Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Με αιχμή του δόρατος την σχεδίαση και έχοντας υποστηρικτικά έναν πολύ καλό κινητήρα diesel, καθώς επίσης και μπόλικες εφαρμογές από τον «χρυσό αιώνα» των MPV, αυτό το Captur φαντάζει ως η πιο λογική επιλογή στην κατηγορία του.
Η σύγχρονη ιστορία μας έχει αποδείξει πως αν καταφέρεις να παρουσιάσεις ένα αντικειμενικά όμορφο αυτοκίνητο στην αγορά, έχεις κάνει τη μισή δουλειά. Η αισθητική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο ακόμη κι αν δεν πρόκειται για κάτι απτό. Ουσιαστικά παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο με την τιμή και σαφώς μεγαλύτερο από οτιδήποτε άλλο μετρήσιμο, όπως είναι οι επιδόσεις και οι διαστάσεις. Στην περίπτωση του Captur της δοκιμής, το συνολικό πακέτο αρχίζει να αποκτά ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον για δύο ακόμη λόγους, πέρα από εκείνον της εμφάνισης. Ο πρώτος, είναι πως πρόκειται για μοντέλο SUV. Ναι, όλοι γνωρίζουν πλέον πως η συγκεκριμένη ομάδα μοντέλων μαζί με όλες τις υποκατηγορίες της, είναι από τις πλέον δημοφιλείς της αγοράς. Το ενδιαφέρον στοιχείο εδώ, είναι πως αν συνδυάσεις την άνοδο των SUV με την παράλληλη πτώση – σε βαθμό είδους υπό εξαφάνιση – των MPV, διαπιστώνεις πως τα πρώτα, καλούνται σε πολύ μεγάλο βαθμό να καλύψουν τις ανάγκες και των παραδοσιακών αγοραστών των δεύτερων. Η αλλιώς, με δεδομένο το συγκριτικό πλεονέκτημα της Renault στο knowhow κατασκευής πολυχρηστικών μοντέλων που έρχεται από παλιά, αυτή είναι μια πολύ καλή συγκυρία για ένα SUV να φέρει τα σήματα της γαλλικής εταιρείας.
Κάπου εδώ, φτάνουμε στον δεύτερο λόγο για τον οποίο το Captur της δοκιμής έχει αρκετά μεγάλο ενδιαφέρον. Που δεν είναι άλλος, από τον κινητήρα του. Ναι, το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση. Ναι, τα υβριδικά και plug-in υβριδικά κερδίζουν διαρκώς έδαφος. Ανεξάρτητα όμως απ’ όλα αυτά, η πετρελαιοκίνηση εξακολουθεί -τουλάχιστον για την ώρα- να είναι ένας από τους πιο οικονομικούς τρόπους μετακίνησης. Συμπτωματικά, η Renault διαθέτει στη γκάμα της μερικούς από τους πιο οικονομικούς κινητήρες diesel που υπάρχουν εκεί έξω.
ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Ας αρχίσουμε σιγά σιγά να συνθέτουμε την εικόνα. Η νέα γενιά του Captur είναι ένα από τα πιο όμορφα SUV που κυκλοφορούν κι αυτό είναι κάτι που δεν χρίζει ιδιαίτερης επέκτασης. Παρόμοια εικόνα και στο εσωτερικό, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κάθετα τοποθετημένη οθόνη infotainment να ποικίλουν σε διαστάσεις ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός μοντέρνου και άρτιου αισθητικά εσωτερικού.
Παράλληλα, η κληρονομία της Renault από την εποχή της παντοδυναμίας της στα MPV, γίνεται ορατή μέσα από χαρακτηριστικά όπως οι μπόλικοι χώροι για μικροαντικείμενα, το συρόμενο ντουλαπάκι στη θέση του συνοδηγού και τις επίσης συρόμενες θέσεις των πίσω επιβατών, που συν τοις άλλοις μπορούν και να αναδιπλωθούν. Μέσω όλων αυτών των επιλογών, ο χώρος για τις αποσκευές μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ανάγκες κάθε φορά, έχοντας τιμή από 406 λίτρα στην περίπτωση που η 2η σειρά καθισμάτων είναι όσο πίσω γίνεται, 520 λίτρα όταν είναι όσο πιο μπροστά γίνεται και 1.275 λίτρα όταν είναι αναδιπλωμένη.
Την κίνηση του αμαξώματος των 1.303 κιλών, αναλαμβάνει ο κινητήρας diesel 1.5 λίτρων με απόδοση 115 ίππων και μέγιστη ροπή 260 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Πρόκειται για ένα δοκιμασμένο σύνολο, που με εξαίρεση το κάπως τραχύ ηχόχρωμα της λειτουργία του (η οποία πάντως καλύπτεται ικανοποιητικά από την ηχομόνωση του Captur), έχει να επιδείξει ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια χαρίζει στο γαλλικό μοντέλο υψηλή αυτονομία που φλερτάρει με τα 800 χλμ. Δεν είναι όμως μόνο η οικονομία, καθώς και σε επίπεδο επιδόσεων, το Captur ικανοποιεί απόλυτα. Τραβάει από χαμηλά και μπορεί να διατηρήσει υψηλές ταχύτητες χωρίς να προβληματίζεται και να προβληματίζει.
Με την τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης να κυμαίνεται στα επίπεδα των €20.000, μπορείς να πεις χωρίς περιστροφές πως πρόκειται για μια από κάθε άποψη εξαιρετική επιλογή.