Έχει εμφάνιση που ξεχωρίζει, γερές δόσεις πολυτέλειας, επιδόσεις που θα ζήλευε GTI και ηλεκτροκινητήρες που του εξασφαλίζουν χαμηλή κατανάλωση και μια ιδιότυπη τετρακίνηση. Η αγορά του κοστίζει πάνω από 50.000 ευρώ.
Το να φέρεις στην αγορά μια πολυτελή μάρκα είναι το πρώτο βήμα. Το δεύτερο, είναι να έχεις χρόνο να την εμπεδώσεις ως τέτοια στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Το DS7 είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο από πολλές απόψεις. Είναι αυτό που σήμανε την έλευση στην αγορά της DS Automobiles ως διακριτού brand και το πρώτο μοντέλο με το λογότυπο DS, που διακατέχεται από τον αέρα του exclusivity, που αποτελεί άλλωστε την κεντρική ιδέα πίσω από το λανσάρισμα της μάρκας. Ειδικά στην έκδοση E–Tense 4x4 της δοκιμής, εκτός από το αισθητικό και το υλικό, υπάρχει και το τεχνολογικό υπόβαθρο που συνθέτει ένα πολύ ξεχωριστό σύνολο.
Πρόκειται για την κορυφαία, plug in υβριδική έκδοση του DS7, η εξωτερική εμφάνιση της οποίας, πρακτικά δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Ανάλογη εικόνα και στο εσωτερικό, όπου παρά τις όποιες ενστάσεις σε επίπεδο εργονομίας, δεν μπορείς να μην του αναγνωρίσεις το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Σε μία εποχή που τα αυτοκίνητα μοιάζουν ολοένα και περισσότερο μεταξύ τους, το DS7 έχει τη δική του ιδιαιτερότητα. Επιπλέον, η εκτεταμένη χρήση ποιοτικών υλικών (κυρίως δέρματος) στο ταμπλό και στις επενδύσεις θυρών και καθισμάτων, περνάνε το μήνυμα που θέλει η DS.
Ένα ακόμη πλεονέκτημα του υβριδικού DS7, είναι πως η παρουσία μπαταριών, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σε ανάλογες περιπτώσεις, δεν έχει επηρεάσει τους χώρους επιβατών και αποσκευών, που παραμένουν στα ίδια επίπεδα με εκείνους των συμβατικών εκδόσεων. Η συστοιχία μπαταριών βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα των πίσω καθισμάτων και η μοναδική τιμή που έχει αλλάξει, είναι αυτή της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ καυσίμου, που από τα 62 λίτρα έχει μειωθεί στα 43. Προς την αντίθετη -αυξητική- κατεύθυνση, κινήθηκε το βάρος, που υπερβαίνει τα 1.800 κιλά.
ΒΑΡΥ ΣΤΗ ΖΥΓΑΡΙΑ, ΑΕΡΙΝΟ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Η αύξηση του βάρους οφείλεται στην προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και ενός ακόμη που βρίσκεται στους πίσω τροχούς και είναι αυτός που δικαιολογεί το σήμα 4x4 που βρίσκεται στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Κανένας λόγος ανησυχίας όμως. Εκτός από υπεύθυνα για την αύξηση του βάρους, τα ηλεκτρικά μοτέρ είναι υπεύθυνα και για την σημαντική αύξηση των τιμών της ισχύος και της ροπής. Το αποτέλεσμα είναι ξεκάθαρα υπέρ των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου.
Καθένας από τους ηλεκτροκινητήρες, έχει ισχύ 80 kW (110 ίπποι), με τη ροπή να είναι 320 Nm για αυτόν που βρίσκεται μπροστά και 166 Nm για τον πίσω. Αν στην εξίσωση προστεθεί και ο κινητήρας βενζίνης 1.6 λίτρων, απόδοσης 200 ίππων, τότε προκύπτει η συνδυαστική ισχύς που ανέρχεται σε 300 ίππους και η μέγιστη ροπή των 520 Nm. Τα νούμερα επιδόσεων που ανακοινώνει το εργοστάσιο δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας. Το DS7 E–Tense είναι ένα ιδιαίτερα γρήγορο αυτοκίνητο. Η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται σε μόλις 5,9’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 235 χλμ./ώρα.
Οι αριθμοί βέβαια, αφορούν στη μία όψη του νομίσματος. Το γεγονός ότι το υβριδικό DS7 είναι γρήγορο, δεν σημαίνει πως είναι και διασκεδαστικό στην οδήγηση. Το τεχνολογικό show off είναι εκεί, με την κάμερα στο παρμπρίζ να «διαβάζει» το δρόμο και να διαμορφώνει ανάλογα το setup των αμορτισέρ, τα προγράμματα οδήγησης να επεμβαίνουν και αυτά στη χαρτογράφηση του κινητήρα, όμως κοινός παρονομαστής παραμένει σε κάθε περίπτωση, πως το αμάξωμα του DS7 E–Tense θα παρουσιάζει σχετικά αυξημένες κλίσεις στις στροφές, ενώ και το σύστημα διεύθυνσης δεν παρέχει την πληροφόρηση που θα ήθελε κάποιος που επιθυμεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τέτοιες τιμές επιδόσεων.
ΥΨΗΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Και πάλι κανένα πρόβλημα. Δεν είναι άλλωστε αυτή η αποστολή του συγκεκριμένου μοντέλου. Οι καταιγιστικές επιδόσεις έρχονται μοιραία, κάθε φορά που ένας ισχυρός θερμικός κινητήρας συνδυάζεται με τους ηλεκτροκινητήρες. Το βασικό πλεονέκτημα που προτάσσει η υβριδική τεχνολογία, είναι οι οικονομικές -και οικολογικές- μετακινήσεις. Η DS υποστηρίζει πως το μεγάλο της SUV μπορεί να διανύσει σχεδόν 60 χλμ. αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση και ταχύτητα μέχρι 135 χ.α.ώ. Το ρεαλιστικό σενάριο βρίσκεται πιο κοντά στα 40+ χλμ. και εξαρτάται απόλυτα από το στυλ οδήγησης. Είτε επιλέξεις να κινηθείς με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια, είτε συνδυαστικά, μπορείς να δεις την τιμή της κατανάλωσης να πέφτει ακόμη και κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ. Μια τιμή που προφανώς στο ταξίδι αυξάνεται και μπορεί να κυμανθεί οπουδήποτε μεταξύ των 7,5-10 λίτρων/100 χλμ.
Είναι γεγονός πως στο παρελθόν, τέτοιες τιμές επιδόσεων, δύσκολα θα συνοδεύονταν από τέτοιες τιμές κατανάλωσης. Προσοχή όμως. Η υβριδική τεχνολογία υπόσχεται μειωμένο κόστος χρήσης, όχι κτήσης. Η βασική έκδοση του DS7 E–Tense κοστίζει 53.890 ευρώ, αρκετά περισσότερα δηλαδή από τις καλά εξοπλισμένες κορυφαίες εκδόσεις diesel και βενζίνης του μοντέλου. Ναι, είναι σαφώς πιο γρήγορο από αυτές, όμως είναι αμφίβολο αν οι αγοραστές αυτής της κατηγορίας δίνουν τόσο μεγάλο βάρος σε 2’’ καλύτερης επιτάχυνσης.
Για όποιον βρίσκει ελκυστική την πολυτέλεια και την ξεχωριστή αισθητική, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από την οπτική της DS, τότε μία από τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου προβάλλει ως πιο λογική επιλογή. Βέβαια υπάρχει και η κατηγορία των εταιρικών μοντέλων, όμως εκεί είναι άλλα τα κριτήρια που οδηγούν στην τελική επιλογή. Σε κάθε περίπτωση, η DS δείχνει να βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Η εικόνα του διαφορετικού, του ποιοτικού, του πολυτελούς και του τεχνολογικά προηγμένου, είναι εμφανή σε οποιονδήποτε βρεθεί μέσα σε ένα DS7.