AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Η Volkswagen αποκαλύπτει το concept ID.4 και το ID.3 παραγωγής

i-volkswagen-apokalyptei-to-concept-id-4-kai-to-id-3-paragogis-523885

Το ID.4 είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο SUV από τη Volkswagen. Το ID.4 θα είναι το πρώτο όχημα στο μεγαλύτερο τμήμα της παγκόσμιας αγοράς, την κατηγορία compact SUV, με κλιματικά ουδέτερη παραγωγή και λειτουργία.

Ακριβώς όπως το compact ID.3, βασίζεται στη Μεταβλητή Πλατφόρμα για την Ηλεκτροκίνηση (Modularer E-Antriebs Baukasten – ΜΕΒ) του Ομίλου, με όλα τα χαρακτηριστικά της οικογένειας ID.: συμπαγείς διαστάσεις, άφθονοι εσωτερικοί χώροι, σπορ χαρακτήρας, διαισθητική λειτουργία και πλήρης συνδεσιμότητα.

Με έντονη, μοντέρνα παρουσία, πάντα σε λειτουργία, πάντα συνδεδεμένο και με μηδενικές εκπομπές ρύπων – στην καρδιά του πιο δημοφιλούς τμήματος της αγοράς στον κόσμο. Με το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης να έχει ακυρωθεί, η Volkswagen αποκάλυψε διαδικτυακά το πρώτο της ολοκαίνουργιο, compact SUV, το ID.4, ακόμα ως πρωτότυπο. Το δεύτερο στην οικογένεια ID., το οικογενειακό μοντέλο θα λανσαριστεί στην Ευρώπη το 2020.

Το όνομα αποκαλύπτει πολλά. Το ψηφίο 4, ένα νούμερο πάνω από το ID.3, υποδηλώνει το νέο μοντέλο ως εκπρόσωπο στην κατηγορία compact SUV. Είναι το φυσικό επόμενο βήμα μετά το ID.3, ένα όχημα με το οποίο η Volkswagen άνοιξε το τρίτο σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της, μετά το Beetle και το Golf. Η συντομογραφία ID. σημαίνει έξυπνο design, έξυπνη ταυτότητα και προηγμένες, έξυπνες τεχνολογίες.

Το αεροδυναμικό εξωτερικό σχήμα του ID.4 θέτει τέλεια το σκηνικό για την αρχιτεκτονική της MEB: εμπρός άκρο σχετικά κοντό, μεταξόνιο μακρύ, ως αποτέλεσμα εξαιρετικοί χώροι στο εσωτερικό. Ο οδηγός και οι επιβάτες στο ID.4 βρίσκονται σε ένα ενιαίο χώρο, φιλοσοφίας open space.

Το ID.4 θα είναι διαθέσιμο σε πλήθος διαμορφώσεων, αρχικά με κίνηση στους πίσω τροχούς, αργότερα επίσης με ισχυρή, ηλεκτρική έκδοση τετρακίνησης. Η μπαταρία υψηλής τάσης, πάντοτε κάτω από το χώρο επιβατών, εγγυάται χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή φορτίου στους άξονες. Η μπαταρία φορτίζεται με εναλλασσόμενο μονοφασικό ή τριφασικό AC ή συνεχές DC ρεύμα ως standard. Αυτονομίες έως και 500 χιλιόμετρα, ανάλογα με το επιλεγμένο πακέτο συσσωρευτή.

Το εντυπωσιακό, αλλά εύκολο στη χρήση cockpit του ID.4 ελέγχεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από λειτουργίες αφής ή από έξυπνο φωνητικό έλεγχο. Το πρώτο all-electric SUV της Volkswagen προσφέρει υψηλά επίπεδα τεχνολογίας ασφάλειας και πλήρη συνδεσιμότητα.

Το ID.4, που παράγεται στο εργοστάσιο του Zwickau είναι το πρώτο SUV που είναι κλιματικά ουδέτερο σε όλη την αλυσίδα παραγωγής του. Οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες φόρτισης της Volkswagen θα επιτρέπουν επίσης στους πελάτες να επαναφορτίζουν το ID.4 με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Το ID.3 ήταν προγραμματισμένο να παρουσιαστεί στο ακυρωθέν Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, για πρώτη φορά ως ένα διαθέσιμο κατά παραγγελία μοντέλο παραγωγής, σε τρεις εκδόσεις με διαφορετικά μεγέθη μπαταριών – Pure, Pro και Pro S. Το ID.3 αποκαλύπτεται επίσημα διαδικτυακά και η στρατηγική της Volkswagen για την ηλεκτροκίνηση υλοποιείται επιτυχώς. Σύμφωνα με νέα σχέδια, έως και 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής μέχρι το 2025 – σημαντικά περισσότερα από όσα είχαν αρχικά προγραμματιστεί.

Το ID.3 συνδυάζει όλα τα χαρακτηριστικά της Μεταβλητής Πλατφόρμας για την Ηλεκτροκίνηση (MEB) σε μήκος οχήματος μόλις 4,26 μέτρων – προσφέρει άφθονο χώρο στο εσωτερικό του οχήματος και η ιδέα λειτουργίας είναι διαισθητικά απλή.

Το μακρύ μεταξόνιο της MEB και οι πολύ μικροί πρόβολοι έχουν ως αποτέλεσμα ένα εντυπωσιακά μεγάλο εσωτερικό – η φιλοσοφία ενιαίου χώρου open space θέτει νέους δείκτες αναφοράς στην κατηγορία των μικρών οχημάτων. Οι ψηφιακές οθόνες και τα χειριστήρια εξασφαλίζουν μοναδική εμπειρία οδήγησης. Το ID. light -μία λωρίδα LED στο cockpit- δημιουργεί μία διαφορετική οπτική επικοινωνία με τους επιβάτες. Το ID.3 λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με κουμπιά αφής και επιφάνειες ευαίσθητες στην αφή ή με έξυπνο φωνητικό έλεγχο. Το Wireless App-Connect επιτρέπει τη σύνδεση με το smartphone του χρήστη – για παράδειγμα, η εφαρμογή We Connect μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο της φόρτισης ή του ελέγχου του συστήματος κλιματισμού πριν την είσοδο στο αυτοκίνητο.

Η Volkswagen αποκαλύπτει το μοντέλο σειράς παραγωγής που μπορεί να διαμορφωθεί κατά παραγγελία. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις – ID.3 Pure, ID.3 Pro και ID.3 Pro S. Οι εκδόσεις διαφέρουν κυρίως σε σχέση με την ισχύ και τη χωρητικότητα της μπαταρίας, την εμβέλεια και τη δυνατότητα φόρτισης. Ως μοντέλο κορυφαίας αυτονομίας, το ID.3 Pro S διαθέτει τον πλέον ιδιαίτερο εξοπλισμό.

Το εισαγωγικό μοντέλο, ID.3 Pure, διαθέτει μπαταρία με χρήσιμη χωρητικότητα 45 kWh, επιτρέποντας μια αυτονομία έως και 330 χλμ. (κατά WLTP). Ο ηλεκτροκινητήρας που είναι εγκατεστημένος στον πίσω άξονα παράγει 93 kW ή 110 kW (126 ή 150 PS), ανάλογα με την επιλογή του πελάτη. Το ID.3 Pro διαθέτει μπαταρία 58 kWh με αυτονομία μέχρι 420 χλμ. (κατά WLTP), και ισχύ 107 kW ή 150 kW (146 ή 204 PS). Το ID.3 Pro S διαθέτει χωρητικότητα μπαταρίας 77 kWh και αυτονομία έως 550 χλμ. (κατά WLTP), με ισχύ 150 kW (204 PS). Και τα τρία μοντέλα μπορούν να φορτιστούν με μονοφασικό ή τριφασικό εναλλασσόμενο AC, ή συνεχές DC ρεύμα. Σε μόλις 30 λεπτά το ID.3 Pro με φορτιστή 100 kW φορτίζει αρκετή ενέργεια για να καλύψει απόσταση περίπου 290 χιλιομέτρων.

Το ID.3 Pure είναι το εισαγωγικό μοντέλο, με τιμή κάτω των € 30.000 στη γερμανική αγορά. Διαθέτει μια ολοκληρωμένη γκάμα standard εξοπλισμού. Περιλαμβάνει στοιχεία, όπως ζάντες από χάλυβα 18 ιντσών, προβολείς LED με αυτόματο έλεγχο φωτισμού και συστοιχίες φώτων οπίσθιου φωτισμού LED.

Ο εσωτερικός εξοπλισμός περιλαμβάνει φωτισμό φόντου με δέκα ρυθμίσεις χρωμάτων, ID.Light, σύστημα κλιματισμού Air Care Climatronic, έξυπνο φωνητικό σύστημα ελέγχου και λειτουργία εκκίνησης Keyless Start. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν και τα Lane Assist, Front Assist, σύστημα αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας και το Park Distance Control, κάνοντας την οδήγηση ακόμα πιο άνετη και ασφαλή.

Το ID.3 Pro με πανομοιότυπο εξοπλισμό, διαθέσιμο κάτω από € 35.000, είναι η ιδανική έκδοση για καθαρή αστική κινητικότητα και μέση αυτονομία. Διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία από το ID.3 Pure, αυξημένη αυτονομία, μικρότερους χρόνους φόρτισης με συνεχές ρεύμα DC και περισσότερη ισχύ. Το ID.3 Pro S βρίσκεται στην κορυφή της σειράς. Ο σπορ εξοπλισμός περιλαμβάνει τροχούς Andoya 19 ιντσών και πεντάλ με design Play & Pause.

Ελκυστικός προαιρετικός εξοπλισμός κολακεύει επιπλέον τις εκδόσεις. Στο πλαίσιο του ηχοσυστήματος “beats”, ένας ενισχυτής 400 W τροφοδοτεί ηχεία και ένα subwoofer. Το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει ζωτικής σημασίας πληροφορίες στο παρμπρίζ. Ο οδηγός βλέπει τις πληροφορίες τρισδιάστατες, σε απόσταση τριών έως δέκα μέτρων μπροστά από το όχημα – ψηφιακές οθόνες και πραγματικός κόσμος συγχωνεύονται. Το Travel Assist ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα με επιτάχυνση και πέδηση, κρατά το όχημα στη λωρίδα και παρουσιάζει την περιβάλλουσα κυκλοφορία στην οθόνη του συστήματος Infotainment. Η λειτουργία του συστήματος θα βελτιωθεί περαιτέρω σε μεταγενέστερη ημερομηνία: όταν ο οδηγός βγάζει φλας στον αυτοκινητόδρομο, το Travel Assist θα ξεκινά την αλλαγή λωρίδας, με προϋπόθεση η περιβάλλουσα κυκλοφορία να επιτρέπει αυτόν τον ελιγμό.

Οι σχεδιαστές της Volkswagen έχουν αναπτύξει τα πακέτα στιλ για πελάτες που θέλουν να κάνουν το ID.3 τους να φαίνεται ακόμη πιο κομψό. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των Style και Style Plus. Και τα δύο διαθέτουν καθίσματα με ύφασμα Sumba Flow και Art Velours μικροΐνες, καθώς και υποβραχιόνια, συμπληρωμένα με δερμάτινο πολυλειτουργικό και θερμαινόμενο τιμόνι και φωτισμό φόντου που μπορεί να ρυθμιστεί σε 30 χρώματα. Το Style Plus διαθέτει επίσης ηλεκτροκίνητη ρύθμιση καθίσματος, θέρμανση καθισμάτων και πνευματικά ενεργοποιημένη οσφυϊκή υποστήριξη με λειτουργία μασάζ. Το τελευταίο είναι πιο αθόρυβο και ευπροσάρμοστο από τα συμβατικά συστήματα της αγοράς.

Τα πακέτα εξοπλισμού Style Silver ή Style Penny Copper είναι διαθέσιμα για το εξωτερικό του ID.3. Αυτά τα πακέτα περιλαμβάνουν ασημένιες ή χάλκινες λωρίδες επένδυσης στην οροφή και εναρμονισμένο αντίστοιχο διακοσμητικό φύλλο στην κολόνα C. Μεταλλικά γκρι-tech στοιχεία στα πλευρικά τοιχώματα και τους προφυλακτήρες ενισχύουν οπτικά το εξωτερικό. Μεγάλες ζάντες Sanya από τη Volkswagen R με διάμετρο 20 ιντσών προσδίδουν στο ID.3 μία ακόμα πιο σπορ εμφάνιση. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από έξι εξωτερικά χρώματα – από το Moonshine Grey έως το Makena Turquoise.

Η σαφώς μελετημένη σειρά καθιστά τη διαμόρφωση του ID.3 στην ιστοσελίδα της Volkswagen ευκολότερη από ποτέ – οι πελάτες μπορούν να διαμορφώσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους με μερικά μόνο κλικ.

Η Volkswagen θα ξεκινήσει επίσης την προσφορά φόρτισης We Charge μαζί με το ID.3. Προσπελάσιμοι περίπου 150.000 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης σε όλη την Ευρώπη με μια ενιαία κάρτα χρέωσης. Οι πελάτες της Volkswagen θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το δίκτυο γρήγορης χρέωσης IONITY σε πολύ ευνοϊκές τιμές.

Τα επόμενα χρόνια η Volkswagen στοχεύει να καταστεί παγκόσμιος ηγέτης όσον αφορά την ηλεκτρική κινητικότητα. Για το σκοπό αυτό, το Group επενδύει 33 δισ. ευρώ σε ολόκληρο τον Όμιλο μέχρι το 2024, εκ των οποίων 11 δισ. ευρώ μόνο για τη Volkswagen. Η Volkswagen αναμένει να βγάλει στην παραγωγή 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025.

Από το 2021, το εργοστάσιο του Zwickau θα παράγει μέχρι και 330.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, καθιστώντας το το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Σε διεθνές επίπεδο, προετοιμασίες για το λανσάρισμα της οικογένειας ID. είναι επίσης σε πλήρη εξέλιξη στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Η προπαραγωγή έχει ήδη ξεκινήσει στο κινεζικό εργοστάσιο στο Anting.

Η διάθεση της μεταβλητής πλατφόρμας ηλεκτροκίνησης (MEB) σε άλλους κατασκευαστές σηματοδοτεί επίσης ένα καινοτόμο βήμα. Η Ford θα είναι ένας από τους πρώτους κατασκευαστές αυτοκινήτων που θα την χρησιμοποιήσει. Η εταιρεία σχεδιάζει να προμηθεύσει την ευρωπαϊκή αγορά με όχημα βασισμένο στην ΜΕΒ από το 2023 και έχει εκτιμήσει πωλήσεις άνω των 600.000 οχημάτων σε έξι χρόνια.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο