Πριόνια, αργαλειοί και πολλά ακόμα που δύσκολα θα μάντευε κανείς, ήταν τα προϊόντα πάνω στα οποία «χτίστηκαν» πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.
BMW: Η Otto Flugmaschinenfabrik του 1910, που μετονομάστηκε σε Bayerische Flugzeugwerke AG το 1916, που μετονομάστηκε σε Bayerische Motoren Werke (ΒMW) το 1922, κατασκεύαζε αρχικά κινητήρες αεροσκαφών, αγροτικά μηχανήματα, συστήματα πέδησης τρένων και κινητήρες μοτοσυκλετών. Με τα αυτοκίνητα ξεκίνησε επισήμως να ασχολείται, το 1928.
CITROEN: H πρώτη επιχειρηματική δραστηριότητα του André Citroën, αφορούσε στην κατασκευή οπλισμού που προμήθευε στον Γαλλικό στρατό, κατά την διάρκεια του πρώτου παγκοσμίου πολέμου. Πριν ακόμα λήξει ο πόλεμος, ο Citroen κατάλαβε ότι χωρίς εχθροπραξίες… αναπόφευκτα θα μείνει κάποτε χωρίς δουλειά και έτσι, το 1916, αποφάσισε να ξεκινήσει μια παράλληλη δραστηριότητα, που δεν ήταν άλλη από την κατασκευή αυτοκινήτων.
DACIA: Η Dacia, όντας εταιρεία που ιδρύθηκε στο πάλαι ποτέ ανατολικό μπλοκ, δεν είχε την συνήθη ιστορική διαδρομή άλλων επιχειρήσεων. Το εργοστάσιο στο οποίο στεγάστηκε, το 1966, χρησιμοποιούταν για την κατασκευή κινητήρων αεροσκαφών στον ΒΠΠ, ενώ μετά την λήξη αυτού, πέρασε στην ιδιοκτησία των Ρουμανικών σιδηροδρόμων.
HONDA: Ευρέως γνωστό το ότι ο Soichiro Honda, ξεκίνησε την δραστηριότητα του, κατασκευάζοντας αρχικά, κινητήρες δίτροχων και στην συνέχεια, ολοκληρωμένα δίτροχα, με το πρώτο από αυτά, να παράγεται το 1949. Το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας, ήταν ένα pick up, με το όνομα Τ360, που παρουσιάστηκε το 1963, για να ακολουθήσει το S500, ένα διθέσιο roadster με τελική μετάδοση που γινόταν μέσω αλυσίδας, καταδεικνύοντας την αρχική σχέση της εταιρείας με τις μοτοσυκλέτες.
MAZDA: H Mazda ξεκίνησε ως Toyo Cork Kogyo Co. το 1920 και έχει ίσως την πιο «αλλού» σε σχέση με τα τετράχρονα δραστηριότητα, πριν ξεκινήσει να ασχολείται με αυτά, το 1931. Συγκεκριμένα, παρήγαγε φελλούς, για μπουκάλια και διαφόρων ειδών δοχεία!
MITSUBISHI: Η ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας ξεκινά το 1870 με την Tsukumo Shokai, που δραστηριοποιούταν στη ναυτιλία, καθώς και την εξόρυξη άνθρακα. Χρειάστηκαν άλλα 50 έτη για να ασχοληθεί με τετράτροχα, το 1917, όταν και παρουσίασε το Mitsubishi Model A, που ήταν και το πρώτο ιαπωνικό αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ.
OPEL: Το ιστορικό νήμα της Opel μας οδηγεί στο 1862, όπου η εταιρεία που ιδρύθηκε από τον Adam Opel, κατασκεύαζε αρχικά ραπτομηχανές και στην συνέχεια Penny-Farthing τύπου ποδήλατα, αυτά με τον τεράστιας διαμέτρου μπροστινό τροχό.
PEUGEOT: Για την Peugeot, το ξεκίνημα της σηματοδοτείται στο 1810, με την οικογενειακή αρχικά επιχείρηση, να κατασκευάζει πριόνια και άλλα εργαλεία χειρός, καθώς και μηχανές άλεσης του καφέ. Η μετάβαση της προς τα τροχοφόρα, είχε ως πρώτο στάδιο τα ποδήλατα, ενώ το πρώτο «αυτοκίνητο» της Peugeot, με τρεις τροχούς και ατμομηχανή, κατασκευάστηκε το 1889.
SKODA: Iδρύθηκε το 1859 ως κατασκευάστρια όπλων και ο καταλύτης για να μετατραπεί σε αυτοκινητοβιομηχανία, ήταν η ενσωμάτωση της Laurin & Klement, μιας εταιρείας που έφτιαχνε αρχικά ποδήλατα και μετέπειτα μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα. Το πρώτο «Skoda» αυτοκίνητο, παρουσιάστηκε το 1925.
SUBARU: Ο πυρήνας της εταιρείας που μετέπειτα έγινε η Subaru, ήταν η Fuji Heavy Industries, που κατασκεύαζε πολεμικά αεροσκάφη. Μετά τη λήξη του ΒΠΠ, η εταιρεία αναδιοργανώθηκε και έγινε Fuji Sangyo Co, με το πρώτο της όχημα να είναι ένα scooter. Kατόπιν κρατικών παρεμβάσεων και διαίρεσης της Fuji Sangyo Co σε μικρότερα τμήματα, ένα από αυτά είχε ως αντικείμενο τα αυτοκίνητα και το πρώτο μοντέλο που παρήγαγε, to 1954, ονομάστηκε Subaru 1500. “Subaru” στα Ιαπωνικά είναι η ονομασία για το ανοικτό αστρικό σμήνος που στην Ελλάδα γνωρίζουμε ως Πλειάδες. Στη συνέχεια, το όνομα του μοντέλου, ήταν και αυτό που καθιερώθηκε ως το όνομα της εταιρείας.
SUZUKI: Από το 1909 και για τριάντα χρόνια, η Suzuki σχεδίαζε και παρήγαγε μηχανές κλωστοϋφαντουργίας, καλύπτοντας την μεγάλη ζήτηση στην Ιαπωνία που φημιζόταν τότε για τα μεταξωτά υφάσματα της. Το 1937, δημιουργήθηκε ένα ξεχωριστό ενδοεταιρικό τμήμα με αντικειμενικό σκοπό την κατασκευή αυτοκινήτων, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα αρκετά πρωτότυπα, όμως ο BΠΠ ανέστειλε την συνέχιση του project. To 1952, επανήλθε σε αυτή την δραστηριότητα κατασκευάζοντας δίτροχα αρχικά, ενώ το πρώτο αυτοκίνητο της Suzuki, παρήχθη το 1955.
ΤΟΥΟΤΑ: Η Τoyota ξεκίνησε επίσης την πορεία της με μηχανές κλωστοϋφαντουργίας, το 1924, ενώ το 1933, ιδρύθηκε μια δεύτερη εταιρεία της οποίας το βιομηχανικό «μανιφέστο», ήταν η κατασκευή αυτοκινήτων. Αρχικά, παρουσιάστηκε ένας κινητήρας το 1934, ενώ ένα χρόνο μετά, ολοκληρώθηκε το πρωτότυπο Α1. Επρόκειτο για ένα sedan, ωστόσο η Toyota εστίασε αρχικά στα επαγγελματικά αυτοκίνητα και έτσι, το πρώτο μοντέλο παραγωγής της εταιρείας, ήταν το φορτηγό G1, το 1935.
VOLVO: Ένα από τα ιδρυτικά μέλη της Volvo, ήταν ο Assar Gabrielsson, υπεύθυνος πωλήσεων της γνωστής για τα ρουλεμάν της εταιρείας, SKF. Μάλιστα το Volvo, που προέρχεται από το λατινικό «volvere» και σημαίνει «κυλώ», αρχικά είχε επιλεχθεί ως όνομα για την SKF αλλά τελικά απορρίφθηκε. Η αρχική ιδέα για ένα «σουηδικό αυτοκίνητο» δημιουργήθηκε το 1924, η Volvo ως εταιρεία ιδρύθηκε το 1926 και το πρώτο αυτοκίνητο, ολοκληρώθηκε στις γραμμές παραγωγής, το 1927.
Όλες οι ειδήσεις
Η νέα BMW M5 – Υβριδική, δυναμική, «Μ» μέχρι το κόκκαλο!
Ξεκίνησε η διάθεση του νέου FIAT 600 στην Ελλάδα – Δείτε τις τιμές