Άραγε πόσο θα προσθέσει στην αξία ενός ήδη πανάκριβου κλασσικού αυτοκινήτου το γεγονός ότι είναι το τελευταίo που φτιάχτηκε;
Η τελευταία Mercedes-Benz 300SL Gullwing που κατασκευάστηκε ποτέ, θα συμπεριληφθεί ανάμεσα στα εκθέματα που θα δημοπρατήσει ο οίκος Sotheby’s σε μια VIP εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Λας Βέγκας, στις 22 Νοεμβρίου.
Πρόκειται για την τελευταία Gullwing, από τις 1.400 που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1954 και 1957 και αυτό επιβεβαιώνεται τόσο από τον αριθμό πλαισίου του (7500079) όσο και από την ημερομηνία «εξόδου» από τη γραμμή παραγωγής (15 Μαΐου 1957).
Με χρώμα Fire Engine Red και καμπίνα επενδεδυμένη με δέρμα σε κρεμ απόχρωση, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό, στο περίπτερο της Mercedes, στη Διεθνή Εμπορική Έκθεση του Πόζναν (Πολωνία), τον Ιούνιο του 1957.
Στη συνέχεια, ένα μήνα μετά, «ταξίδεψε» στις ΗΠΑ για να διατεθεί προς πώληση. Μέχρι σήμερα, έχουν υπάρξει μόλις τέσσερις ιδιοκτήτες από τότε που το αυτοκίνητο ήταν καινούργιο και αυτο αποτελεί κάτι σπάνιο, δεδομένου του ότι η 300SL Gullwing, αποτελεί ένα από τα πιο «ποθητά» μοντέλα, στους κύκλους των συλλεκτών.
Ο σημερινός ιδιοκτήτης, διατηρεί το αυτοκίνητο για περισσότερα από 25 χρόνια στη κατοχή τους και το έχει διατηρημένο σε άριστη κατάσταση. Παραμένει, στο μεγαλύτερο μέρος του δε, πρωτότυπο, με την έννοια του ότι κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, αμάξωμα και μπροστινός άξονας, είναι αυτά της πρώτης τοποθέτησης. Ο πίσω άξονας πιστεύεται ότι είναι επίσης πρωτότυπος, αν και αυτό δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί βάση σχετικών εγγράφων.
Σχεδιασμένο ως αγωνιστικό αυτοκίνητο, η 300SL Gullwing βασιζόταν σε ένα σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος, για μέγιστη ακαμψία, διατηρώντας παράλληλα το βάρος στο ελάχιστο δυνατό. Αυτό κατέστησε αναγκαία τη σχεδίαση των χαρακτηριστικών πορτών με την «προς τα πάνω» άρθρωση, που έμοιαζαν με φτερά γλάρου όταν ήταν ανοικτές, εξ ου και το όνομα του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη των δοκίδων του χωροδικτυώματος στην περιοχή όπου θα μπορούσαν να τοποθετηθούν συμβατικές πόρτες καταλάμβανε πολύ χώρο για να καταστεί δυνατό κάτι τέτοιο.
Οι πρώτες Gullwing ήταν αμιγώς αγωνιστικά αυτοκίνητα, αλλά η Mercedes σταδιακά προσάρμοσε το μοντέλο σε «πολιτικά» δεδομένα, ώστε να μπορεί να εκδώσει άδεια κυκλοφορίας για το δρόμο, απόφαση που πάρθηκε κατόπιν πιέσεων από τον Αμερικανό εισαγωγέα της Mercedes, Max Hoffman, o οποίος έβλεπε προοπτική πωλήσεων για ένα μοντέλο σαν αυτό.
Οι εκτιμήσεις για την τιμή κατοχύρωσης της «τελευταίας των Gullwing», έχουν οριστεί στα 2.500.000 με 3.500.000 δολάρια. Για την ιστορία πάντως, οι πιο ακριβές –και σπάνιες- Gullwing είναι αυτές με το αμάξωμα από το κράμα μαγνησίου, όπου οι τιμές του ξεπερνούν πολύ εύκολα τα 10.000.000 ακόμα και αν βρίσκονται σε μέτρα . κακή κατάσταση.
Φωτογραφίες: RM Sotheby’s
Όλες οι ειδήσεις
Τέλος η ασυδοσία στους δρόμους: 388 νέες κάμερες στην Αττική
Ρωγμές και φθορές στις ράγες του Μετρό, άμεσος ο κίνδυνος για τους επιβάτες!
Ορίστε η ευκαιρία σας να αγοράσετε μια Shelby Mustang Mach-E