Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται για την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στα οχήματα. Οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην εξέλιξη των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών. Τα μοντέλα με ηλεκτροκίνηση είναι μια από τις καλύτερες επιλογές για να μειωθεί η ποσότητα των υγρών καυσίμων που απαιτείται για την τροφοδοσία των οχημάτων και να περιοριστεί η επιβάρυνση του περιβάλλοντος με επικίνδυνους ρύπους.
Η σουηδική μάρκα Volvo έχει υψηλούς στόχους και προβλέπει έως το 2025 να έχει διαθέσει στη παγκόσμια αγορά ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επίσης, σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον δύο υβριδικές εκδόσεις σε όλα τα μοντέλα της γκάμας της. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο αναμένεται το 2019.
Η πολυτελής μάρκα, έχει αναπτύξει δύο νέες πλατφόρμες, τις SPA και CMA. Αυτά τα πατώματα έχουν τη δυνατότητα να δεχθούν υβριδικές καθώς και ηλεκτρικές μονάδες παραγωγής ενέργειας. Η σειρά των μοντέλων 90 και η σειρά 60 θα χρησιμοποιούν τη SPA ενώ η σειρά 40, η οποία θα περιλαμβάνει περισσότερα μοντέλα απ? ότι σήμερα, θα βασιστεί στη CMA.
Ανάλογα προγράμματα δημιουργίας ηλεκτρικών μοντέλων εκπονούν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Το 2015 την πρώτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατέλαβε η Renault. Η γαλλική μάρκα πήρε την πρώτη θέση στις πωλήσεις τόσο των επιβατικών αυτοκινήτων όσο και των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
Ο μέσος όρος της Renault στα ηλεκτρικά οχήματα για το 2015 ήταν 23,6%. Συνολικά πούλησε περισσότερα από 23.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παράλληλα με την πρώτη θέση η μάρκα παρουσίασε μεγάλη ανάπτυξη με συνολική αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά 49%. Το ΖΟΕ είναι ο ηγέτης στα επιβατικά ηλεκτρικά οχήματα με 18.453 μονάδες το 2015. Αντίστοιχα το Kangoo ZE είναι πρώτο στα επαγγελματικά με 4,300 μονάδες.
Γιάννης Τσιρογιάννης