AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Ford Fiesta ST: Ψυχοφάρμακο

ford-fiesta-st-psychofarmako-8973

Κάτω από το καπό του ισχυρότερου Fiesta παραγωγής, ζει και αναπνέει ένας βενζινοκινητήρας 1.6 EcoBoost με άμεσο ψεκασμό καυσίμου, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής εξαγωγής και βέβαια τούρμπο. Αποδίδει 182 ίππους στις 5.700 σ.α.λ., και 24,5 kgm από τις 1.600 έως τις 5.000 σ.α.λ. Σημαντικό είναι για τους λάτρεις των απόλυτων επιδόσεων πως στη διαδικασία overboost η ροπή φτάνει στιγμιαία τα 29,6 kgm!

Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Όλα αυτά, με το νέο ST να χρειάζεται σχεδόν 20% λιγότερη βενζίνη από το προηγούμενο δίλιτρο ατμοσφαιρικό, που κατηγορήθηκε για την «κούφια» αρχιτεκτονική στις χαμηλομεσαίες στροφές. Για να τελειώνουμε με τα νούμερα, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,9’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ./ώρα.

Τον θέτεις σε λειτουργία και ξεκινάς. Στην πρώτη απότομη πίεση του δεξιού ποδιού η μελωδία της ευτυχίας σε έχει «φτιάξει», ανυπομονείς για δράση. Το sound symposer είναι ένα ευεργετικό σύστημα που συγκεντρώνει τις επιθυμητές συχνότητες στέλνοντας τες απευθείας στην καμπίνα. Ο μπάσος ήχος ακούγεται τόσο έντονα που θα…κόλαζε ακόμη και καλόγρια! Όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν αστραπιαία, τόσο σου έρχεται στο μυαλό, μια λέξη από υποβαθμισμένη γειτονιά, τόσο χαρακτηριστική με πολύ νόημα, «βρωμόγκαζο». Ο 1600άρης αισθάνεσαι πως αποδίδει πολύ δύναμη σταθερά από τις 2.000 σ.α.λ. μέχρι και τις 6.000 σ.α.λ.! Όσο το στροφόμετρο σκαρφαλώνει στην κόκκινη περιοχή, τόσο κορυφώνεται και η επιτάχυνση.

Ο δρόμος στενεύει, τα τοπία εναλλάσσονται γρήγορα και αρνείσαι με τη σειρά σου να ακούσεις οτιδήποτε άλλο, εκτός από το ξέσπασμα του κινητήρα. Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις το πάρτι συνεχίζεται. Το ST καταπίνει τα πάντα, από χιλιόμετρα μέχρι μεταλλικό πολτό που καθυστερεί την διασκέδασή σου. Τι γίνεται με την λυπητερή; Δύσκολο να κατέβεις από το γκάζι, οπότε σε αυτή την περίπτωση τα 9,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα τα έχεις στο τσεπάκι. Με λίγη αυτοσυγκράτηση όμως, πέφτεις στα 7,9 λίτρα ανά 100 χλμ. υπό φυσιολογική χρήση, οπότε χαλάλι το τίμημα. Σύμμαχος του κινητήρα ένα πολύ πρόθυμο χειροκίνητο κιβώτιο (θα θέλαμε λίγο μικρότερες διαδρομές) έξι σχέσεων με ιδανική κλιμάκωση. Αναμφισβήτητα στο «πυροβολημένο» κλίμα και αυτό…

Με μόνιμη συνοδεία στα αυτιά σου το γρύλισμα της ατίθασης γάτας που ψάχνει θύμα, αναζητάς απεγνωσμένα λίγο χώρο και λίγο χρόνο για να ξεδιπλώσεις το ταλέντο και τις αρετές του ST. Αναγκαστικά παρασύρεσαι αυξάνοντας το ρυθμό ξεκινώντας τις παρανομίες. Ακόμη και εν μέσω Αττικής οδού δύσκολα θα συγκρατηθείς και δεν θα ξεκινήσεις τις σφήνες, με τη ροπή του κινητήρα να αφήνει πίσω τη μάζα των οχημάτων που σέρνονται Κυριακάτικα. Βγαίνοντας πιο έξω, στον απαραίτητο επαρχιακό με τις πολλές απανωτές στροφές, το Fiesta μετατρέπεται εύκολα σε εργαλείο αναψυχής.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ανύπαρκτες, η ανάρτηση δουλεύει άριστα και το μπροστινό σύστημα αισθάνεσαι να είναι μόνιμα καρφωμένο στο οδόστρωμα ακολουθώντας πιστά τις εντολές. Μόνο όταν η επιφάνειά του τελευταίου αποδειχθεί λεία σαν γυαλί, θα ανακαλύψεις την υποστροφή. Είναι τόσο καλά στημένο αυτό το πράμα, που το καταλαβαίνεις στις εξόδους των καμπών, όταν βρίσκει εντυπωσιακή πρόσφυση (κάνει πολύ καλή δουλειά το torque vectoring), κερδίζοντας χρόνο στην επιτάχυνση. Στο πνεύμα της κατασκευής βρίσκεται και το πίσω τμήμα με δυνατότητα συμμετοχής σύμφωνα πάντα με τις ορέξεις σου. Ακόμη και το ESP, ο φύλακας άγγελος, διαθέτει στάδια εμπλοκής και πλήρης απενεργοποίησης, ούτως ώστε να μην παρεμβαίνει όταν έχεις αποφασίσει να χαρείς, παίρνοντας την κατάσταση αποκλειστικά στα χέρια σου.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και άμεσο, αλλά αποκτά την σπορ υπόσταση μόνο όταν ο ρυθμός ανέβει αισθητά. Τότε είναι που εκτιμάς και την επιλογή των χαμηλοπρόφιλων (σειράς 40) ελαστικών, αλλά και της πολύ σφιχτής σε ρύθμιση ανάρτησης (χαμηλωμένη κατά 1,5 πόντο). Στις χαμηλές ταχύτητες, επόμενο είναι η άνεση στους «κρατήρες» που επικρατούν στο εγχώριο οδικό δίκτυο να είναι περιορισμένη, στοιχείο όμως αναμενόμενο για το καλύτερο μικρό GTi των τελευταίων ετών. Αυτό που σε ενδιαφέρει όταν έχεις πάρει φόρα και μαζεύεις εύκολα τριψήφια χιλιόμετρα, είναι πως αντιδρούν τα φρένα. Η απάντηση είναι πως έχουν θετική αίσθηση και δεν θα σε φέρουν σε δύσκολη θέση, κουράζονται όμως όπως ήταν φυσικό σχετικά γρήγορα, έχοντας σημαντικό έργο να επιτελέσουν.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο