ECO CARS

Οδηγούμε το Opel Corsa-e και ανακαλύπτουμε τις ιδιαιτερότητές του

odigoume-to-opel-corsa-e-kai-anakalyptoume-tis-idiaiterotites-tou-613384

To Corsa-e επιβεβαιώνει πως διανύουμε την περίοδο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχίζουν να αποκτούν πραγματικό ενδιαφέρον, χωρίς όμως ακόμη να είναι προσβάσιμα για τους πολλούς.

Όταν ολοκληρώνεται η ανάγνωση μιας δοκιμής αυτοκινήτου, ο αναγνώστης θεωρητικά είναι σε θέση να διαμορφώσει άποψη σχετικά με το αν και κατά πόσο είναι καλό το υπό δοκιμή μοντέλο. Αυτό άλλωστε είναι και το κύριο ερώτημα που απασχολεί οποιονδήποτε αφιερώνει χρόνο απ’ τη ζωή του, για να διαβάσει την άποψη ενός τρίτου για ένα αυτοκίνητο. Αρκεί όμως η απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα; εάν πρόκειται για μοντέλο συμβατικής τεχνολογίας, κατά πάσα πιθανότητα ναι. Αν πρόκειται όμως για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τότε το κείμενο καλείται να απαντήσει και σε ένα ακόμη ερώτημα. Αξίζει να αγοράσει κανείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο σήμερα;

Η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου τη δεδομένη χρονική στιγμή, φαντάζει ως μια εξίσωση που περιλαμβάνει κάποιες θετικές παραμέτρους και αρκετά περισσότερες αρνητικές κι εσύ πρέπει να βρεις τρόπο ώστε η λύση της, να είναι προς όφελός σου. Δύσκολο ακούγεται. Ποια είναι τα θετικά; το μειωμένο κόστος χρήσης, το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς και η δήλωσή σου πως παρακολουθείς τις εξελίξεις στην τεχνολογία και όπως ακριβώς συμβαίνει με το smartphone σου, έτσι και το αυτοκίνητό σου είναι ότι πιο πρόσφατο παρουσιάστηκε στην αγορά.

Η λίστα με τα αρνητικά όμως, μοιάζει να είναι αμείλικτη. Πρώτα και κύρια, καλείσαι να πληρώσεις ένα αρκετά υψηλό αντίτιμο για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η επιδότηση που ανακοινώθηκε πρόσφατα από την κυβέρνηση, βελτιώνει σαφώς τα πράγματα, όμως και πάλι, η ηλεκτροκίνηση παραμένει στο τραπέζι ως επιλογή μόνο για όσους είναι εύποροι. Ή που οι όροι εργασίας τους περιλαμβάνουν χρήση εταιρικού οχήματος (για τις εταιρείες τα οικονομικά οφέλη για χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολλαπλά). Επιπλέον, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο συνήθως είναι αρκετά πιο βαρύ, έχει μικρότερους χώρους και φυσικά, μικρότερη αυτονομία απ’ ότι ένα συμβατικό.

ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΟΙ ΧΩΡΟΙ

Η περίπτωση του Corsa-e, έχει ωστόσο κάποιες ιδιαιτερότητες. Σε βαθμό μάλιστα που να μπορείς να το θεωρήσεις ξεχωριστό. Το σχόλιο δεν αφορά στην εμφάνιση. Εκεί το ηλεκτρικό Corsa, με εξαίρεση τις ζάντες και φυσικά το σχετικό λογότυπο, δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η βασική του ιδιαιτερότητα, είναι πως κατά την εξέλιξη της 6ης γενιάς του, συνυπολογίστηκε η ύπαρξη ηλεκτρικής έκδοσης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, οι χώροι επιβατών και αποσκευών να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με εκείνους των συμβατικών εκδόσεων, με μοναδική θυσία την ρεζέρβα, που παραχώρησε τη θέση της στις μπαταρίες. Οι οποίες με τη σειρά τους, εκτείνονται σε όλο το μήκος κάτω από τις μπροστινές και τις πίσω θέσεις.

Το Corsa-e όπως άλλωστε ήταν φυσικό, χρησιμοποιεί τον ίδιο συνδυασμό χωρητικότητας-ισχύος μπαταριών, με το συγγενικό Peugeot e-208. Με 50kWh, ισχύ 136 ίππων και μέγιστη ροπή 260 Nm, το βάρος δεν θα μπορούσε να ακολουθήσει το παράδειγμα των χώρων μένοντας ανεπηρέαστο. Σε σχέση με ένα Corsa με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το βάρος έχει αυξηθεί κατά 345 κιλά, φτάνοντας τον 1,5 τόνο. Όχι λίγα αν σκεφτείς πως έχεις μπροστά σου ένα μοντέλο του segment B, όχι υπερβολικά αν σκεφτείς πως έχεις μπροστά σου ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Αυτό βέβαια σπανίως λογίζεται ως πρόβλημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς τα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους είναι τέτοια, που ρεφάρουν στον τομέα των επιδόσεων. Αυτό συμβαίνει και με το Corsa-e, που ολοκληρώνει την διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 σε 8,1’’, έχοντας ενδεικτικά και ένα σαφώς πιο εντυπωσιακό 0-50 σε 2,8’’ και με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 150 χ.α.ώ. για προφανείς λόγους συγκράτησης της κατανάλωσης ενέργειας. Μάλιστα η τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα κατά μήκος του αμαξώματος, έχει ως συνέπεια το χαμηλότερο κέντρο βάρους απ’ ότι στις υπόλοιπες εκδόσεις και μια οδική συμπεριφορά που δεν διαφοροποιείται σημαντικά απ’ αυτά που ήδη γνωρίζουμε για το μοντέλο της Opel.

Ναι, το ηλεκτρικό Corsa οδηγείται σε μεγάλο βαθμό όπως ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, το γεγονός ότι η απομάκρυνση του ποδιού από το πεντάλ του γκαζιού, δεν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο όπως συμβαίνει π.χ. με ένα Nissan Leaf, αλλά του επιτρέπει να ρολάρει περίπου όπως τα αυτοκίνητα που οδηγούσες μέχρι σήμερα. Οδηγείται με χαρακτηριστική ευκολία, είναι σβέλτο και ευχάριστο και εκτός από την απουσία μηχανικών, πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στον περιορισμό των αεροδυναμικών θορύβων.

Η ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΟ ΟΔΟΜΕΤΡΟ

Τα σημαντικά νέα όμως σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έχουν να κάνουν με την αυτονομία του. Η οποία καλείται να αντισταθμίσει κατά το δυνατόν την δεδομένη έλλειψη υποδομών. Η Opel υποστηρίζει πως το Corsa-e μπορεί να διανύσει απόσταση λίγο πάνω από 330 χλμ. μεταξύ δύο φορτίσεων. Ικανοποιητική τιμή για ηλεκτρικό, χαμηλή για συμβατικό. Αν από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (ναι, υπάρχουν και τέτοια) επιλέξεις κάποιο από τα Eco και Normal, και κάνοντας συνετή χρήση γκαζιού και κλιματισμού, έχεις κάποιες πιθανότητες να επαληθεύσεις την εργοστασιακή τιμή. Αν θελήσεις να εκμεταλλευτείς τις επιταχύνσεις και την αμεσότητα της απόκρισης ενός ηλεκτρικού μοτέρ, ξέχνα το.

Και αυτό μας φέρνει σε μία ακόμη σημαντική παράμετρο ενός ηλεκτρικού οχήματος. Τη διαδικασία φόρτισης. Αν σκέφτεσαι να φορτίζεις το Corsa-e σε μια απλή οικιακή πρίζα, επίσης ξέχνα το. Όχι τη φόρτιση, αλλά το αυτοκίνητο, καθώς θα χρειαστούν περίπου 24 ώρες γι’ αυτό. Τι σημαίνουν όλ’ αυτά; ότι χρειάζεται μέσα στο κόστος αγοράς να συμπεριλάβεις κι ένα -ιδανικά- τριφασικό Wallbox 11kW που θα τοποθετήσεις στο σπίτι σου, ή εναλλακτικά να έχεις εύκολη πρόσβαση σε κάποιον ταχυφορτιστή. Στην πρώτη περίπτωση ο χρόνος φόρτισης περιορίζεται στις 5 ώρες, ενώ στη δεύτερη θα χρειαστούν περίπου 40’ για να φορτίσει η μπαταρία από το 20% στο 80%.

Φτάνοντας στο ταμείο, για την απόκτηση του Corsa-e θα έπρεπε να καταβάλλεις 32.230 ευρώ. Ακόμη και με τον πλούσιο εξοπλισμό που διαθέτει, είναι πολλά λεφτά. Δεν «φταίει» η Opel, αλλά η τεχνολογία. Στο μέλλον είναι βέβαιο πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν πιο προσιτά. Η κυβέρνηση επιχειρεί να φέρει αυτό το μέλλον λίγο νωρίτερα, επιδοτώντας την αγορά ηλεκτρικού μοντέλου με κάποιες χιλιάδες ευρώ. Ακόμη κι έτσι όμως, το ποσό που απομένει εξακολουθεί να είναι υψηλό σε απόλυτες τιμές. Άσε που είπαμε, θα χρειαστείς και Wallbox. Άρα επανερχόμενοι στα αρχικά ερωτήματα, καταλήγουμε πως το Corsa-e είναι ένα καλό αυτοκίνητο, αλλά είναι ακόμη νωρίς για να αγοράσεις ηλεκτρικό. Μάλλον είναι προτιμότερο να βρεις μια θέση που να δικαιολογεί εταιρικό αυτοκίνητο.

Του Βαγγέλη Φακατσέλη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο