Η Hyundai αποφασίζει να επανεπενδύσει στο i10, σε μια κατηγορία από την οποία πολλοί κατασκευαστές θα απεμπλακούν στο άμεσο μέλλον. Και η στρατηγική της μας αφήνει με ανοιχτό το στόμα, για πολλοστή φορά.
Εδώ και αρκετό καιρό, κάτι πηγαίνει πολύ καλά με την Hyundai, που έχει μπει σε ένα δημιουργικό κύκλο: Κερδίζει και επενδύει και επειδή επενδύει ξανακερδίζει και ούτω καθεξής. Παρουσιάζει τη μια εμπορική επιτυχία μετά την άλλη, η συνεργασία της με την ΚΙΑ είναι απρόσκοπτη και δημιουργική (που σημαίνει ότι υπάρχουν κοινά μέρη αλλά λείπουν οι κανιβαλισμοί), πρόσφατα «έπαιξε φώτα» στα hot hatch με τις εκπληκτικές εκδόσεις «Ν» του i30 και μόλις κατέκτησε τον τίτλο των κατασκευαστών στο WRC και, παρεμπιπτόντως, υποδέχτηκε στους κόλπους της τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2019, Ott Tänak.
Από την πολυμέτωπη επίθεσή της, δε γλύτωσε ούτε το segment A. Η κατηγορία θα γνωρίσει πενίες στο προσεχές διάστημα, κυρίως εξαιτίας των προδιαγραφών ρύπων που κλιμακώνονται και του περιορισμένου κέρδους που αποφέρουν στις εταιρίες. Η αποχώρηση κάποιων κατασκευαστών είναι ομολογημένη και η συρρίκνωση του segment πεπρωμένο φυγείν αδύνατο.
Η Hyundai όχι μόνο δεν την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια από την κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, αλλά έχοντας πάρει φόρα απ’ όλα τα παραπάνω, παρουσίασε το νέο i10 λανσάροντάς το μετά βαΐων και κλάδων και μάλιστα ως «εναλλακτικό» των μεγαλύτερων supermini. To «Go Big» που συνοδεύει την επικοινωνιακή καμπάνια είναι ενδεικτικό της τοποθέτησής του.
Το i10 στέκεται στο ύψος των περιστάσεων της κατηγορίας: Είναι ιδιαίτερα χαριτωμένο, χαμηλότερο αλλά και πιο πλατύ από τον προκάτοχό του, με σχεδιαστικές ιδιοτυπίες που του προσδίδουν όση «προσωπικότητα» χρειάζεται. Οι δύο ακμές στο καπό, καθώς και τα περιγράμματα των θόλων των τροχών είναι χαρακτηριστικά, ενώ τα φώτα είναι μια επιτυχημένη σχεδιαστική συνέχεια των αντίστοιχων της προηγούμενης γενιάς. Αντίστοιχο pattern κυψέλης με αυτό που υπάρχει στα φώτα ημέρας, συναντάμε σε τρισδιάστατη μορφή και σε διάφορα σημεία του εσωτερικού, όπως το ταμπλό (στην πλευρά του συνοδηγού), τα πλαϊνά της κεντρικής κονσόλας και τις πόρτες.
Οι χώροι είναι πολύ καλοί και όχι μόνο με τα μέτρα της κατηγορίας. Το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 40 χιλιοστά και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 252 λίτρα, που σαν ονομαστική τιμή ακούγεται (και είναι) υψηλή, ωστόσο είναι περισσότερο εκμεταλλεύσιμος ως προς το ύψος του, παρά το μήκος ή πλάτος του. Η ποιότητα των υλικών είναι ικανοποιητική, το φινίρισμα και η συναρμογή ακόμη καλύτερα και η σχεδίαση της καμπίνας εξίσου μοντέρνα με το αμάξωμα. Η οθόνη της κεντρικής κονσόλας είναι η μεγαλύτερη της κατηγορίας (8 ίντσες) και η Hyundai δηλώνει περήφανα (και πολύ καλά κάνει με δεδομένο το κοινό του segment) ότι το νέο i10 έχει τις περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας και αξίζει να σημειώσουμε ότι το «πακέτο» των συστημάτων ασφάλειας είναι πλήρες.
Αυτό που κάνει πάντως την μεγαλύτερη εντύπωση, μετά την οπτική, είναι τα οδηγικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Το νέο i10 έχει ποιότητα κύλισης που σε τίποτα δεν θυμίζει αυτοκίνητο πόλης και η σταθερότητά του στις υψηλές ταχύτητες είναι εξαιρετική. Οι διαθέσιμοι κινητήρες (αποκλειστικά βενζίνης) είναι δύο: Ο μικρότερος, είναι τρικύλινδρος με χωρητικότητα 998 κ.εκ. και απόδοση 67 ίππων, ενώ υπάρχει και ένας τετρακύλινδρος 1,2 λίτρων και 84 ίππων. Αμφότερα τα σύνολα συνδυάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση πάντως, είναι και η «βασική», με τον 1000άρη κινητήρα που έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και μάλιστα με το χειροκίνητο κιβώτιο.