EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Καλύτερες επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση: Το ήπιο υβριδικό Ford Fiesta ST-Line

kalyteres-epidoseis-chamiloteri-katanalosi-to-ipio-yvridiko-ford-fiesta-st-line-616786

Θέμης Θεοδωρόπουλος - Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η προσθήκη μίας ήπιας υβριδικής έκδοσης για το Ford Fiesta, ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά μοντέλα της κατηγορίας των supermini, δεν μπορεί παρά να είναι μια ευχάριστη είδηση: Βελτιωμένες επιδόσεις, οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων, χωρίς εκπτώσεις στα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Η Ford έχει δείξει γνήσιο ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια, προσθέτοντας όλο και περισσότερες ήπιες ή plug-in υβριδικές εκδόσεις στα μοντέλα της, αλλά παρουσιάζοντας το αμιγώς ηλεκτρικό Mustang Mach-E.

Χάρη στο πακέτο εξοπλισμού ST-Line και τις χαμηλωμένες -κατά ένα εκατοστό- αναρτήσεις που περιλαμβάνει, είναι πιο σταθερό στις στροφές, τονίζει τα σπορτίφ χαρακτηριστικά της εκδόσεις και παράλληλα περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές.

Μετά από αρκετά mild hybrid crossover, σειρά είχε το μικρότερο -πλέον- μοντέλο της εταιρείας, το δημοφιλές Fiesta. Η νέα έκδοση εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο EcoBoost κινητήρα βενζίνης και με ένα ηλεκτρικό σύστημα με μπαταρία 48V, αποδίδοντας 155 ίππους και 240Nm ροπής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και με πεντάθυρο αμάξωμα. Όπως έχει δηλώσει και η ίδια η εταιρεία, το ήπιο υβριδικό Fiesta έχει 5% βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου, αλλά επίσης και οδηγικά απολαυστικότερο.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με το πακέτο ST-Line, με την χαρακτηριστική κυματιστή μάσκα, τα LED φώτα, τις μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου και την αεροτομή. Στο πίσω μέρος, τα λεπτά φωτιστικά σώματα δίνουν στο αυτοκίνητο την αίσθηση μίας πιο φαρδιάς σιλουέτας. Όπως και στα υπόλοιπα τα μοντέλα ST-Line, αισθητή είναι η αλλαγή της ανάρτησης , καθώς το αυτοκίνητο είναι ελαφρώς πιο κοντά στο έδαφος και πιο «σφιχτό».

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ

Στο εσωτερικό του, τα καθίσματα είναι άνετα και ο σχεδιασμός είναι πλήρως εργονομικός, με εύχρηστα χειριστήρια και ένα πολύ απλό και άμεσο σύστημα infotainment 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα. Το δερμάτινο τιμόνι και οι κόκκινες ραφές του πακέτου ST-Line δίνουν έναν δυναμικό χαρακτήρα στο εσωτερικό, υπενθυμίζοντας ότι δεν πρόκειται για μία «βασική» έκδοση. Στον πίνακα οργάνων, οι ενδείξεις είναι μεγαλύτερες από το Fiesta της περασμένης γενιάς, ενώ μία οθόνη ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο δίνει στον οδηγό όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται, με την προσθήκη της ένδειξης ανάκτησης ενέργειας για την υβριδική έκδοση.

Το ηχοσύστημα της B&O εξοπλίζει το αυτοκίνητο με 10 ηχεία, ένα woofer και ένα subwoofer, με συνολική ισχύ 675 Watt, ενώ έχει ρυθμιστεί ειδικά για το supermini της Ford. Όπως και σε όλα τα καινούργια Fiesta, έτσι και το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι πλήρως συμβατό με την εφαρμογή FordPass Connect, που επιτρέπει τον απομακρυσμένο έλεγχο ορισμένων λειτουργιών του οχήματος (π.χ. κλείδωµα/ξεκλείδωµα, εντοπισμός του οχήματος, δείκτης βενζίνης-αυτονομία, συναγερμός, πίεση ελαστικών κτλ.) µέσω smartphone. Τα θερμαινόμενα καθίσματα, η θερμαινόμενη στεφάνη τιμονιού, αλλά και το σύστημα Key-Free, αναβαθμίζουν την άνεση του και υπογραμμίζουν τον premium χαρακτήρα προς τον οποίο τείνει.

Παράλληλα, το Fiesta εξοπλίζεται με ένα πλήθος συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Active Park Assist (που αναλαμβάνει την λειτουργία του τιμονιού κατά το παρκάρισμα ή το ξεπαρκάρισμα), το σύστημα Active City Stop, που βοηθάει στην αποφυγή συγκρούσεων σε χαμηλές ταχύτητες, ή το σύστημα έκτακτου αυτόματου φρεναρίσματος. Φυσικά, το Fiesta ήταν το πρώτο Ford το οποίο εξοπλίστηκε και με το σύστημα ανίχνευσης πεζών (ακόμη και τη νύχτα). Όλα τα παραπάνω συστήματα σε συνδυασμό με το νέο αμάξωμα, χάρισαν στο Fiesta βαθμολογία 5 αστέρων στις δοκιμές Euro NCAP.

Το εσωτερικό της έκδοσης ST-Line έχει δυναμικό χαρακτήρα χάρη στις κόκκινες ραφές. Στην ήπια υβριδική έκδοση, η οθόνη στον πίνακα οργάνων μπορεί να προβάλλει τον μετρητή ανάκτησης ενέργειας.

ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Οι μηχανικοί της Ford μας εντυπωσίασαν, καθώς κατάφεραν να εκμηδενίσουν το turbo lag του τρικύλινδρου 1.000άρη με την βοήθεια του ηλεκτρικού συστήματος. Το Fiesta, ήδη από τις χαμηλές στροφές -και ειδικά όταν βρίσκεται στο πρόγραμμα οδήγησης Sport- είναι πρόθυμο να επιταχύνει με άνεση μέχρι τον «κόφτη» του στις 6.000 στροφές ανά λεπτό, ενώ οι σχέσεις του χειροκίνητου κιβωτίου έχουν πολύ καλή κλιμάκωση. Οι αναρτήσεις του πακέτου ST-Line θυσιάζουν ένα μέρος της άνεσης του αυτοκινήτου, προσφέροντας αντί αυτής απόλυτο έλεγχο και εξαιρετικά κρατήματα στις στροφές, ενώ το «έξυπνο» σύστημα ESP φρενάρει -εάν χρειαστεί- μεμονωμένα τον εσωτερικό τροχό κατά τη διάρκεια γρήγορων στροφών, αποφεύγοντας -με μεγάλη επιτυχία- την υποστροφή, ακόμη και αν «στρίψει» με...περισσότερα από όσα έπρεπε. Το σύστημα των φρένων είναι, με δισκόφρενα στους εμπρός αλλά και στους πίσω τροχούς, έχει πολύ καλή αίσθηση και δεν παρουσιάζει σημάδια κόπωσης ακόμη και υπό παρατεταμένη πίεση σε κατηφορικές διαδρομές.

Το ήπιο υβριδικό Fiesta των 155 ίππων αντικαθιστά την βενζινοκίνητη έκδοση των 140 ίππων, δικαιολογώντας την μικρή αύξηση στην τιμή του. Ξεκινώντας από 19.180€ και προσφέροντας μία πληθώρα ανέσεων στον βασικό του εξοπλισμό, αποτελεί το ιδανικό αυτοκίνητο για οικονομική καθημερινή κίνηση μέσα στην πόλη, χαρίζοντας όμως ένα μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού όταν βρεθεί σε μία επαρχιακή διαδρομή με συνεχείς στροφές. Με την ανταγωνιστική του τιμή και τις δυναμικές του επιδόσεις, δείχνει πως θα συνεχίσει να διατηρεί τον τίτλο του «best-seller» στην Ευρώπη.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο