Οι διαφωνίες μεταξύ δύο κατασκευαστών λιλιπούτειων αυτοκινήτων, της Artega και της Microlino, έφεραν το οριστικό… διαζύγιο μεταξύ τους. Η Artega θα πουλά στο άμεσο μέλλον το μοντέλο “Karo”, ενώ το Microlino θα βγει στην αγορά το 2021.
Τελικά θα κυκλοφορήσει ή όχι; Από τότε, που η εταιρεία Micro έδειξε στο Σαλόνι της Γενεύης ένα πρωτότυπο ηλεκτροκίνητου μοντέλου, που θυμίζει έντονα την ιστορική Isetta, η έναρξη της παραγωγής του όλο και παρατεινόταν. Η τελευταία, μέχρι πρότινος, απόφαση ήθελε την παραγωγή να ξεκινά μέσα στο 2020. Ωστόσο, και πάλι οι εμπλεκόμενες πλευρές δεν κατέληξαν σε συμφωνία, με αποτέλεσμα η έναρξη της παραγωγής να αναβληθεί για το 2021. Μάλιστα, αυτή δε θα γίνει στη μονάδα της Artega στη Γερμανία, αλλά σε ένα νέο συνέταιρο στην Ιταλία.
Οι Artega και Micro συμφώνησαν να… χωρίσουν
Έπειτα από δικαστική διαμάχη, που διήρκεσε πολλούς μήνες, η Artega και η Micro συμφώνησαν εξωδικαστικά το εξής: «Οι εταιρείες ακολουθούν άμεσα ξεχωριστούς δρόμους», εξηγεί η Micro σε δικό της δελτίο Τύπου. Η συμφωνία πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο και, βάσει αυτής, η Artega θα μπορέσει να προωθήσει στην αγορά το δικό της λιλιπούτειο αυτοκίνητο, το “Karo”. Έτσι, θα μπορέσουν και οι δύο φίρμες να πουλήσουν η κάθε μία το δικό της ηλεκτροκίνητο mini (στο στιλ της Isetta). Ποια εταιρεία θα ξεκινήσει πρώτη, δεν είναι ξεκαθαρισμένο ακόμη. Βέβαιο είναι, πάντως, πως η παραγωγή του Microlino θα ξεκινήσει το 2021. Έως τότε, στόχος είναι η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος, του επιπέδου της ασφάλειας και του επιπέδου της ποιότητας, αρχικά τουλάχιστον στα 22 μοντέλα προπαραγωγής. Νέος συνεργάτης στην παραγωγή είναι η ιταλική εταιρεία CECOMP, που, μεταξύ άλλων, έχει εξελίξει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο “Bluecar”, το οποίο στη συνέχεια παρήγαγε. Μάλιστα, το Bluecar ήταν διαθέσιμο ως το καλοκαίρι του 2018 ως “sharing car” στο Παρίσι, ενώ δινόταν επίσης η δυνατότητα αγοράς ή ενοικίασής του.
Από την πλευρά της, η Micro διόρισε τον περασμένο Σεπτέμβριο τον Peter Müller ως αρχιμηχανικό. Ο Müller εργαζόταν, μεταξύ άλλων, στις BMW και Porsche, ως ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου και θα συμβάλλει στην προώθηση του Microlino στην ώριμη φάση της παραγωγής του.
Μερικά στοιχεία για το Microlino
Το Microlino έχει μήκος 2,40 μ. και ζυγίζει χωρίς τη μπαταρία 450 κιλά. Σε αντίθεση με την αυθεντική Isetta, το Microlino έχει μία πίσω πόρτα. Στο πίσω μέρος του υπάρχει ελεύθερος χώρος για αποσκευές με συνολικό όγκο 300 λίτρων. Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι ισχύος 15 kW και έχει μέγιστη ροπή 110 Nm. Για την επιτάχυνση από στάση έως τα 50 χλμ./ώρα χρειάζονται 5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 90 χλμ./ώρα. Τέλος, σε ό,τι αφορά τις διαθέσιμες μπαταρίες και την αυτονομία τους, η μικρή είναι 8 kWh και παρέχει αυτονομία 120 χλμ., ενώ η μεγαλύτερη έχει χωρητικότητα 14,4 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία έως και 215 χλμ.