Τον Απρίλιο του 2020 ξεκινά την εμπορική πορεία του η νέα έκδοση του δημοφιλούς SEAT Leon, που θα κυκλοφορεί σε πεντάθυρες και Sports Tourer (station wagon, δηλαδή) εκδόσεις.
Η ισπανική θυγατρική του ομίλου Volkswagen, SEAT, κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 2 εκατομμύρια αντίτυπα του πρώτου Leon, που κυκλοφόρησε το 1999. Η τρίτη γενιά του 2012, η οποία έφερε και τη station wagon εκδοχή στο προσκήνιο, που αρχικά ονομαζόταν “ST” και στη συνέχεια “Sports Tourer”, πρόσθεσε στα προηγούμενα 2 εκατομμύρια, άλλο 1 εκατομμύριο. Επομένως, η αλλαγή του μοντέλου και η έλευση της τέταρτης γενιάς του Leon είναι για τη SEAT ένα πολύ σημαντικό βήμα. Μαζί με τα «συγγενή» Audi A3, Skoda Octavia και VW Golf το μικρομεσαίο αυτοκίνητο των Ισπανών βασίζεται κι αυτό στη μετεξελιγμένη πλατφόρμα MQB-Evo.
Μεγαλύτερο μεταξόνιο, μεγαλύτεροι χώροι
Το νέο SEAT Leon έχει αυξημένες διαστάσεις. Το μεταξόνιό του μεγάλωσε κατά 5 εκατοστά και έφτασε τα 2,69 μέτρα, τιμή που αντιστοιχεί σε αυτήν του θαύματος των χώρων, Skoda Octavia, και αφήνει πίσω εκείνη του VW Golf, που είναι 2,62 μέτρων. Την αύξηση της απόστασης, που χωρίζει μεταξύ τους τους δύο άξονες του SEAT Leon, εκμεταλλεύεται πρώτο απ’ όλα το πίσω μέρος του ισπανικού αυτοκινήτου. Ο χώρος για τα πόδια των επιβατών της δεύτερης σειράς θέσεων είναι τόσο άνετος, που θα εξυπηρετούσε τα άκρα επιβατών με ύψος ακόμα και 1,92 μ. Το ίδιο ισχύει και για το κεφάλι, το οποίο δε θα στριμωχτεί απο την οροφή, χάρη στις πιο κάθετες πίσω κολώνες. Πάντως, μη νομίσετε ότι το Leon Sports Tourer είναι ένα συνηθισμένο station wagon, αν κρίνουμε από το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα κλιματισμού τριών(!) ζωνών, αλλά και τις δύο θύρες USB για την παροχή ρεύματος, που θα χρειαστεί -ας πούμε- για τη φόρτιση ενός κινητού τηλεφώνου.
Και η τέταρτη γενιά του Leon θα διατίθεται με δύο εκδόσεις αμαξωμάτων, καθώς η τρίθυρη είχε βγει εκτός προγραμματισμού ήδη από την προηγούμενη, τρίτη γενιά. Πάντως, από πλευράς διαστάσεων, δεν αυξήθηκε μόνο το μεταξόνιο. Με μήκος 4,37 μέτρων το πεντάθυρο μοντέλο «μάκρυνε» κατά 8,6 εκατοστά. Το Sports Tourer από την πλευρά του έχει μήκος 4,64 μέτρα, καθώς μεγάλωσε κατά 9,3 εκατοστά. Σε ό,τι αφορά το ύψος, αυτό μειώθηκε κατά 3 χιλιοστά. Ο όγκος του χώρου αποσκευών της πεντάθυρης έκδοσης παρέμεινε με 380 λίτρα στο επίπεδο του προκατόχου μοντέλου, ενώ το Sports Tourer θα είναι σε θέση να φιλοξενήσει αποσκευές 617 λίτρων, δηλαδή ο σχετικός χώρος είναι μεγαλύτερος κατά 30 λίτρα.
Ψηφιακό cockpit, ασύρματο Carplay
Το εσωτερικό, πάντως, με την εικόνα του δεν εκπλήσσει, καθώς το cockpit, ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση διαθέτει λιγότερες ή πιο πολλές ψηφιακές ενδείξεις, ενώ αισθητή είναι και η απουσία διακοπτών. Όπως προαναφέρθηκε, ο πίνακας οργάνων με τις στρογγυλές αναλογικές ενδείξεις δεν είναι στοιχείο που εξέλειψε. Αντίθετα, θα είναι διαθέσιμος σε συνδυασμό με μία οθόνη infotainment 8,25 ιντσών στην επίπεδη κεντρική κονσόλα.
Προαιρετικά η SEAT θα διαθέτει το ψηφιακό συνδυαστικό όργανο με μία οθόνη 10,25 ιντσών, καθώς και μία οθόνη αφής 10 ιντσών. Η χρήση μέσω φωνητικών εντολών του συστήματος, το οποίο καταλαβαίνει και… χαλαρές εντολές του τύπου «κρυώνω» και ενεργοποιείται μέσω της εντολής “hola, hola” (είναι το αντίστοιχο “hello” στα Ισπανικά) έχει υιοθετηθεί από το νέο VW Golf. Αυτό ισχύει και για το slider αφής κάτω από την οθόνη, με το οποίο μπορεί να αλλάξει η ένταση του ηχοσυστήματος ή η θερμοκρασία του κλιματισμού.
Με την εγκατεστημένη κάρτα eSIM το SEAT Leon συνδέεται με το internet. Έτσι, η μουσική στο αυτοκίνητο μπορεί να προέρχεται ακόμα και από το ιντερνετικό ραδιόφωνο. Ή να κάνει streaming μέσω του Smartphone. Το σύστημα Android Auto χρειάζεται, όμως, καλώδιο για τη λειτουργία του, σε αντίθεση μρ το Apple CarPlay, που λειτουργεί ασύρματα.
Κινητήρες από 90 ίππους
Κάτω από το καπό του νέου SEAT Leon θα τοποθετηθούν τρικύλινδροι και τετρακύλινδροι κινητήρες από το ράφι του ομίλου VW. Μάλιστα, οι βενζινοκινητήρες θα διαθέτουν σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, το οποίο θα συμβάλλει στον περιορισμό της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων. Ο 1.0 TSI θα αποδίδει 90 ή 110 ίππους, ενώ και ο 1.5 TSI θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδοχές: 130 και 150 ίππων. Οι ανά κινητήρα ισχυρότερες εκδόσεις (δηλαδή αυτές των 110 και 150 ίππων) θα συνδυάζονται προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και θα είναι mild hybrid εκδοχές, αφού θα εφοδιάζονται με δίκτυο 48V και μίζα-γεννήτρια.
Plug–in-υβριδικό Leon με 204 ίππους
Κορυφαία έκδοση μεταξύ των βενζινοκίνητων μοντέλων είναι αυτή με τον κινητήρα 2.0 TSI, ισχύος 190 ίππων. Πάνω από αυτήν θα βρίσκεται για πρώτη φορά στο Leon μία plug-in-υβριδική έκδοση. Αυτή θα συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1.4 TSI με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 13 kWh. Η συνδυαστική ισχύς του μοντέλου, που ονομάζεται “eHybrid”, φτάνει τους 204 ίππους.
Με την παρουσίαση του νέου μικρομεσαίου της η SEAT δε θα αφήσει απογοητευμένους τους φίλους του φυσικού αερίου, καθώς στην γκάμα του θα υπάρχει το Leon 1.5 TGI με 130 ίππους και τρία ρεζερβουάρ CNG. Αυτά χωρούν 17,3 κιλά φυσικού αερίου, τα οποία αρκούν για μια αυτονομία της τάξης των 440 χιλιομέτρων. Φυσικά, σε αυτό το Leon δίνει το «παρών» και το ρεζερβουάρ βενζίνης, που επεκτείνει την αυτονομία.
Από πλευράς κινητήρων diesel, το νέο Leon θα εφοδιάζεται μόνο με έναν κινητήρα 2,0 λίτρων, ενώ τα καυσαέρια θα καθαρίζονται εις διπλούν από το σύστημα “twindosing”. Αρχικά, το Leon TDI θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις των 115 και των 150 ίππων. Η πιο ισχυρή έκδοση συνδυάζεται στο Leon Sports Tourer με κιβώτιο DSG και σύστημα τετρακίνησης (4Drive).
Μοντέρνα συστήματα υποβοήθησης
Όπως το VW Golf, έτσι και το SEAT Leon θα εφοδιάζεται στο μέλλον προαιρετικά με ένα cruise control, το οποίο θα είναι σε θέση να προβλέπει καταστάσεις. Για την ακρίβεια, θα επεξεργάζεται κατά τον περιορισμό της ταχύτητας και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα ακόμα και δεδομένα τοπογραφίας από το σύστημα πλοήγησης, θα λαμβάνει επίσης υπόψη τα όρια ταχύτητας, αλλά και πληροφορίες για τη διαδρομή. Αν αλλάζει η κλίση του οδοστρώματος ή αν το όχημα πλησιάζει μία έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο, η ταχύτητα θα προσαρμόζεται ανάλογα αυτόματα. Με την άφιξη στον προορισμό, οι επιβάτες του Leon θα έχουν τη στήριξη της λειτουργίας “exit warning”, η οποία πριν από την αποβίβασή τους μέσω του εσωτερικού φωτισμού του οχήματος μπορεί να «σκανάρει» τον περιβάλλοντα χώρο για διερχόμενα αυτοκίνητα ή ποδηλάτες στη «νεκρή» γωνία.
Έναρξη πωλήσεων τον Απρίλιο του 2020
Το νέο SEAT Leon θα βρεθεί για πρώτη φορά στη διάθεση των βλεμμάτων του κοινού το Μάρτιο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Στις εκθέσεις της ισπανικής φίρμας θα βρεθεί από τον Απρίλιο. Ως συνήθως, οι εξοπλιστικές εκδόσεις είναι τέσσερις: Reference, Style, Xcellence και FR. Οι προβολείς LED θα είναι σε όλες τις περιπτώσεις μέρος του standard εξοπλισμού. Προαιρετικά θα διατίθενται πιο ισχυρά φώτα LED με φωτιστική ισχύ 900 έναντι 550 Lumen και 22 μονάδες ανά φωτιστικό σώμα, χωρίς, όμως, λειτουργία Matrix. Επίσης, σε αντίθεση με τα «συγγενή» μοντέλα του ομίλου Volkswagen, το νέο SEAT Leon δε θα διαθέτει head-up-display.