Το αυτοκίνητο του 2016 είναι εδώ! Η σχεδίαση του Renegade συνδυάζει τα αδρά χαρακτηριστικά ενός Jeep εξωραϊσμένου όσο γινόταν υπό το αισθητικό κριτήριο των Ιταλών. Το αποτέλεσμα προσδιορίζει ένα όχημα το οποίο έχει τη δική του ταυτότητα, ξεχωρίζει σαφώς από τα υπόλοιπα SUV και δείχνει να εκπληρώνει τις προσδοκίες των δημιουργών του.
Η μεταστροφή στον κατασκευαστικό «χαρακτήρα» της Jeep σήμαινε και τη δημιουργία οικονομικά προσιτότερων εκδοχών του Renegade, ιδίως της τετρακίνητης έκδοσης. Έτσι η τελευταία συνδυάζεται τώρα και με τον 1.4 MultiAir-II υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα.
Με επιπλέον πλεονεκτήματα, προσφέρεται στην ισχυρότερη έκδοση αυτού (170 ίπποι) και με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων. Ο κινητήρας είναι τεχνολογίας «MultiAir-II» η οποία -συνοπτικά- μπορεί να διαχειρίζεται (ηλεκτροϋδραυλικά) ανεξάρτητα την κίνηση των βαλβίδων σε κάθε θάλαμο καύσης χωριστά και ανά κύκλο, χωρίς την ύπαρξη εκκεντροφόρου.
Το σύστημα τετρακίνησης, που έχει εξελιχθεί από τους ανθρώπους της Jeep, έχει διαβαθμίσεις αναφορικά με την ικανότητά του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχαμε να κάνουμε με την πιο απλή μορφή του που ονομάζεται «Active Drive». Είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και μπορεί να μεταφέρει έως και το 100% της ροπής σε έναν από τους δύο άξονες ή ακόμα και σε έναν μόνο τροχό, αυτόν που έχει την περισσότερη πρόσφυση εκείνη τη στιγμή. Η ροπή μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω πολύδισκου συμπλέκτη. Υπό κανονικές συνθήκες φορτίου και πρόσφυσης η δύναμη μεταδίδεται μόνο στον εμπρός άξονα και μόλις απαιτηθεί, μεταφέρεται και πίσω αυτόματα.
Το σύστημα τετρακίνησης συνδυάζεται και με το αντίστοιχο «Selec-Terrain» το οποίο επί του προκειμένου διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας («Auto», «Snow», «Sand», «Mud») αναφορικά με την αμεσότητα μετάδοσης της ροπής στους τροχούς ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να «κλειδώνει» η κατανομή αυτής σε ποσοστό 50%-50% εμπρός-πίσω.
Στο δρόμο, πατά με περίσσια σιγουριά, επιβάλλεται χωρίς να το καταλάβεις, με την ανάρτηση να “καταπίνει” τα πάντα και να διατηρεί ξεκούραστους τους επιβάτες. Με όποιο κινητήριο σύνολο κάτω από το “ψαρωτικό” καπό, αρέσκεσαι να βολτάρεις μαζί του, χωρίς να ενδιαφέρεσαι σόνι και καλά για επιδόσεις και οδική συμπεριφορά.
Εμείς δοκιμάσαμε και την έκδοση ντίζελ των 1,6 λίτρων με την κίνηση στους εμπρός τροχούς και μείναμε έκπληκτοι από τον ομοιογενή χαρακτήρα και την ισχυρή προσωπικότητα σε όλα τα επίπεδα.
Γιάννης Τσιρογιάννης