ΔΟΚΙΜΕΣ

Ακόμη πιο γρήγορη και απολαυστική: Οδηγούμε την Lamborghini Huracan EVO

akomi-pio-grigori-kai-apolafstiki-odigoume-tin-lamborghini-huracan-evo-615851

Τη λιμάρισαν καλά για να είναι ακόμη πιο ξυράφι στο δρόμο, δηλαδή πιο γρήγορη και απολαυστική, χωρίς όμως να ιδρώνει τα χέρια σου. Παραλλήλως, ο μνημειώδης V10 είναι σε μεγάλη φόρμα και της χαρίζει εντυπωσιακές επιδόσεις, τόσο στην ευθεία όσο και στην πίστα.

Του Lorenzo Facchinetti, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis Φωτογραφίες: Wolfango

Η εξωτερική εμφάνιση παίζει σημαντικό ρόλο, ας είμαστε ειλικρινείς. Όμως όταν μιλάμε για μπιέλες και πιστόνια που κινούνται με εξωφρενικές ταχύτητες, το αυτί είναι ο μεγάλος κριτής. Αν είστε από εκείνους που τους σηκώνεται η τρίχα στο άκουσμα ενός μοτέρ που γυρίζει στον κόφτη, καταλαβαίνετε για τι ακριβώς μιλάμε. Να το θέσω αλλιώς: Αν υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο κάποιος πρέπει να επιλέξει αυτήν εδώ τη Lamborghini ανάμεσα στις άμεσες αντιπάλους της, δεν είναι άλλος από τον μοναδικό χαρακτήρα του ατμοσφαιρικού V10 κινητήρα της. Είτε για το πώς ξυπνά τη στιγμή που πατήσεις το μπουτόνstart, είτε ακόμη και για ιστορικούς – για να μη αναφέρω - φιλοσοφικούς λόγους. Η Huracán, βλέπετε, είναι ένα από τα ελάχιστα πλέον supercar στον κόσμο, και το μοναδικό στην κατηγορία του, που φορά έναν πολύστροφο ατμοσφαιρικό κινητήρα. Να σας θυμίσουμε ότι αυτό ίσως είναι το κύκνειο άσμα του. Η τελευταία φορά που θα τον ακούσουμε να ουρλιάζει.

Χρόνια τώρα, στη Sant’Agata Bolognese, οι άνθρωποι της Lamborghini δίνουν μάχη για να διατηρήσουν ζωντανή την κληρονομιά της μάρκας, που δεν είναι άλλη από τους ατμοσφαιρικούς της V10 και V12. Όμως αργά ή γρήγορα, αναπόφευκτα θα θυσιαστούν και αυτοί στο βωμό του περιορισμού των εκπεμπόμενων ρύπων. Στο άμεσο μέλλον διαφαίνεται ο εξηλεκτρισμός των Lamborghini – ο οποίος είναι δεδομένος στην περίπτωση του V12 – και ακόμη πιο δραστικές λύσεις, όπως η τοποθέτηση ενός κινητήρα διαφορετικής αρχιτεκτονικής (και κυβικών) στη μικρότερη Lambo.

Όσο έχουμε καιρό λοιπόν, αξίζει να επικεντρωθούμε σε έναν από τους πιο καθαρόαιμους και ασυμβίβαστους κινητήρες σήμερα, τον 10κύλινδρο V που είναι πλέον συνώνυμος με τις entry-level Lamborghini. Να θυμίσω ότι ο V10 πρωτοφορέθηκε στην Gallardo το 2003 και έκτοτε εξελίσσεται, γίνεται πιο δυνατός και – ναι – τελειοποιείται κάθε χρόνο που περνά.

https://youtu.be/CD7V4hxmMG0

Ο ατμοσφαιρικός 5.2 λίτρων είναι στην καλύτερή του φόρμα κάτω από τον πύραυλο αυτό εδάφους – εδάφους που ονομάζεται Huracán Evo. Πρόκειται ουσιαστικά για τον κινητήρα που έκανε το ντεμπούτο του το 2017 με την Performante, ο οποίος είχε επανασχεδιασμένη εισαγωγή - εξαγωγή και βαλβίδες από τιτάνιο. Η ονομαστική ισχύς των 640 ίππων είναι ένας μόνο τρόπος να περιγράψεις το πόσο έχει εξελιχθεί ο ιταλικός V10. Υπάρχουν δεκάδες άλλες λεπτομέρειες στα σπλάχνα του, τα οποία τον κάνουν καλύτερο από ποτέ. Η πεμπτουσία αυτής εδώ της Lambo είναι η σαρκική – επιτρέψτε μου – σχέση της με τον οδηγό χωρίς όμως να τον ταπεινώνει ποτέ στην όλη διαδικασία. Στόχος της είναι να τον κάνει να αισθάνεται στο στοιχείο του. Με άλλα λόγια, αυτό σημαίνει κορυφαίες επιδόσεις με μίνιμουμ άγχος γι’ αυτόν που κάθεται πίσω από το τιμόνι. Πάντα έτσι ήταν η Huracán και συνεχίζει να είναι ακόμη περισσότερο, καθώς όλο το νευρικό της σύστημα έχει αναβαθμιστεί χάρη στο LDVI – το οποίο στο newspeak της Sant’Agata σημαίνει «Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata», δηλαδή, Ενσωματωμένη Δυναμική Οχήματος. Τι ακριβώς κάνει αυτό; Είναι το ηλεκτρονικό κέντρο που συντονίζει όλες τις παραμέτρους της δυναμικής συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Για να μιλήσουμε με ποδοσφαιρικούς όρους, στο γήπεδο δεν κερδίζεις αν έχεις τους καλύτερους παίκτες στον κόσμο, εφόσον δεν επικοινωνούν μεταξύ τους στο χορτάρι ή φέρονται σαν πριμαντόνες. Το σύστημα LDVI είναι ακριβώς ο μάνατζερ της ομάδας, ο εγκέφαλος στην προκειμένη περίπτωση που εποπεύει όλες τις μονάδες ηλεκτρονικής διαχείρισης του αυτοκινήτου ώστε να συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους: η τετρακίνηση με το ESP και τα μαγνητοροϊκά αμορτισέρ με το torquevectoringκαι το σύστημα τετραδιεύθυνσης. Στόχος του συστήματος είναι να κάνει η Huracán όλα όσα της ζητά ο οδηγός, ενίοτε μάλιστα να είναι νοερά μέσα στο μυαλό του, ώστε να μπορεί εκείνος να πλησιάζει πιο εύκολα στα όριά της. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το αυτοκίνητο γίνεται βαρετό. Αντίθετα, έχει βελτιωθεί ψυχή τε και σώματι, διατηρώντας ένα πολυσελλεκτικό χαρακτήρα, τις εκφάνσεις του οποίου μπορείς να επιλέξεις μέσα από τον κόκκινο διακόπτη των προγραμμάτων οδήγησης στο τιμόνι. Δεν είναι τυχαίο ότι τα αρχικά του συστήματος Adaptive Network Intelligent Management, είναι ΑΝΙΜΑ. Δηλαδή, ψυχή στα ιταλικά.

Στην ενδιάμεση θέση Sport, για παράδειγμα, το αυτοκίνητο μπαίνει σε party mode. Καθώς μεταφέρεται περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς από πριν, η Huracán είναι ιδιαίτερα υπερστροφική. Το συγκεκριμένο προφίλ οδήγησης θα μπορούσε να λέγεται και Drift Mode. Στοχεύεις λοιπόν με τη μούρη στην κορυφή της στροφής, αφήνεις ελαφρώς γκάζι για να ελαφρώσει ο πίσω άξονας, πατάς γκάζι αποφασιστικά και ορίστε μία μεγαλοπρεπής πλαγιολίσθηση με γρήγορο ανάποδο τιμόνι. Εφόσον βρεις αυτή τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στη γωνία του βολάν και τη δοσολογία του γκαζιού, μπορείς να ντριφτάρεις στο διηνεκές. Όσο τουλάχιστον αντέχουν τα ελαστικά.

Αντίθετα, στο πρόγραμμα Corsa η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι πιο ουδέτερη και ισορροπημένη καθώς αυτό είναι το προφίλ οδήγησης που ενδείκνυται για ταχύτερο γύρο στην πίστα. Οι λάτρεις του χρονομέτρου ας διαβάσουν το σχετικό κεφάλαιο Vairanoringκαι ας προσέξουν τις επιμέρους τιμές που περιγράφουν καλύτερα τις δυνατότητες της Evo. Στην πίστα, η Huracán αυτή βρίσκεται ανάμεσα στην πρώτη γενιά και στην Performante. Όμως το σημαντικότερο είναι η ευκολία με την οποία επιτυγχάνει τέτοιους χρόνους. Στο γρήγορο κομμάτι της πίστας, η Evo εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη. Μοιάζει να είναι αποφασιστικά βιδωμένη στην άσφαλτο διατηρώντας με ακρίβεια τις γραμμές που χαράζεις, χωρίς να σου δίνει στο παραμικρό την αίσθηση ότι κάποια στιγμή θα σε προδώσει με απώλεια στήριξης. Στο πιο κλειστό κομμάτι η τετραδιεύθυνση είναι εμφανής.

Κάτω από τα 100 χλμ./ώρα, στα προγράμματα Sportκαι Corsa, είναι σα να κονταίνει κατά 22 εκ. το μεταξόνιο, με αποτέλεσμα πιο γρήγορη είσοδο στη στροφή. Αυτό σημαίνει ότι στον πρώτο γύρο το αυτοκίνητο χρειάζεται εξοικείωση: είναι τόσο άμεσο στις αντιδράσεις του που στην αρχή βρίσκεσαι να στρίβεις περισσότερο απ’ όσο πρέπει το τιμόνι. Όμως αυτό είναι θέμα συνήθειας. Ίσως γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο το σύστημα διεύθυνσης δεν έχει την απόκριση εκείνων από το Maranello ή το Woking. Ένα πιο άμεσο στις αντιδράσεις του τιμόνι θα ήταν πρόβλημα για τους λιγότερο έμπειρους οδηγούς. Πρόβλημα – με την καλή έννοια – είναι, και μάλιστα για όλους, οι διαμήκεις επιταχύνσεις του αυτοκινήτου. Η Evo τραβάει 1,24 gστο φρενάρισμα και χρειάζεται μόλις 2,64” για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, μία από τις καλύτερες τιμές που έχουμε πετύχει ποτέ στην πίστα. Ο συνδυασμός του πανίσχυρου V10 με τετρακίνηση συνεπάγεται απίστευτα ξεκολλήματα στο φανάρι σε βαθμό να πονάει ο λαιμός σου από την επιτάχυνση. Η δύναμη του κινητήρα είναι πανταχού παρούσα, σε όλο το φάσμα του ψηφιακού στροφομέτρου: από τις 1.000 σ.α.λ., όπου αποδίδεται το 75% της ροπής των 600 Nm, μέχρι τις 8.500 σ.α.λ., όπου ο V10 έχει εξαπολύσει όλες του τις δυνάμεις συνοδεία ενός απαράμιλλου ήχου. Ενός ουρλιαχτού που θα θυμόμαστε και θα αναπολούμε όταν τα supercarγίνουν και αυτά ηλεκτρικά.

Ας προσγειωθούμε όμως και να κλείσουμε με μία λιγότερο συγκινησιακή αλλά ιδιαίτερα σημαντική υποσημείωση: στην κεντρική κονσόλα της Huracán βρίσκεται πλέον μία νέα κατακόρυφη οθόνη αφής 8,4ιντσών, η οποία υπακούει και στις χειρονομίες του οδηγού. Από την οθόνη γίνεται ο χειρισμός των κυριότερων λειτουργιών του αυτοκινήτου, από τον κλιματισμό μέχρι το σύστημα πλοήγησης, από τη συνδεσιμότητα με το κινητό (Androidκαι Apple) μέχρι την ψηφιακή βοηθό Alexa.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο