AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

GMC Yukon (2021): Τώρα και με diesel κινητήρα

gmc-yukon-2021-tora-kai-me-diesel-kinitira-514907

Φυσικά, όμως, ο μεγάλος V8 βενζινοκινητήρας θα συνεχίσει να δίνει το «παρών» κάτω από το μπροστινό καπό του GMC Yukon, το οποίο μεγαλώνει σε διαστάσεις στη νέα γενιά του.

Η General Motors παρουσιάζει τη νέα γενιά του μεγάλου SUV της. Η μεγάλος αμερικανικός όμιλος αποκάλυψε τον περασμένο Δεκέμβριο τα Chevrolet Tahoe και Suburban του 2021, ενώ το Φεβρουάριο ακολουθεί στο πλαίσιο της απονομής των βραβείων Oscar η νέα Cadillac Escalade. Ενδιάμεσα βρίσκεται το σχεδόν ίδιας τεχνολογίας GMC Yukon, το οποίο θα φέρει για πρώτη φορά τόσο στη “normal” έκδοση, όσο και στην XL (κάτω) έναν diesel κινητήρα.

Δύο V8 βενζινοκινητήρες και ένας εξακύλινδρος σε σειρά diesel

Τον τρίλιτρο, εξακύλινδρο σε σειρά, turbo diesel κινητήρα τον γνωρίζουμε ήδη από τα συγγενή μοντέλα, όπως το Chevrolet Silverado pick-up. Η GMC δεν ανακοίνωσε μέχρι στιγμής στοιχεία, αλλά μπορούμε να συμπεράνουμε πως ο diesel κινητήρας θα αποδίδει και στο Yukon 281 ίππους και το πολύ 623 Nm μέγιστης ροπής. Πιο πάνω βρίσκεται ο V8 βενζινοκινητήρας των 5,3 λίτρων, που αποδίδει στα Tahoe και Suburban 360 ίππους και μέγιστη ροπή 519 Nm. Κορυφαία έκδοση είναι αυτή με το V8 των 6,2 λίτρων -στο νέο chassis για την GMC- ισχύος 426 ίππων και μέγιστης ροπής 624 Nm. Οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν τεχνολογία δυναμικής παύσης λειτουργίας κυλίνδρων, με την οποία απενεργοποιούνται έως και έξι θάλαμοι καύσης. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, 10 σχέσεων.

Η General Motors εξέλιξε εκ νέου το σύστημα τετρακίνησης. Λειτουργεί με ένα διαφορικό δύο επιπέδων και -προαιρετικά- με ένα ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό. Νέος είναι και ο πίσω άξονας, ο οποίος εφοφιάζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Το νέο GMC Yukon θα είναι προαιρετικά διαθέσιμο και με αερανάρτηση, που θα διαφοροποιεί την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά συνολικά 10 εκατοστά. Τέλος, και το magnetic ride control θα είναι διαθέσιμο για το νέο full size SUV.

Το μήκος αυξήθηκε κατά -πάρα- πολύ

Όπως ήδη τα Tahoe και Suburban, έτσι και το νέο GMC Yukon έχει πλέον κατά πολύ μεγαλύτερο μήκος. Στην «κανονική» έκδοση, το μήκος αυξήθηκε κατά 15,5 εκατοστά, φτάνοντας συνολικά τα 5,33 μέτρα. Την ίδια στιγμή το μεταξόνιο μεγάλωσε από τα 2,95 στα 3,07 μέτρα. Στην “XL” εκδοχή το μήκος αυξήθηκε κατά 2,3 εκατοστά, φτάνοντας συνολικά τα 5,72 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο «έπιασε» πλέον τα 3,41 μέτρα. Εννοείται πως η αύξηση του μήκους και του μεταξονίου θα εκμεταλλευτεί από τους επιβάτες της δεύτερης και της τρίτης σειράς θέσεων. Ταυτόχρονα, όμως, θα επωφεληθεί και ο χώρος αποσκευών. Η “normal” έκδοση παρέχει πίσω από την τρίτη σειρά θέσεων όγκο 722 λίτρων, ενώ στη μέγιστη διάταξη του χώρου αποσκευών ο όγκος φτάνει τα 3.481 λίτρα! Αν το Yukon XL είναι εξοπλισμένο με οκτώ θέσεις, ο χώρος αποσκευών του έχει όγκο 1.164 λίτρα, ενώ αν αναδιπλωθούν όλα τα πίσω καθίσματα ο χώρος έχει πια όγκο 4.098 λίτρων.

Προκειμένου το εσωτερικό του Yukon να μη ξεχωρίζει μόνο εξαιτίας των τεράστιων αναλογιών των χώρων του, οι αρμόδιοι μηχανικοί σκέφτηκαν να τοποθετήσουν στο αμερικανικό SUV ένα συρόμενο μεσαίο υποβραχιόνιο. Με το πάτημα ενός διακόπτη, το τελευταίο σύρεται κατά 25 εκατοστά προς τα πίσω, ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί και μία επιπλέον αποσκευή (ή κάτι ανάλογο) μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων. Σε ό,τι αφορά την τεχνολογία του Yukon και τα διάφορα συστήματά του, το τελευταίο θα εφοδιάζεται με έως και 9 κάμερες και ένα σύστημα αναγνώρισης πεζών, που ενδέχεται να περνούν πίσω από το αυτοκίνητο. Άλλα συστήματα θα φροντίζουν για την περιφερειακή ορατότητα, ενώ ακόμα ένα θα πραγματοποιεί επιβράδυνση έκτακτης ανάγκης στο πλαίσιο της βελτίωσης του επιπέδου της ενεργητικής ασφάλειας. Κλείνοντας, το Yukon θα εφοδιάζεται επίσης με ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό σύστημα ρυμούλκησης, αλλά και με άλλα συστήματα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, της εξωτερικής θερμοκρασίας, καθώς και της νεκρής γωνίας του trailer.

Στη νέα γενιά του Yukon, η GMC εισάγει τη νέα έκδοση AT4, η οποία θα είναι ασυναγώνιστη σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση. Ταυτόχρονα, η σχεδίαση της πρόσοψης θα είναι διαφορετική, ώστε να διευκολύνονται οι off-road αποδράσεις, οι τροχοί θα είναι 20 ιντσών, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης θα εξοπλίζεται με off-road mode, ενώ θα υπάρχει και σύστημα ελέγχου κατάβασης. Το AT4 διαθέτει τη μεγαλύτερη γωνία πρόσβασης μέσα στην γκάμα των εκδόσεων του Yukon με 32 μοίρες.

Η κορυφαία έκδοση “Denali” θα έχει το δικό της ξεχωριστό εσωτερικό

Κατά την GMC, περίπου το 60% των αγοραστών του Yukon επιλέγει την κορυφαία -εξοπλιστικά- έκδοση, που περιλαμβάνει head-up-οθόνη 15 ιντσών, ανεξάρτητα καθίσματα και δυνατότητα επιλογής χρωμάτων του εσωτερικού, που συνδυάζονται με ταιριαστές αποχρώσεις ξύλου. Εξωτερικά, η γρίλια του ψυγείου δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη όλων των άλλων εκδόσεων του Yukon, αλλά διαθέτει και πάνω από 10.000 ανακλαστικές επιφάνειες!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο