Ασφαλώς και πρόκειται περί ενός SUV, πιστού όμως στις αυστηρές αρχές της Aston Martin. Η DBX δεν θα μπορούσε να είναι πιο μοναδική και σπορ, χάρη σε μία συγκλονιστική σχεδίαση και σε έναν πανίσχυρο V8 κινητήρα με δύο turbo και 550 ίππους. Αν ενδιαφέρεστε και αντέχετε οικονομικά, θα είναι διαθέσιμη από την άνοιξη.
Μία σταγόνα ιδρώτα κυλά στα μηνίγγια. Η αναπνοή βαριά και η φωνή δε βγαίνει. Αν οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες της νέας Aston Martin DBX προκαλούν και σ’ εσάς τέτοια συμπτώματα, μην ανησυχείτε, δεν έχετε κάτι. Στα 106 χρόνια ιστορία της, για πρώτη φορά η Aston Martin τολμά να μπει στον κόσμο των SUV και το κάνει με αριστοτεχνικό τρόπο.
Αφού ξεπεράσουμε το αρχικό σοκ, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι ο Μάρεκ Ράιχμαν, ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρίας, έκανε εξαιρετική δουλειά. Κάποιος κακεντρεχής ίσως πει ότι δεν είναι δύσκολο να σχεδιάσεις ένα όμορφο SUV με μεταξόνιο 3.006 χλστ., μήκος 5.004, πλάτος 2.000 και ύψος 1.680 χλστ. Συζήτηση καφενείου – ή καλύτερα για την pub – είναι αυτή για ένα σχέδιο που μιλά από μόνο του και καταφέρνει να τετραγωνίσει τον τίτλο χάρη στην αριστοτεχνική ενσωμάτωση κλασικών στοιχείων Aston Martin σε ένα τόσο ογκώδες αμάξωμα. Παραδείγματα; Το μπροστινό τμήμα με την απαράμιλλη μάσκα σε στιλ DB αλλά και η γοητευτική ουρά με την έντονη σχεδίαση σε στιλ Vantage, ειδικά όταν την παρατηρείς από το πλάι.
Σίγουρα αυτή εδώ η Aston ήρθε να αντιμετωπίσει αυτοκίνητα επιπέδου, όπως η Bentley Bentayga και η Lamborghini Urus, για να μη μιλήσουμε για τη μελλοντική Ferrari Purosangue. Γι’ αυτό και όλα θα παιχτούν σε επίπεδο απόλυτων επιδόσεων, ένα τομέα στον οποίο το Γκέιντον τα καταφέρνει καλά όλα αυτά τα χρόνια. Κάτω από το ατελείωτο καπό της DBX κρύβεται ο ίδιος 4λιτρος V8 biturbo της Vantage και της DB11 με ισχύ 550 PS και ροπή 700 Nm, τιμές που της χαρίζουν 0-100 σε 4,5” και τελική ταχύτητα 291 χλμ./ώρα. Not bad…
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Οι παραπάνω τιμές χρειάζονται και το κατάλληλο πλαίσιο, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να τα βάλει με τον ανταγωνισμό. Η πλατφόρμα της DBX έχει εξελιχθεί αποκλειστικά γι’ αυτή ενώ οι αναρτήσεις με διάταξη διπλών ψαλιδιών εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, χρησιμοποιούν πνευματικές σούστες αλουμινίου. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ταχύτατο (με σχέση 14,4:1 χωρίς τετραδιεύθυνση) ενώ για την καλύτερη διαχείριση των 2.245 κιλών του αμαξώματος έχουν επιστρατευθεί ενεργές (ηλεκτρικές) αντιστρεπτικές ράβδοι που τροφοδοτούνται από κύκλωμα 48V. Χάρη σ’ αυτές, σύμφωνα με την Aston Martin, οι κλίσεις της DBX στις στροφές είναι ανάλογες με της DB11. Φυσικά, σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της δυναμικής συμπεριφοράς παίζει το σύστημα τετρακίνησης με στάνταρ κατανομή της ροπής 47/53% εμπρός – πίσω αλλά με δυνατότητα μετάδοσης 100% (ή σχεδόν) της ροπής στον πίσω άξονα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Το σύστημα μετάδοσης δίνει δυνατότητες εκτός ασφάλτου – αν θεωρείτε τον όρο «εκτός δρόμου» υπερβολή – στην DBX και είναι η πρώτη Aston στην ιστορία που το καταφέρνει αυτό. Χάρη στις πνευματικές αναρτήσεις, μάλιστα, το αγγλικό SUV ανασηκώνεται κατά 45 χλστ. εξασφαλίζοντας γωνία προσέγγισης 25,70 και διαφυγής 27,10. Βέβαια σε τέτοιες συνθήκες πιθανόν να θέσετε σε κίνδυνο τις πανάκριβες ζάντες ελαφρού κράματος των 22″ που φορούν Pirelli PZero με διαστάσεις 285/40 εμπρός και 325/35 πίσω.
Στο Γκέιντον πάντως μιλούν για δυνατότητες προσπέλασης υδάτινων εμποδίων βάθους έως 50 εκ. και γι’ αυτό έχουν προβλέψει μία δεύτερη σωλήνωση εξάτμισης δίπλα στο πίσω διαφορικό και σε μεγαλύτερο ύψος, προς αποφυγήν πιθανής ολικής καταστροφής του V8 από πιθανή αναρρόφηση νερού, όταν για παράδειγμα ο οδηγός θελήσει να ρυμουλκήσει το πανάκριβο σκάφος του στην ακτή.
Aston Martin και περιβάλλον off-road συνιστά αν μη τι άλλο οξύμωρο σχήμα, οπότε ας επιστρέψουμε στα γνώριμα χωράφια του Γκέιντον και συγκεκριμένα στο διάκοσμο της καμπίνας που είναι απλά ονειρικός. Πρόκειται για μία υψηλού γούστου σύνθεση δέρματος, ξύλου και Alcantara με απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης, σύμφωνα με το πρόγραμμα Q της Aston, το οποίο βέβαια παραπέμπει στον συμπαθέστατο χαρακτήρα Mr. Q των ταινιών Τζέιμς Μποντ. Πίσω από το μεγάλο βολάν βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη 12,3” ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία δεύτερη οθόνη αφής 10,25 ιντσών συμβατή με το Apple CarPlay και συνδεδεμένη με την πανοραμική κάμερα παρκαρίσματος. Αυτά για την ώρα. Οι περιώνυμοι ανταγωνιστές της DBX θα πρέπει να ετοιμάζονται μέχρι την άνοιξη που η πιο ψηλή και πολυχρηστική Aston θα βγει στην αγορά. Οι έχοντες ας ετοιμάζουν τα μπλοκ επιταγών τους. Οι υπόλοιποι θα αρκεστούμε όπως πάντα στις φαντασιώσεις μας.