Το νέο Α3 είναι εδώ, με βελτιώσεις στα σημεία ενός έτσι κι αλλιώς κορυφαίου προϊόντος, αποτελώντας το τρίτο μονοπάτι, που μαζί με εκείνα των A-Class και 1-Series οδηγεί στην κορυφή του segment C.
Βρισκόμενος ενώπιον της νέας, 4ης γενιάς του Audi A3, αντιλαμβάνεσαι πως για μία ακόμη φορά, το VW γκρουπ έπραξε το αναμενόμενο. Που σε απλή μετάφραση, είναι πως δεν έβαλε πολύ δουλειά στο σχεδιαστικό της τμήμα. Επέλεξε μια εξέλιξη της ήδη υπάρχουσας αισθητικής προσέγγισης, παρά τη δημιουργία μιας καινούργιας. Το οποίο εδώ που τα λέμε, δεν είναι κακό, καθώς το απερχόμενο μοντέλο συγκαταλέγονταν σταθερά ανάμεσα στα κορυφαία του segment C μέχρι και τη στιγμή της αντικατάστασής του.
Η ιδέα της εξέλιξης ενός μοντέλου που ήταν ήδη πολύ καλό, δημιουργεί εύλογα την προσδοκία κατάκτησης της κορυφής σε μία από τις πιο σημαντικές κατηγορίες της αγοράς. Για την εξωτερική εμφάνιση τα είπαμε. Διατήρηση της ίδιας σχεδιαστικής γραμμής, με κάποιες αλλαγές στους προβολείς, μεγαλύτερη γρίλια στη μάσκα και νέα φώτα πίσω. Ακόμη και σε επίπεδο διαστάσεων, δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Το νέο Α3, βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα MQB του γκρουπ, την οποία χρησιμοποιούν επίσης τα νέα VW Golf, Seat Leon και Skoda Octavia.
Με μήκος 4,34 μ. είναι μόλις 3 εκατ. πιο μακρύ από το μοντέλο που αντικατέστησε, με το πλάτος και το ύψος του να διαμορφώνονται στα 1,82 μ. και 1,45 μ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιο παρέμεινε στα επίπεδα του προηγούμενου Α3, στα 2,63 μ. Στην πράξη επιβεβαιώνεται αυτό που υποννοείται από τους αριθμούς. Οι χώροι του νέου Α3 δεν διαφοροποιούνται από εκείνους του απερχόμενου. Το οποίο με τη σειρά του, μεταφράζεται σε χώρους επιβατών που βρίσκονται στον μέσο όρο της κατηγορίας, με εκείνους για τις αποσκευές να φτάνουν τα 380 λίτρα.
ΝΕΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Στο εσωτερικό η αλήθεια είναι πως οι αλλαγές είναι μεγαλύτερης έκτασης. Η έντονη κλίση της κεντρικής κονσόλας προς την πλευρά του οδηγού, δημιουργεί την πιο οδηγοκεντρική διαμόρφωση που έχουμε δει ποτέ σε Α3. Αν η εικόνα σε παραπέμπει σε άλλα μοντέλα της Audi όπως π.χ. τα Α1 και Q3, δεν κάνεις λάθος. Πλέον η τάση της αγοράς θέλει το family look να μην περιορίζεται μόνο στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά να περιλαμβάνει και το εσωτερικό. Έτσι λοιπόν, στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του νέου Α3, συναντάμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ (προαιρετικά είναι διαθέσιμη και η 12,3’’ εκδοχή του virtual cockpit της Audi). Και λίγο πιο δίπλα, βρίσκεται ενσωματωμένη στη μέση του ταμπλό (και όχι αναδιπλούμενη στο επάνω μέρος όπως στο προηγούμενο Α3) η οθόνη infotainment 10,1’’.
Στα συν του νέου Α3, η επιλογή της Audi να διατηρήσει φυσικούς διακόπτες για τη λειτουργία του κλιματισμού, στοιχείο που κάνει τη χρήση του πολύ πιο λειτουργική. Θα πρέπει επίσης να αναφερθεί, πως τα γραφικά στις οθόνες του Α3, είναι κορυφαία. Σε επίπεδο εξοπλισμού, η Audi έχει φροντίσει να εφοδιάσει το νέο της μοντέλο με ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, που προάγουν την ασφάλεια. Ενδεικτικά, σε όλες τις εκδόσεις του νέου Α3 περιλαμβάνονται στάνταρ τα Active Lane Departure Warning, Collision Avoidance Assistance και Pre Sense Front.
Η έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής, είναι αυτή με τον mild hybrid κινητήρα 1.5 με απόδοση 150 ίππων, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Να σημειωθεί, πως ενώ στις εκδόσεις μικρότερης ισχύος (σε όσες δηλαδή αναγράφεται ο αριθμός 30 στην 5η πόρτα) η πίσω ανάρτηση περιλαμβάνει ημιάκαμπτο άξονα, στις ισχυρότερες εκδόσεις είναι πολλαπλών συνδέσμων. Προσθέτοντας στην εξίσωση το πολύ καλό πάτωμα και την overall ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Audi, προκύπτει ένα μοντέλο στιβαρό, που εξασφαλίζει απόλυτη άνεση ανεξαρτήτως ποιότητας οδοστρώματος.
ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ
Ακόμη κι αν θελήσεις να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα, έχεις στη διάθεσή σου και 5 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που επεμβαίνουν στο setup του αυτοκινήτου, ένα εξαιρετικό κιβώτιο με paddles στο τιμόνι, που με τη σειρά του, παρέχει την καλύτερη πληροφόρηση στην ιστορία του μοντέλου. Το Α3 μπορεί να κινηθεί πραγματικά γρήγορα, χωρίς να δημιουργεί την παραμικρή αμφιβολία στον οδηγό του, αναφορικά με τις δυνατότητες του δίπτυχου κινητήρα-πλαισίου να ανταποκριθούν σε οποιεσδήποτε συνθήκες.
Οι εργοστασιακές τιμές επιδόσεων έρχονται ως επιστέγασμα όλων των παραπάνω. Τα 8,2’’ για ην επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. και τα 220 χ.α.ώ. τελικής ταχύτητας, είναι νούμερα που μέχρι πριν μερικά χρόνια βλέπαμε μόνο σε αμιγώς σπορ εκδόσεις. Παράλληλα, η ύπαρξη ήπιου υβριδικού συστήματος 48V, εκτός από τα οφέλη στην απόκριση του κινητήρα και τις επιδόσεις, έχει και οφέλη σε επίπεδο κατανάλωσης, εξασφαλίζοντας μια μέση τιμή της τάξεως των 6,8 λ/100 χλμ.
Με τον άμεσο ανταγωνισμό που ακούει στο όνομα Mercedes A-Class και BMW Σειρά 1 να έχει υποδεχτεί και αυτός σχετικά πρόσφατα τις νέες γενιές των εκπροσώπων του στη μικρομεσαία κατηγορία, το ερώτημα είναι προφανές. Σε ποια θέση πλασάρεται το νέο Α3 στη μάχη για την κατάκτηση της πρώτης θέσης; η απάντηση είναι στην πρώτη θέση. Την οποία όμως μοιράζεται με τα άλλα δύο γερμανικά μοντέλα. Γιατί μπορεί να είναι ξεκάθαρο πως η εν λόγω τριπλέτα τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας, όμως η τελική επιλογή ενός εκ των τριών, (θα πρέπει να) αφορά σε καθαρά υποκειμενικά κριτήρια.
Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος