ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Golf εναντίον Renault Megane: Η μάχη των hatchback

volkswagen-golf-enantion-renault-megane-i-machi-ton-hatchback-614281

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Το όνομα Golf μετρά στην αγορά 46 χρόνια και 8 γενιές, συγκριτικά με τα 24 χρόνια και τις 4 γενιές του Megane. Αυτό όμως που παιζει τελικά μεγαλύτερο ρόλο στη σύγκριση των σύγχρονων εκδοχών τους, είναι τα 4 παραπάνω χρόνια που έχει στην πλάτη του το μοντέλο της Renault.

Την 30η Ιανουαρίου 1931, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν βρέθηκε στο Λος Άντζελες προσκεκλημένος του Τσάρλι Τσάπλιν, για να παρακολουθήσει την πρεμιέρα της ταινίας του «Τα φώτα της πόλης». Σε κάποιο σημείο της βιογραφίας του Αϊνστάιν από τον Άλμπρεχτ Φόλσινγκ, γίνεται ειδική αναφορά στον διάλογο που είχαν οι δυο τους την ημέρα εκείνη. Ο Αϊνστάιν φέρεται να λέει στον Τσάπλιν: «Αυτό που θαυμάζω περισσότερο στην τέχνη σας, είναι η παγκόσμια φύση της. Δεν λέτε ούτε μία λέξη κι όμως, όλος ο κόσμος σας καταλαβαίνει». Κι ο Τσάπλιν του απαντά: «Είναι αλήθεια. Όμως η δική σας δόξα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Όλος ο κόσμος σας θαυμάζει, ενώ δεν καταλαβαίνει ούτε μία λέξη απ’ όσα λέτε».

Στην περίπτωση των μοντέλων του συγκριτικού, ένας υποτιθέμενος διάλογος θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί ως εξής: (Golf) «Είναι αξιοθαύμαστο το γεγονός ότι ενώ η κάθε σου γενιά διαφοροποιείται σε σημαντικό βαθμό απ’ την προηγούμενη, οι βασικές σου αξίες και το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι παραμένουν αναλλοίωτα». Για να λάβει την απάντηση: (Megane) «Είναι γεγονός, όμως πως η δική σου περίπτωση είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή. Ενώ οι διαφορές στη σχεδίαση είναι ελάχιστες από γενιά σε γενιά, οι πωλήσεις σου είναι σταθερά ανάμεσα στις κορυφαίες».

Θεωρητικά, το νέο Golf θα είχε ένα εύκολο έργο απέναντι στο Megane. Άλλωστε τα δύο μοντέλα χωρίζουν σχεδόν τέσσερα χρόνια, καθώς το γαλλικό μικρομεσαίο βρίσκεται στην αγορά από το 2016, ενώ το γερμανικό μετρά μόλις λίγους μήνες. Κι όμως, τα δύο τους βρίσκονται στην πράξη αρκετά πιο κοντά, από το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε της παρουσίασής τους. Σημαντικό ρόλο σε αυτό, παίζει η μοντέρνα σχεδίαση του Megane, που συμβάλλει ώστε να μην φαίνεται η μεταξύ τους διαφορά στην ηλικία. Το Golf από την πλευρά του, επιλέγει να εκφράσει την όποια σχεδιαστική του τόλμη στο εσωτερικό. Πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, μεγάλη οθόνη infotainment και με γραφικά που είναι σαφώς καλύτερα του γαλλικού μοντέλου. Το οποίο έχει επίσης να επιδείξει ένα σε μεγάλο βαθμό ψηφιακό περιβάλλον στο εσωτερικό του, με κύριο χαρακτηριστικό την κάθετα τοποθετημένη οθόνη στην κεντρική κονσόλα, που παραπέμπει σε tablet.

ΥΨΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή και στα δύο μοντέλα, με τη βασική διαφορά να βρίσκεται στην εκτεταμένη χρήση επιφανειών piano black στο Golf, η οποία δεν ήταν τόσο διαδεδομένη στα χρόνια που παρουσιάστηκε το Megane. Οι παρεμφερείς διαστάσεις των μοντέλων του συγκριτικού, συνεπάγονται και αντίστοιχους σε γενικές γραμμές χώρους στο εσωτερικό τους. Το Megane είναι λίγο μεγαλύτερο σε μήκος (4,35 μ. έναντι 4,28 μ.) και σε μεταξόνιο (2,66 μ. έναντι 2,63 μ.), γεγονός που μεταφράζεται σε ελάχιστα μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Πρακτικά ίδιος είναι και ο χώρος αποσκευών, με 384 λίτρα στην περίπτωση του Megane και 380 λίτρα για το Golf.

Στα μηχανικά μέρη οι διαφορές εμφανίζονται να είναι πιο ουσιώδεις, αν και στην πράξη μάλλον αμβλύνονται και αυτές. Ο κινητήρας του Golf, είναι ο 1.5 TSI με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων που ευνοεί τη μειωμένη κατανάλωση, στην εκδοχή των 130 ίππων. Αντίστοιχα, ο 1.3 του Megane, αποδίδει 140 ίππους και έχει υψηλότερη ροπή (240 Nm αντί για 200 Nm). Σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κινεί σβέλτα το αμάξωμα του γαλλικού μοντέλου, ειδικά αν ο οδηγός φροντίζει να διατηρεί τις στροφές ψηλά. Παράλληλα, μέσω των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης (MultiSense), ο οδηγός του Megane μπορεί να επιλέξει την παραμετροποίηση από την λειτουργία του κινητήρα και του τιμονιού, μέχρι των ενδείξεων στο ταμπλό.

Το Golf δεν πάει πίσω. Μέσω των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα έως και σε 15 ρυθμίσεις της ανάρτησης, ενώ παρά την χαμηλότερη κατά 10 ίππους ονομαστική ισχύ, οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι ελαφρώς καλύτερες από εκείνες του γαλλικού μοντέλου. Η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται σε 9,2’’ (9,5’’ για το Megane) και η τελική ταχύτητα διαμορφώνεται στα 214 χ.α.ώ (205 για το Megane). Το Golf έχει να επιδείξει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ουδέτερη συμπεριφορά σε μια διαδρομή με στροφές, την ώρα που το Megane φροντίζει να βάλει τον οδηγό του λίγο περισσότερο στο παιχνίδι της οδήγησης, αν και διαθέτει πιο ελαφρύ τιμόνι. Αμφότερα τα μοντέλα του συγκριτικού διαθέτουν ημιάκαμπτο άξονα πίσω, στοιχείο όμως που δεν δείχνει να επηρρεάζει ουσιαστικά το επίπεδο άνεσης που παρέχουν.

ΗΣΥΧΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Πολύ καλή δουλειά εχει γίνει και στην ηχομόνωση, με τα δύο μοντέλα να εξασφαλίζουν ένα άνετο και ευχάριστο εσωτερικό για τους επιβάτες τους. Με το βάρος των δύο να είναι πρακτικά ίδιο, λίγο πάνω από τα 1.300 κιλά, θα περίμενε κανείς και παρόμοια τιμή κατανάλωσης. Εδώ το Golf δείχνει να τα καταφέρνει κάπως καλύτερα, απαιτώντας σε πραγματικές συνθήκες κάτι λιγότερο από ένα λίτρο ανά 100 χλμ. Πάντως με τιμές μέσης κατανάλωσης 6,9 λ/100 χλμ. (Golf) και 7,6 λ/100 χλμ. (Megane) αντίστοιχα, πρόκειται για δύο μοντέλα με πολύ λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο για το μέγεθος και τις επιδόσεις τους.

Το γεγονός ότι το Golf μετρά μόλις λίγους μήνες παρουσίας στην αγορά, του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στην ομπρέλα τεχνολογιών που προσφέρει. Αν και τα δύο μοντέλα διαθέτουν πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, το Golf έχει να επιδείξει ένα πιο πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων και ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον που καλύπτει όλες τις απαιτήσεις σε επίπεδο συνδεσιμότητας. Μοιραία, έχει και ελαφρώς υψηλότερη τιμή από το Megane, χωρίς όμως να μιλάμε για μεγάλες διαφορές. Είναι αλήθεια πως οι διαφορές ανάμεσα στη γαλλική και τη γερμανική σχολή είναι μικρότερες από ποτέ.

Εντούτοις, η Renault εξακολουθεί να ποντάρει στη σχεδίαση και στη μεγαλύτερη δόση οδηγικής ευχαρίστησης, ενώ αντίστοιχα η VW ποντάρει στην στιβαρή κατασκευή, την ποιότητα κύλισης και τον τεχνολογικά αρτιότερο εξοπλισμό, απόρροια του ότι μόλις πρόσφατα παρουσιάστηκε στην αγορά. Χωρίς φυσικά να παραγνωρίζεται και η δυναμική του ονόματος Golf στο αγοραστικό υποσυνείδητο. Απλά εδώ, έχουμε να κάνουμε με ένα νόμισμα, του οποίου κερδίζουν και οι δύο όψεις.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο