ΔΟΚΙΜΕΣ

Kodiaq RS: Το κορυφαίο “all-arounder” της SKODA

kodiaq-rs-to-koryfaio-all-arounder-tis-skoda-618162

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Το πρώτο SUV της SKODA που δέχεται τις περιποιήσεις του τμήματος «RS», δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το θηριώδες Kodiaq.

Με το Kodiaq να βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του στην ελληνική αγορά για την περασμένη χρονιά (και μάλιστα με συντριπτική διαφορά από δεύτερο), αλλά και με μία πλήρη γκάμα διαθέσιμων εκδόσεων εξοπλισμού, οι οποίες διαμορφώνουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου από πολυτελή μέχρι και off-road, η απόφαση για την δημιουργία του κορυφαίου Kodiaq RS ήταν αναμενόμενη.

Το Kodiaq RS τράβηξε τα βλέμματα πάνω του από τη στιγμή που παρουσιάστηκε, καθώς κατέκτησε τον τίτλο του «ταχύτερου 7-θέσιου SUV» γύρω από την διαβόητη Γερμανική πίστα του Nurburgring. Στις μέρες μας βέβαια, κάθε εταιρεία διατηρεί ένα ρεκόρ χρόνου στο ‘Ring, φροντίζοντας όμως τεχνηέντως να καθορίζει η ίδια το πεδίο αυτού του ρεκόρ. Για παράδειγμα, ο τίτλος «του ταχύτερου προσθιοκίνητουhot-hatch με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων» του Renault Megane RS Trophy-R είναι σίγουρα εντυπωσιακός από άποψη χρόνου (07:40.1), αλλά την ίδια στιγμή δείχνει να αποφεύγει την σύγκριση με τα τετρακίνητα «τέρατα» και τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη που προσφέρονται από τους Γερμανούς κατασκευαστές στην ίδια κατηγορία.

Όμως, στην περίπτωση μας, πρόκειται για έναν τίτλο με ιδιαίτερο βάρος, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως ο όμιλος στον οποίο ανήκει η Skoda παράγει 7-θέσια SUV με υπερδιπλάσια ιπποδύναμη και πολλαπλάσιο «κύρος» (βλέπε το Audi SQ7 των 500 ίππων). Πολλοί μπορεί να σκεφτούν ότι ο όμιλος Volkswagen «δώρισε» αυτό το ρεκόρ στο Kodiaq RS, αλλά η αλήθεια είναι ότι το κέρδισε με την αξία του.

Η «μαγεία» του σωστού στησίματος

Το RS εξοπλίζεται με τον πιο ισχυρό κινητήρα της Skoda: έναν BiTDI 2 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 240 ίππους και 500Nm ροπής(!), ενώ συνδυάζεται με το «αλεξίσφαιρο» αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο μεταφέρει την κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η επιλογή του κινητήρα πετρελαίου αποτελεί μία θαρραλέα κίνηση από την Skoda, καθώς ζούμε σε μία εποχή που οι καταναλωτές απομακρύνονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και στρέφονται προς την ηλεκτροκίνηση. Οι πετρελαιοκινητήρες όμως, ακόμη και σήμερα, συνεχίζουν να αποτελούν τον πιο οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, κάτι που το Kodiaq RS προτίθεται να κάνει με μεγάλη ευχαρίστηση.

Εκτός από τον ισχυρό κινητήρα, οι μηχανικοί του τμήματος RS έδωσαν σημασία στα πάντα.Στα μεγάλα δισκόφρενα, όπου στους εμπρός τροχούς έχουν διάμετρο 340 χιλιοστών, το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, αλλά και τον «έξυπνο» τρόπο με τον οποίο έχει ρυθμιστεί και παραμετροποιείται το σύστημα ανάρτησης, και καταφέρνει να «κρύψει» τα 2.421 κιλά αλλά και τον μεγάλο του όγκο, δίνοντας του μία αίσθηση ευελιξίας και ευκολίας στην οδήγηση. Ταυτόχρονα, το σύστημα μετάδοσης διαχειρίζεται άριστα την υψηλή ροπή του RS, «μεταφέροντας» την δύναμη στον δρόμο αρμονικά και μοιράζοντας έξυπνα την ισχύ σε όποιον τροχό τη χρειάζεται, μεγιστοποιώντας έτσι την πρόσφυση.

Οι πολλές διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης αλλάζουν αισθητά την συμπεριφορά του κορυφαίου SUV της Skoda. Πέρα από τις «παραδοσιακές» επιλογές κανονικής-οικονομικής-άνετης οδήγησης, κατά τις οποίες το RS συμπεριφέρεται σαν ένα κανονικό Kodiaq, η ρύθμιση Sport σφίγγει τις αναρτήσεις και αυξάνει την απόκριση των πεντάλ, ενώ παράλληλα κάποια ηχεία εμπλουτίζουν τον ήχο του κινητήρα, εντός αλλά και εκτός της καμπίνας. Επίσης, όταν βρίσκεται στο Sport Mode και απενεργοποιηθεί ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας του οχήματος, μπορεί να χρησιμοποιηθεί η λειτουργία Launch Control, η οποία εξασφαλίζει την βέλτιστη επιτάχυνση από την στάση και επιτρέπει στο Kodiaq RS να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6.9 δευτερόλεπτα (ακριβώς όσο χρειάζεται και η Maserati Levante V6, ακόμη και αν διαθέτει 35 παραπάνω ίππους).  Το κουμπί για την λειτουργία Off-Road έχει την δική του θέση στην κονσόλα, ενώ όταν επιλεγεί, το σύστημα infotainment μπορεί να προβάλει πληροφορίες όπως η κλίση των τροχών ή το υψόμετρο.

Δεν είναι καμπίνα, είναι cockpit

Το εσωτερικό του Kodiaq RS έχει καταφέρει να συνδυάσει τον sport χαρακτήρα του αυτοκινήτου και το υψηλό επίπεδο άνεσης με έναν εντυπωσιακό τρόπο. Η  εκτεταμένη χρήση Alcantara στις επενδύσεις των καθισμάτων αλλά και στις πόρτες δίνουν μία «αγωνιστική» αίσθηση. Τα πλήρως ρυθμιζόμενα καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα ενώ η πλευρική τους στήριξη είναι εξαιρετική. Οι κόκκινες ραφές του σε τιμόνι, καθίσματα και λεβιέ ταχυτήτων υπογραμμίζουν την sport προσέγγιση του σχεδιασμού του εσωτερικού, ενώ σε ορισμένα σημεία έχει τοποθετηθεί πλαστικό ή ύφασμα με την όψη ανθρακονήματος.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι πλήρως διαμορφούμενος και τα γραφικά του εντυπωσιάζουν, ενώ το σύστημα infotainment έχει ορισμένες αποκλειστικές προσθήκες για το κορυφαίο μοντέλο. Όπως και όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις του Kodiaq, εφοδιάζεται με κάμερες, αισθητήρες και ραντάρ, με σκοπό να εξασφαλίσει την ασφάλεια των επιβατών και την άνεση του οδηγού σε κάθε διαδρομή.

Δεν απουσιάζουν και οι προαιρετικές «Simply Clever» (όπως τις αποκαλεί η εταιρεία) προσθήκες, όπως οι ομπρέλες μέσα στις πόρτες, ο μικρός κάδος απορριμμάτων ή η ξύστρα που βρίσκεται στο καπάκι των καυσίμων, για τον καθαρισμό του παγωμένου παρμπρίζ.

Niche

Το Skoda Kodiaq RS προφανώς και απευθύνεται σε μία πολύ συγκεκριμένη κατηγορία αγοραστών, οι οποίοι αναζητούν ένα ταχύτατο, επταθέσιο, τετρακίνητο SUV με κινητήρα πετρελαίου. Αναγνωρίζοντας το παραπάνω γεγονός, η τιμή των 52.900€ δεν είναι τελικά τόσο υψηλή όσο φαίνεται με την πρώτη ανάγνωση. Ανταγωνίζεται κυρίως με τα 7-θέσια SUV των premium κατασκευαστών, τα οποία, στη χώρα μας τουλάχιστον, συνοδεύονται από πολύ υψηλότερα κόστη αγοράς.

Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι το Kodiaq RS αποτελεί το κορυφαίο «all-round» αυτοκίνητο από τη Skoda:  Χαμηλό κόστος χρήσης χάρη στον κινητήρα πετρελαίου, δυναμικές επιδόσεις στο δρόμο και πολύ καλές δυνατότητες εκτός δρόμου με το πάτημα ενός κουμπιού, ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό που μεταφέρει με άνεση κάθε οικογένεια, μία πληθώρα αισθητήρων και καμερών για ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση, αλλά και την επιβλητική εμφάνιση που οφείλεται στον όγκο του και στις σχεδιαστικές λεπτομέρειες της συγκεκριμένης έκδοσης.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο