AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Mercedes E-Class facelift: Τι άλλαξε;

mercedes-e-class-facelift-ti-allaxe-517500

Η ανανεωμένη E-Class αναμένεται στις εκθέσεις της Mercedes-Benz το καλοκαίρι. Σχεδιαστικά, οι αλλαγές δείχνουν την εξέλιξη, ενώ σε ό,τι αφορά το software, δεν έχει περισσέψει κανένα byte για τον ανταγωνισμό.

Από πλευράς αισθητικής, η ανανεωμένη E-Class ξεχωρίζει, κυρίως, από την ολοκαίνουργια πρόσοψη, τις νέες ποδιές εμπρός και πίσω, καθώς και το νέο καπό του χώρου αποσκευών, που συνδυάζεται με τα πιο λεπτά LED φώτα.

Η έκδοση Avantgarde αντικαθιστά τη βασική

Σε ό,τι αφορά τις εξοπλιστικές εκδόσεις, αυτές θα είναι τρεις: οι Avantgarde, Exclusive και AMG. Επομένως, η «γυμνή» βασική έκδοση δεν υφίσταται πια. Κι αν ο ενδιαφερόμενος δεν επιθυμεί η E-Class του να φέρει το αστέρι στη γρίλια, αλλά πάνω στο μπροστινό καπό, τότε πρέπει να σημειώσει στο έντυπο της παραγγελίας πως θέλει την έκδοση “Exclusive”.

Η εξέλιξη του software

Κάτω από το αμάξωμα, η Mercedes-Benz φρόντισε έτσι, ώστε η ανανεωμένη E-Class να βρεθεί σε τεχνολογικό επίπεδο μεταξύ των πιο προηγμένων, μικρότερων μοντέλων και της κορυφαίας -σε όλα τα επίπεδα- S-Class. Έτσι, μόνο έκπληξη δεν προκαλεί η πρωτοβουλία της γερμανικής φίρμας να εφοδιάσει το νέο μοντέλο της με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ό,τι αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και τα μέρη του infotainment. Σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό της Mercedes-Benz, Michael Kelz, «το software του αυτοκινήτου στο σύνολό του είναι, ουσιαστικά, καινούργιο».

Το σύστημα MBUX μιλά και αντιδρά σε χειρονομίες

Στο πλαίσιο του πλήρους εκσυγχρονισμού της E-Class το cockpit δεν εφοδιάζεται πια με τα κλασικά στρογγυλά όργανα, αλλά με τις δύο οθόνες ψηφιακών ενδείξεων 10,25 ιντσών και το σύστημα MBUX, που λειτουργεί με φωνητικές εντολές, οι οποίες πρέπει να ξεκινούν με τη φράση “Hey Mercedes”. Όπως επίσης στην GLE, έτσι και στην ανανεωμένη E-Class το σύστημα MBUX δεν αντιδρά μόνο στις φωνητικές εντολές, αλλά εξυπηρετεί το χρήστη ακόμα και κατόπιν χειρονομιών. Μάλιστα, επειδή στο εσωτερικό έχουν τοποθετηθεί δύο μικρόφωνα, το ψηφιακό σύστημα υποβοήθησης της Mercedes-Benz είναι σε θέση να ξεχωρίσει τις φωνές του οδηγού και του συνοδηγού. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται το γνωστό -από τότε, που μπήκε στη ζωή μας το MBUX- touch pad, με το οποίο ο χρήστης μπορεί να πλοηγηθεί στα menu του συστήματος. Νέα είναι επιπλέον η λειτουργία επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), που προβάλλει στην οθόνη του MBUX πληροφορίες, όπως οι αριθμοί κτηρίων ή και το φως των φαναριών.

«Χωρητικό» τιμόνι

Αρκετά, όμως, με το MBUX. Σειρά έχει το νέο τιμόνι, που είναι νέας σχεδίασης, η οποία προέρχεται από τη Mercedes-Maybach Ultimate Luxury! Βέβαια, η σχεδίαση δεν παίζει τόσο σπουδαίο ρόλο όσο η τεχνολογία. Έτσι, αντί της χρήσης ξεχωριστών κουμπιών και διακοπτών, τα χειριστήρια στο τιμόνι είναι «χωρητικά», δηλαδή αντιδρούν σε όλα τα είδη επαφής. Είτε, λοιπόν, ο χρήστης κάνει πως σκουπίζει με το χέρι του, είτε πως πληκτρολογεί ή πως διαγράφει, θα καταφέρει να κάνει τη δουλειά του.

Το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού μπορεί να κάνει περισσότερα απ’ όσα επιτρέπονται

Ο οδηγός της ανανεωμένης E-Class, ο Michael Kelz, εξηγεί διάφορα συστήματα κτλ., παίρνοντας τελείως τα χέρια του από το τιμόνι. Κίνδυνος; Κανένας! Γιατί το γερμανικό αυτοκίνητο βρίσκει το δρόμο του, χάρη και στη βοήθεια του εξελιγμένου συστήματος υποβοήθησης διεύθυνσης, που αναγνωρίζει με αξιοπιστία τη σκουρόχρωμη άσφαλτο. Ταυτόχρονα, το cruise control έχει αναλάβει τη διατήρηση της ταχύτητας, επεξεργαζόμενο επίσης τα δεδομένα των χαρτών από το σύστημα πλοήγησης, αλλά και από τις λήψεις της εμπρόσθιας κάμερας. Την ίδια στιγμή, ο κινητήρας μπορεί αυτόματα να τεθεί εκτός λειτουργίας, εφόσον η ορμή του αυτοκινήτου αρκεί, ώστε να διαηρηθεί η ταχύτητα.

Mild hybrid κινητήρες για όλους

Η ανανεωμένη E-Class θα εφοδιάζεται με δύο ολοκαίνουργιους βενζινοκινητήρες, οι οποίοι θα κλείσουν τα κενά στη μέχρι τώρα προσφορά των mild hybrid μηχανικών συνόλων. Ο λόγος γίνεται για έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 272 ίππων, αλλά και έναν εξακύλινδρο 367 ίππων. Και στις δύο περιπτώσεις, οι 20 ίπποι προκύπτουν από τη μίζα-γεννήτρια, ενώ η υπόλοιπη ισχύς προέρχεται από την μπαταρία, χωρητικότητας 1 kWh. Ακόμα κι ως συνεπιβάτης μπορεί κανείς να καταλάβει ξεκάθαρα ότι ο μικρός ηλεκτροκινητήρας ωθεί σαφώς την E-Class προς τα εμπρός. Ό,τι πρέπει για ένα μεγάλο, ταξιδιάρικο αυτοκίνητο.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο