CLASSIC CARS

Κλασικά αυτοκίνητα μετατρέπονται σε ηλεκτρικά: «Φιλί ζωής» ή ιεροσυλία;

klasika-aftokinita-metatrepontai-se-ilektrika-fili-zois-i-ierosylia-732332

Porsche 911, Jaguar E-Type, Rοlls-Royce, Bentley και όχι μόνο, υπόκεινται σε «μεταμόσχευση καρδιάς» αποκτώντας ηλεκτρικά μοτέρ

Μπορεί ένα κλασικό αυτοκίνητο να διατηρήσει την αίγλη και την αίσθηση του αν αφαιρεθεί η «καρδιά» του; Τι ποσοστό του χαρακτήρα του παραμένει αν αντικατασταθεί το θερμικό μοτέρ με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης; Τα ερωτήματα αυτά για τους φίλους της αυτοκίνησης, είναι ανάλογα των ζητημάτων βιοηθικής, που είχαν προκύψει όταν γεννήθηκε η προβατίνα Dolly, το πρώτο κλωνοποιημένο θηλαστικό.

Όπως και στην περίπτωση της Dolly, που ήταν προϊόν Σκωτίας, αυτά τα περίεργα πειράματα μηχανικής γενετικής έχουν έδρα και πάλι το… νησί. Στην Αγγλία λοιπόν γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη, η τάση του «εξηλεκτρισμού» κλασικών και θρυλικών αυτοκινήτων, με πολλές εταιρείες να εξειδικεύονται αποκλειστικά σε αυτό.

Υπάρχουν δύο τρόποι για αυτό. Eταιρείες όπως η Εverrati, ακολουθούν μια αρκετά παρεμβατική προσέγγιση, αποσυναρμολογώντας τα αυτοκίνητα που πρόκειται να τροποποιηθούν σε ηλεκτρικά, επεμβαίνοντας σε μεγάλο βαθμό στα μηχανικά τους μέρη και στην εσωτερική τους δομή. Yπολογίστε ένα κόστος της τάξης των 200-300 χιλιάδων λιρών για κάτι τέτοιο, δλδ, 240-360 χιλιάδες ευρώ!

Μιλάμε βέβαια για μια ολιστικής προσέγγισης μετατροπή, με κορυφαίας ποιότητα και απόδοσης εξαρτήματα, τα οποία είναι σχεδιασμένα ειδικά και αποκλειστικά, για κάθε τύπο αυτοκινήτου.

Από την άλλη, υπάρχει και ένας πιο οικονομικός –συγκριτικά πάντα- τρόπος. Εταιρείες όπως η Electrogenic, προσφέρουν έτοιμα kit τα οποία είναι του τύπου «plug and play». Εντάξει, με την προϋπόθεση ότι έχει αφαιρεθεί το θερμικό μοτέρ. Τα kit αυτά, «κουμπώνουν» πάνω στις βάσεις του κινητήρα και περιλαμβάνουν το ηλεκτρικό μοτέρ και πολλά από τα στοιχεία ελέγχου αυτού.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμα και οι μπαταρίες συμπεριλαμβάνονται στην δομή αυτών των kit, ενώ αν οι χώροι του αυτοκινήτου του επιτρέπουν, οι συστοιχίες τοποθετούνται σε άλλο χώρο προκειμένου να διατηρηθούν και οι ισορροπίες στο βάρος. Για μια τέτοια μετατροπή, υπολογίστε ένα κόστος που ξεκινά από τις 24.000 λίρες (28.800 ευρώ) για ένα kit που αφορά το κλασικό MINI για παράδειγμα.

Πάντως και στις δύο περιπτώσεις, το ερώτημα είναι τι γίνεται με την μετάδοση και το κιβώτιο και η απάντηση είναι «εξαρτάται». Σε ορισμένες περιπτώσεις, το κιβώτιο αφαιρείται προκειμένου να απελευθερωθεί χώρος για τις μπαταρίες, ενώ σε κάποιες άλλες υλοποιήσεις, όπως στα Land Rover Defender, το κιβώτιο, καθώς και όλα τα συστήματα υποδιοπλασιασμού των σχέσεων και κλειδώματος των διαφορικών, παραμένουν ως έχουν. Λογικό, καθότι ένα Defender μπορεί να υπομείνει την ηλεκτρική του φύση, αλλά αν δεν κάνει το «κατσίκι» δεν ζει…

Είναι πάντως περίεργο το όλο θέμα και σίγουρα δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με την αναγκαιότητα του. Τι σημαίνει αγάπη για το κλασικό αυτοκίνητο τελικά; Να το κλειδώσεις σε γκαράζ και να το κοιτάς ή να συνεχίσεις να το χρησιμοποιείς για χρόνια;

Όλες οι ειδήσεις

Ανακοινώθηκαν οι εκδόσεις και οι τιμές του νέου Citroen C3

Δοκιμή Renault Captur: Captur(e) the value

«Η ελληνική αστυνομία έκανε μπλόκο σε δρόμο της Τουρκίας και έκοψε 600 κλήσεις!»

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο