα πάντως απ’ όλα αυτά, η ουσία είναι πως το 3008 απολαμβάνει μίας δυναμικής στην αγορά και μόνο εξαιτίας του ονόματός του. Κατά μία έννοια, αποτελεί αντίστοιχη περίπτωση μοντέλων όπως τα Yaris και Qashqai. Ρισκάρω να πω ότι στο εξής, το μοντέλο που η Peugeot δεν θα χρειάζεται να καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια για να πουλήσει, θα είναι το 3008. Βεβαια δεν πρόκειται για απλή διαίσθηση. Υπάρχει μια πολύ καλή ένδειξη γι’ αυτό. Η διαχρονική ματιά στους πίνακες πωλήσεων της ελληνικής αγοράς, μας δίνει μια πολύτιμη πληροφορία. Όλα τα μοντέλα που έχουν στο αμάξωμά τους ένα βαρύ όνομα, δεν υποχωρούν ποτέ κάτω από το Top3, άντε στη χειρότερη Top5 της κατηγορίας τους. Ούτε καν τη χρονιά που πρόκειται να αντικατασταθούν από το νέο μοντέλο. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το 3008.
ΣΤΑΘΕΡΑ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Το γαλλικό μοντέλο βρέθηκε στην 3η θέση των C-SUV για τη χρονιά που πέρασε και αυτή τη θέση εξακολουθεί να κατέχει και στις ταξινομήσεις του φετινού Ιανουαρίου. Η έλευση του ανανεωμένου μοντέλου, μόνο ώθηση μπορεί να του δώσει. Και φυσικά, δεν πρέπει να διαφεύγει από κανέναν το γεγονός πως πρόκειται για ένα premium μοντέλο, η αγορά του οποίου, δεν υπαγορεύεται από όρους value for money, αλλά από συνειδητή επιλογή.
Το 3008 της δοκιμής ανήκει σε μία κατηγορία οχημάτων με φθίνουσα πορεία πωλήσεων και προφανώς δεν αναφέρομαι στα SUV. Το σχόλιο αφορά στον κινητήρα diesel που εφοδιάζει την έκδοση 1.5 BlueHDI. Όσο απότομα μπήκαν στη ζωή μας πριν από μερικά χρόνια, ουσιαστικά μονοπολώντας την αγορά, άλλο τόσο απότομα αρχίζουν να απομακρύνονται. Φυσικά, όπως συνέβαινε και την εποχή που αποτελούσαν απαγορευμένο καρπό για τους Έλληνες αγοραστές, η εμπορικότητά τους δεν αποτελεί ένδειξη της αξίας τους.
Η συγκεκριμένη, είναι η μοναδική έκδοση πετρελαίου του νέου 3008, αποδίδει 130 ίππους και διατίθεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (όπως στο αυτοκίνητο δοκιμής), είτε με αυτόματο 8 σχέσεων. Το βάρος των 1.429 κιλών του γαλλικού μοντέλου, κρίνεται απολύτως λογικό για τις διαστάσεις του, ενώ ειδικά στην περίπτωση των εκδόσεων βενζίνης (1.320 κιλά) είναι μάλλον χαμηλό. Το γεγονός αυτό επιτρέπει την επίτευξη καλών τιμών επιδόσεων, με την Peugeot να ανακοινώνει πως για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 10,8’’ και η τελική ανέρχεται σε 192 χλμ./ώρα.
Η θεωρία λέει πως ένα SUV, δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην άνεση των επιβατών του απ’ ότι στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το 3008 καταφέρνει να συνδυάζει υποδειγματικά τις δύο αυτές παραμέτρους. Με μήκος 4,44 μ. προσφέρει επαρκείς χώρους για τη μεταφορά 4 ενηλίκων και των αποσκευών τους (ελάχιστη χωρητικότητα πορτ μπαγκάζ 520 λίτρα). Εκεί όμως που το μεσαίο Peugeot κλέβει την παράσταση, είναι στην εικόνα του εσωτερικού. Χωρίς υπερβολή, είναι από τα πιο ελκυστικά εσωτερικά της αγοράς, που συν τοις άλλοις, δείχνει και είναι ιδιαίτερα ποιοτικό. Τα γραφικά στον πίνακα οργάνων και την οθόνη infotainment έχριζαν αναβάθμισης και η Peugeot το έκανε πράξη. Το κερασάκι στην τούρτα, δεν είναι άλλο από το μικροσκοπικό τιμόνι που τείνει να γίνει το σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων της μάρκας.
Εκτός από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το 3008 είναι ένα μοντέλο που χαίρεσαι να οδηγείς, ανεξαρτήτως ρυθμού. Άνετο και ξεκούραστο στο ταξίδι, δεν θα δυσανασχετήσει στην περίπτωση που ανεβάσεις ρυθμούς. Τιμόνι και κιβώτιο είναι άξιοι συμπαραστάτες του οδηγού και οι αντιδράσεις του πλαισίου εμπνέουν εμπιστοσύνη ακόμη και σε διαδρομή με διαδοχικές στροφές.
Παρά το αδιαμφισβήτητο momentum τους στην αγορά, τα SUV δεν αποτελούν by default προτιμότερες επιλογές από τα συμβατικά επιβατικά στα οποία βασίζονται. Εντάξει, η ψηλή θέση οδήγησης παρέχει καλύτερη ορατότητα, αίσθηση υπεροχής και ευκολότερη πρόσβαση στο εσωτερικό, αλλά αρκεί αυτό για να αντισταθμίσει την κατά βάση καλύτερη οδική συμπεριφορά και κατανάλωση ενός hatchback ή ενός sedan; Η πράξη δείχνει πως η μόδα σπάνια συμβαδίζει με τον ρεαλισμό. Που σημαίνει, πως αν στις μερικές χιλιάδες νέων SUV που ταξινομούνται στην αγορά κάθε μήνα σκέφτεσαι σοβαρά να προσθέσεις ακόμη ένα, το νέο 3008 αξίζει με το παραπάνω να αποτελέσει την επιλογή σου.