Η Mercedes-Benz σταματά την παραγωγή της X-Class. Το pick-up της γερμανικής φίρμας δε θα παράγεται από τα τέλη του ερχόμενου Μαϊου στο εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη, όπως επιβεβαίωσε η ίδια η Mercedes-Benz.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η εταιρεία έλεγξε την γκάμα των προϊόντων της και αποφάσισε την παύση της παραγωγής του «συγκριτικά νέου μοντέλου». Οι άνθρωποι της Mercedes-Benz έκριναν πως η X-Class είναι απλώς ένα niche προϊόν, το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο μόνο σε μερικές αγορές, όπως της Αυστραλίας και της Νότιας Αφρικής.
Ήδη από το πρώτο τρίμηνο του 2019 πάρθηκε η απόφαση, να μην παράγεται η X-Class στην Αργεντινή, όπως είχε προηγουμένως προγραμματιστεί. Βασική αιτία ήταν, πάνω απ’ όλα, το γεγονός πως οι προσδοκίες των πελατών δεν υλοιποιήθηκαν στον τομέα της τιμής.
15.300 μοντέλα πουλήθηκαν παγκοσμίως
Αυτόν τον καιρό η Mercedes X-Class είναι ακόμη διαθέσιμη προς αγορά. Μάλιστα, η ζήτηση, αναφέρει η Mercedes-Benz, «υφίσταται κανονικά», όπως επίσης συνεχίζεται το service, οι εγγυήσεις και οι after sales δραστηριότητες των Mercedes-Benz Vans.
Το 2019 η Mercedes-Benz πούλησε σε όλη την υφήλιο 15.300 μοντέλα της X-Class. Συγκριτικά, το ίδιας τεχνολογίας Nissan Navara πουλήθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του ίδιου έτους πάνω από 66.000 φορές. Είναι σαφώς δεδομένο πως ως life style όχημα η X-Class δεν είναι πρακτική, ενώ ως επαγγελματικό όχημα είναι πολύ ακριβό. Έτσι, η πρόταση της Daimler βρέθηκε σε δύσκολη θέση, αφού σε τελική ανάλυση, πρόκειται για ένα Nissan Navara, με διαφορετική… ενδυμασία, κάτι που ισχύει και για το Alaskan της Renault.
Με αυτά τα δεδομένα γίνεται εύκολα αντιληπτό, για ποιο λόγο πήραν τόσο λίγοι αγοραστές την απόφαση να αποκτήσουν την X-Class. Λέγεται, δε, επίσης πως το αγοραστικό κοινό της είναι η τομή δύο συνόλων, αυτού των φίλων της Mercedes-Benz και αυτού των φίλων των pick-up. Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τα pick-up, η γερμανική φίρμα δεν έχει κάποια ιστορικά ανεπτυγμένη παράδοση. Ο τομέας των van, στον οποίο ανήκει η X-Class, δεν έχει σημειώσει καλά οικονομικά αποτέλεσματα, όπως προκύπτει από τις απώλειες των 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα στο 2019.
Επομένως, όποιος θέλει οπωσδήποτε να αποκτήσει ένα pick-up μπορεί να αγοράσει το Nissan Navara, που στο εξωτερικό στοιχίζει περίπου 20.000 ευρώ φθηνότερα. Τέλος, σε ό,τι αφορά τις τρέχουσες diesel εκδόσεις, οι X 250 d και X 220 d δεν είναι πια διαθέσιμες, σε αντίθεση με την X 350 d, που εφοδιάζεται με ένα V6 diesel.