ΔΟΚΙΜΕΣ

Ξεχωριστή χωρίς να είναι εκκεντρική: H Mercedes EQC

xechoristi-choris-na-einai-ekkentriki-h-mercedes-eqc-616368

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Το γεγονός ότι ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές σπεύδουν να παρουσιάσουν ηλεκτροκίνητα μοντέλα, δεν αφήνει την παραμικρή αμφιβολία.

Το μέλλον (ή τουλάχιστον ένα σημαντικό μέρος του) όσον αφορά στην αυτοκίνηση, θα είναι ηλεκτρικό. Ρώτησε όποιον θέλεις αναφορικά με την εμπλοκή της Mercedes με τα ηλεκτρικά οχήματα. Θα σου απαντήσει πως το μόνο που θυμάται να σχετίζεται με τη μάρκα και να μπαίνει στην πρίζα, ήταν το ηλεκτρικό Smart. Λογικά λοιπόν, η EQC αναφέρεται από πολλούς ως η πρώτη ηλεκτρική Mercedes. Δεν είναι ακριβώς έτσι.

Η αλήθεια είναι πως μέσα στην περασμένη δεκαετία, πέρασαν (άλλο θέμα αν ακούμπησαν) όχι μία, αλλά δύο ηλεκτρικές εκδόσεις από την γκάμα της εταιρείας. Πρώτα η ηλεκτρική SLS το 2013 και εν συνεχεία η ηλεκτρική B-Class το 2015, όμως εκείνες τις εποχές κανείς μας δεν πολυασχολούνταν με τέτοιες εκδόσεις. Κατά μία έννοια ήταν κρίμα, γιατί ένα μοντέλο με τις προδιαγραφές της SLS AMG Electric Drive θα προκαλούσε θαυμασμό ακόμη και σήμερα. Ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε τροχό, 750 ίπποι και 250 χλμ. αυτονομία. Not bad. Από την άλλη πλευρά όμως, πριν μια δεκαετία θα ήταν μάλλον δύσκολο να βρεις ταχυφορτιστή ανεξαρτήτως της χώρας που ζούσες.

Κάπως έτσι, η σωστή προσέγγιση της EQC θα ήταν η εξής: είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Mercedes, καθώς δεν έχεις τη δυνατότητα να την αποκτήσεις σε άλλη έκδοση εκτός της ηλεκτρικής. Και αυτή ακριβώς είναι και η ουσία της νέας γκάμας EQ που ουσιαστικά δημιουργείται και η οποία προσεχώς θα υποδεχτεί και άλλα μοντέλα, πάντοτε ηλεκτρικά, με το τελευταίο γράμμα να υποδηλώνει την κατηγορία που εντάσσεται το κάθε μοντέλο.

Η EQC για παράδειγμα, αποτελεί το ηλεκτρικό SUV της Mercedes στη μεσαία κατηγορία. Με 4,76 μ. μήκος, είναι μικρότερη από ένα Audi E-tron, αλλά μεγαλύτερη από μια Jaguar I-Pace. Και φυσικά, αρκετά μικρότερη από ένα Model-X, αν θελήσουμε να βάλουμε στο κάδρο και την Tesla. Για να μιλήσουμε με όρους με τους οποίους είναι εξοικειωμένοι περισσότεροι, η EQC έχει περίπου τις διαστάσεις μιας GLC. Με εξαίρεση μάλιστα την εξωτερική εμφάνιση, όπου η ηλεκτρική Mercedes ακολουθεί μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση που τη διαφοροποιεί σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα, η εικόνα στο εσωτερικό της θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τα μοντέλα που ήδη γνωρίζουμε.

Εκεί που δεν θυμίζει κανένα από τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας, είναι στα μηχανικά μέρη. Δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένοι πάνω από τον κάθε άξονα, με απόδοση 204 ίππων έκαστος, έχουν αναλάβει το βάρος της κίνησης του αμαξώματος της EQC. Και σε περίπτωση που έχεις απορία, δεν πρόκειται για μικρό βάρος, αλλά για 2,5 τόνους. Για την ακρίβεια, η EQC είναι βαρύτερη από τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, ακόμη και μεγαλύτερων διαστάσεων.

Ο λόγος γι’ αυτό, είναι πως οι γερμανοί θέλησαν να διασφαλίσουν πως το μοντέλο τους, θα παρέχει το ίδιο επίπεδο ασφάλειας στους επιβάτες του με μια συμβατική Mercedes. Διαθέτει την ίδια ανάρτηση και το μεγαλύτερο μέρος των ενισχύσεων που συναντάμε και στο πάτωμα μιας GLC. Θεωρητικά, αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι χώροι στο εσωτερικό της EQC υπολείπονται ελαφρώς άλλων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως αυτά που αναφέρονται πιο πάνω.

Κανένας λόγος ανησυχίας πάντως λόγω του αυξημένου βάρους. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε μόλις 5,1’’ και γενικά, η EQC έχει περισσότερη δύναμη απ’ όση θα ζητήσει ποτέ ο μέσος οδηγός ενός SUV. Η τελική ταχύτητα ως είθισται, περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα για λόγους κατανάλωσης ενέργειας. Η διαχείριση της οποίας, αποτελεί το μεγαλύτερο στοίχημα για κάθε κάτοχο ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η Mercedes ανακοινώνει αυτονομία στα επίπεδα των 400 χλμ. για την EQC. Στην πράξη υπολόγισε περίπου 300+ χλμ. με νορμάλ οδήγηση και την ομώνυμη επιλογή drive mode. Αν επιλέξεις Eco, που σημαίνει υπολειτουργία σε γκάζι, κλιματισμό κλπ. προσθέτεις καμιά 50ριά χλμ. ακόμη, ενώ αν επιλέξεις Sport, να είσαι ευχαριστημένος αν κάνεις 250 χλμ.

ΧΑΛΑΡΩΤΙΚΟ

Σε κάθε περίπτωση, το μεγάλο ατού της EQC δεν βρίσκεται στις ούτως ή άλλως εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά στην ποιότητα κύλισης. Η ηλεκτρική Mercedes δίνει ξεκάθαρη έμφαση στην άνεση, την ασφάλεια και την εν γένει ραφιναρισμένη λειτουργία. Δεν αφήνει σε καμία περίπτωση να εννοηθεί πως το dna της διαθέτει και σπορ γονίδια.

Είναι προφανές πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν πλέον να περνούν απαρατήρητα. Ειδικά οι περιπτώσεις πολυτελών SUV, όπως η EQC, να έχουν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον απ’ ότι οι μικρότερες κατηγορίες. Ο λόγος είναι πως ακόμη και στις συμβατικές τους εκδόσεις, τα πολυτελή SUV είναι σε απόλυτες τιμές ακριβά. Οι ηλεκτροκίνητες εναλλακτικές τους, είναι περίπου 20% ακριβότερες, όταν ενδεικτικά, η ηλεκτρική έκδοση ενός μικρού αυτοκινήτου, είναι σχεδόν 50% ακριβότερη.

Επιπλέον, διαθέτουν μπαταρίες πολύ μεγαλύτερης χωρητικότητας, που τους εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αυτονομία. Τέλος, διατίθενται σε 1-2 το πολύ εκδόσεις εξοπλισμού, που σημαίνει πως περιλαμβάνουν σχεδόν τα πάντα ήδη από τη βασική έκδοση. Αν σε αυτά προσθέσεις και τα οικονομικά κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικού μοντέλου, τότε αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι πως υπάρχουν αρκετά καλοί λόγοι για να σε βάλουν στην... πρίζα.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο