Η BMW παρουσιάζει δύο νέα μοντέλα, τα οποία ακολουθούν την λογική των τετράθυρων-κουπέ αμαξωμάτων. Πρόκειται για τη νέα γενιά της Σειράς 2 και την κορυφαία M8, αμφότερες με την κωδική ονομασία Gran Coupe.
Ένα sedan μοντέλο με τέσσερις πόρτες και μία οροφή που «τρέχει» με αρμονικό τρόπο από εμπρός μέχρι το κοντό και υπερυψωμένο πίσω τμήμα του αμαξώματος, δεν υπήρχε μέχρι πρότινος στη γκάμα της BMW. Όμως, οι υπεύθυνοι της προϊοντικής στρατηγικής του Βαυαρέζου κατασκευαστή είδαν ότι το παραπάνω μοτίβο αρέσει στους πελάτες και μάλιστα πολύ. Έτσι, αποφάσισαν να το παρακάνουν σε όλα τα πιθανά μεγέθη, κάτι ανάλογο που συμβαίνει εδώ και καιρό με τα υπερυψωμένα μοντέλα και τα κουπέ SUV (βλέπε X4, X6, Mercedes-Benz GLC Coupe και Porsche Cayenne Coupe). H BMW λοιπόν αφού ξεκίνησε με την Σειρά 6 Gran Coupé, αργότερα λάνσαρε τη Σειρά 4 με τον ίδιο τύπο αμαξώματος, αποφάσισε πριν από μερικούς μήνες να συνεχίσει την συγκεκριμένη σχεδιαστική γραμμή παρουσιάζοντας τη νέα Σειρά 8 Gran Coupé, αναμένεται και στην έκδοση «M», αλλά δεν ξέχασε να κατέβει κατηγορία παρουσιάζοντας τη νέα 2 Gran Coupe.
Το γερμανικό μοντέλο, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Νοέμβριο στην έκθεση του Λος Άντζελες, με τις πωλήσεις της να ξεκινούν από τον Μάρτιο του 2020 έχει ένα συγκεκριμένο όραμα: είναι το πρώτο BMW sedan coupe μοντέλο της BMW στην κατηγορία και το πρώτο που διαθέτει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα. Προσθέστε επίσης, ότι στην έκδοση M235i xDrive, o δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας Twin Power Turbo αποδίδει 306 ίππους, (o ισχυρότερος τετρακύλινδρος στην ιστορία της βαυαρικής εταιρείας).
Αλλά ας δούμε περισσότερα στοιχεία για το νέο μοντέλο. Καθώς αναφέραμε παραπάνω την κορυφαία έκδοση, να τονίσουμε πως η ροπή του μοτέρ θα φτάνει τα 450 Nm μόλις στις 1.750 σ.α.λ., ενώ η ισχύς θα μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου Steptronic Sport οκτώ σχέσεων, προϊόν της Aisin, ενώ στάνταρ θα είναι το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen στον εμπρός άξονα. Εκτός του συγκεκριμένου συνόλου, η γκάμα της Σειράς 2 Gran Coupe θα περιλαμβάνει τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων, ο οποίος έχει δεχθεί μία σειρά από βελτιώσεις με σκοπό να βελτιωθούν οι επιδόσεις, αλλά και η απόδοσή του. Ανάμεσα στις αλλαγές που έχει δεχθεί ξεχωρίζουν η τοποθέτηση του υπερτροφοδότη στην πολλαπλή εξαγωγής με σκοπό να μειώσει το βάρος και να βελτιώσει την απόκριση στο γκάζι, το εξελιγμένο σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης, καθώς και η τελευταία έκδοση του συστήματος μεταβλητού ελέγχου βαλβίδων VALVETRONIC και του μεταβλητού ελέγχου εκκεντροφόρων Double VANOS. Η απόδοση του κινητήρα είναι 140 ίπποι, με τη ροπή να φτάνει τα 220 Nm ανάμεσα στις 1.480 και 4.200 σ.α.λ. και συνδυάζεται είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, είτε με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Η νέα οικογένεια κινητήρων περιλαμβάνει επίσης τη δίλιτρη, τετρακύλινδρη μονάδα diesel με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo με μέγιστη ισχύ 190 ίππων και ροπή 400 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Και εδώ, όπως και στην έκδοση M235i υπάρχει το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της Aisin.
ΜΕ ΣΠΟΡ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Τώρα, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Σειρά 2 Gran Coupe βασίζεται στην αρχιτεκτονική της Σειράς 1, προσθέτοντας μία ουρά και μία ιδιαίτερη μορφή, αρκετοί θα αναρωτηθούν εάν έχουν πραγματικά αυξηθεί οι χώροι επιβατών και αποσκευών και πόσο σχετική είναι με τη Σειρά 2 Coupe που θα αντικαταστήσει. Λοιπόν, σε αυτό το θέμα διευκρινίζουμε αμέσως ότι η Σειρά 2 Gran Coupe υιοθετεί τα μηχανικά μέρη της Σειράς 1, αλλά δεν προβλέπεται να έχει παρόμοια μοίρα η απόγονος της τρέχουσας Σειράς 2 Coupe, η οποία θα συνεχίσει να διαθέτει πισωκίνητη φιλοσοφία.
Αυτό είναι και το σημείο αναφοράς για όλους τους πιο αδιάλλακτους οπαδούς της εταιρείας, που δύσκολα θα επέλεγαν την κουπέ έκδοση της Σειράς 2, εάν και εφόσον ήταν προσθιοκίνητη. Επιπλέον, το κοινό που στοχεύει στην Coupe είναι διαφορετικό, πιο εξειδικευμένο από αυτό που θα επιλέξει την έκδοση Gran Coupe: σύμφωνα με την ίδια τη BMW, το target group του συγκεκριμένου μοντέλου έχει σαν κριτήρια αγοράς την άνεση και την πρακτικότητα. Η Σειρά 2 Gran Coupe μετρά 4.526 χιλιοστά σε μήκος, 1.800 χιλιοστά σε πλάτος και 1.420 χιλιοστά σε ύψος. Παρά την χαμηλωμένη, σπορ εμφάνιση, οι επιβάτες έχουν (σύμφωνα με την BMW) πολύ χώρο διαθέσιμο, χάρη στο μεταξόνιο (2.670 χιλιοστά), αλλά και τη νέα διάταξη του κινητήρα και της μετάδοσης. Επιπλέον, το πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων είναι παραπάνω από ικανοποιητικό. Να αναφέρουμε ότι το Audi A3 sedan διαθέτει πορτ-μπαγκάζ 425 λίτρων, ενώ η Mercedes-Benz CLA 460 λίτρα.
Σε ότι αφορά την ανάρτηση, η Gran Coupe διαθέτει γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ παρόν δίνει και το σύστημα περιορισμού του πατιναρίσματος των εμπρός τροχών που βασίζεται στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα αντί της μονάδας ελέγχου του DSC, με κωδικό ARB.
H «KAKH» M8
Η γκάμα του πολυτελούς κουπέ μοντέλου της BMW, της νέας Σειράς 8 εμπλουτίζεται με την κορυφαία έκδοση M8 Gran Coupe. Το συγκεκριμένο μοντέλο επαναφέρει με πειστικό τρόπο την κατηγορία των πραγματικά σπορ αυτοκινήτων, συνδυάζοντας την άνεση με τις αναπανάληπτες επιδόσεις. Αρωγός σε αυτό είναι φυσικά ο V8 twin-turbo κινητήρας των 4,4 λίτρων, που στην «απλή» έκδοση αποδίδει 600 ίππους και αντίστοιχα 625 ίππους στην Competition. Σύμφωνα με την βαυαρική φίρμα, η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 3,3 δευτερόλεπτα (3,2 δευτερόλεπτα για την έκδοση Competition), με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα (305 χλμ./ώρα με το προαιρετικό M Driver’s Package). Οι τιμές στη Γερμανία για τη Σειρά 2 Gran Coupe θα ξεκινήσουν από 31.950 ευρώ για την 218i, 39.900 ευρώ για την 220d και 51.900 ευρώ για την M235i xDrive.