Ειδήσεις και χρήσιμα συμπεράσματα για το μέλλον της αυτοκίνησης και της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας προσέφερε στους συμμετέχοντες, το 3rd Auto Forum, που πραγματοποιήθηκε στο Divani Apollon Palace & Thalasso, με τίτλο: «Η αυτοκίνηση σε σταυροδρόμι».
Το 3rd Auto Forum διοργανώθηκε από την Εthos Events σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το περιοδικό ΧΡΗΜΑ, και τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων (ΣΕΑΑ), της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, της Hellastron, του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και του Συνδέσμου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο οποίος στην ομιλία του ανακοίνωσε τις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης για την αναβάθμιση των συγκοινωνιών και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Ο Καραμανλής ειδικότερα ανέφερε ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων οχημάτων για τα ΜΜΜ, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η ίδια Τράπεζα θα χρηματοδοτήσει με 450 εκατ. ευρώ, πλάνο για παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της χώρας σε θέματα ασφάλειας. Ο ίδιος, επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση θα δώσει κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιάς τεχνολογίας, ρυπογόνων οχημάτων, με νέα, αντιρυπαντικής τεχνολογίας, και στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η δυνατότητα μείωσης των υπερβολικών δασμών εισαγωγής. Παράλληλα, σημείωσε ότι η Κυβέρνηση εστιάζει στην ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής.
Ο Χρήστος Κέλλας, Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων, αναφέρθηκε στις θλιβερές πρωτιές της χώρας μας στα θανατηφόρα τροχαία, επισημαίνοντας ότι στόχο αποτελεί η μείωσή τους κατά 50% μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.
Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, Βουλευτής Κοζάνης Ν.Δ., ανέφερε στον χαιρετισμό του ότι αποτελεί «υποχρέωσή μας να κυριαρχήσουν τα «καθαρά αυτοκίνητα», ενώ τόνισε ότι είναι καθοριστικής σημασίας για την χώρα μας η εκπαίδευση για την οδική ασφάλεια να ξεκινά από το νηπιαγωγείο.
Από το βήμα του 3rd Auto Forum ο Γεώργιος Βασιλάκης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων (ΣΕΑΑ), παρουσίασε τις παθογένειες του υφιστάμενου καθεστώτος που συντηρεί την κυκλοφορία «γηρασμένων» οχημάτων 20ετίας και προχώρησε σε συγκεκριμένες προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Συγκεκριμένα, πρότεινε την μείωση του τέλους ταξινόμησης στα «καθαρά» αυτοκίνητα, τη μείωση του φόρου και στα εταιρικά αυτοκίνητα υψηλότερου κόστους (άνω των 40.000 ευρώ), την κατάργηση των τεκμηρίων, την επιβολή ελέγχων λειτουργίας των ΚΤΕΟ, την εφαρμογή Ηλεκτρονικού Μητρώου Οχημάτων, όπως και την αυτοματοποίηση των ελέγχων κυκλοφορίας στα κέντρα των πόλεων.
Η Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος ΔΣ, του Ελληνικού Ινστιτούτου Έρευνας & Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», αναφέρθηκε στην 15ετή δράση του Ινστιτούτου και στους βασικούς άξονες στρατηγικής για την προαγωγή της οδικής ασφάλειας, με έμφαση στην εκπαίδευση και την ενημέρωση. Όπως αναφέρθηκε, το Ινστιτούτο παραβρίσκεται και παρεμβαίνει σε διεθνείς οργανισμούς και forum, σε θέματα οδικής ασφάλειας και τεχνολογίας στην αυτοκίνηση. «Όραμά μας είναι ένας κόσμος χωρίς τροχαία ατυχήματα», τόνισε η κυρία Δανέλλη -Μυλωνά.
Ο Γρηγόρης Παύλου, Οικονομολόγος, Ερευνητικός Συνεργάτης ΙΟΒΕ, παρουσίασε μελέτη του Ιδρύματος με τίτλο «Ο ρόλος των οχημάτων χαμηλών εκπομπών στις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα: προκλήσεις και οφέλη». Η μελέτη καταλήγει ότι η σχεδίαση και επιβολή προγράμματος επιδότησης αγοράς οχημάτων χαμηλών εκπομπών ενέχει δημοσιονομικό κόστος, το οποίο ωστόσο αντισταθμίζεται από το κοινωνικό και οικονομικό όφελος από τις περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), αναφέρθηκε στο «μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα», επισημαίνοντας ότι στόχο αποτελεί μέχρι το 2030 το 30% των ταξινομήσεων να αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Ελεάννα Πετράκη, Περιβαλλοντολόγος- Ερευνήτρια, Συνεργάτης του ΣΕΑΑ σε θέματα περιβάλλοντος, στην ομιλία της με τίτλο «Οι επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στους κατοίκους των μεγαλουπόλεων, ειδικά της Αθήνας», αναφέρθηκε στα σοβαρά για την υγεία προβλήματα που προκαλούν οι εκπομπές ρύπων από τα συμβατικά αυτοκίνητα, τονίζοντας ταυτόχρονα τα υπέρογκα κόστη περίθαλψης.
Οι συμμετέχοντες στο πρώτο πάνελ του 3rd Auto Forum, με τίτλο «Κίνδυνοι από την κυκλοφορία απαρχαιωμένων οχημάτων στη χώρα μας. Αντικίνητρα για την χρήση τους», κ.κ. Γρηγόρης Παύλου, Ελεάννα Πετράκη και Κωνσταντίνος Καραθανάσης, Διευθυντής Marketing, FCA Greece, επεσήμαναν ότι είναι αναγκαία η θεσμοθέτηση αντικινήτρων, όπως είναι η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους. Ο κ. Καραθανάσης ειδικότερα, σημείωσε ότι τα οφέλη από την χρήση νέας τεχνολογίας αυτοκινήτων είναι σημαντικά, με αποτέλεσμα η απόσβεση του αρχικού κόστους να γίνεται μέσα σε λίγα χρόνια.
Ο Αντώνιος Κλαδάς, Καθηγητής ΕΜΠ, Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, στο πλαίσιο της ομιλίας του με τίτλο: «Ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές και μικρών υβριδικών συστημάτων ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ: προκλήσεις και ευκαιρίες για την Ελλάδα», τόνισε ότι απαιτείται συντονισμός δράσεων της πολιτείας στους τομείς μεταφορών, ενέργειας και ΟΤΑ, για την αξιοποίηση των ευκαιριών παραγωγικής αξιοποίησης συστημάτων ηλεκτροκίνησης και ηλεκτροπαραγωγής, ενισχύοντας συνεργασίες μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών φορέων και παραγωγικών μονάδων.
Ο κ. Βασίλειος Κόπελας, Επικεφαλής Επιχειρηματικής & Προϊοντικής Στρατηγικής (οχημάτων μηδενικών ρύπων), της TOYOTA Ευρώπης (Βέλγιο, Βρυξέλλες), στο πλαίσιο της ομιλίας του με θέμα: «Η ηλεκτροκίνηση ως παγκόσμια τάση που διαμορφώνει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας», εκτίμησε ότι ο όγκος των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα αυξηθεί σημαντικά και μετά το 2024-25 θα κυριαρχήσουν έναντι των συμβατικών. Στο γεγονός αυτό εκτιμάται ότι θα συμβάλλει η χαμηλότερη τιμή της μπαταρίας, σε συνδυασμό με την μείωση του χρόνου φόρτισης.
Στο δεύτερο πάνελ του 3rd Auto Forum, με τίτλο: «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης, υποδομές, δίκτυα, πρατήρια ενέργειας, προδιαγραφές φόρτισης», οι συμμετέχοντες, Αντώνιος Κλαδάς, Δρ Γεώργιος Αγερίδης, Μηχανολόγος Μηχανικός, Διευθυντής Ενεργειακής Αποδοτικότητας, ΚΑΠΕ, Αλέξανδρος Αρχοντίδης, Εμπορικός Διευθυντής Ολυμπίας Οδού και Γιάννης Γεωργούσης, Ιδιοκτήτης Novatech Engineering και Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός, MPhil, MSc, επεσήμαναν ότι σε πρώτη φάση τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αφορούν κυρίως τους κατοίκους των πόλεων.
Ο Ηλίας Καραΐσκος, AFS Operations & Business Development Manager της Toyota Ελλάς ΑΒΕΕ, ανέλυσε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί η τεχνολογία των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, να συμβάλλει στην αύξηση τόσο της ασφάλειας, όσο και της ποιότητας του περιβάλλοντος.
Η Dovile Adminaite-Fodor, Project Manager, European Transport Safety Council (ETSC), αναφέρθηκε στην ομιλία της στον ρόλο των ασφαλών οχημάτων στην μείωση του αριθμού των θανάτων και τραυματισμών στο δρόμο, στην Ε.Ε., επισημαίνοντας ότι ο Μ.Ο. της Ε.Ε. απέχει από τον στόχο, ωστόσο η Ελλάδα έχει επιτύχει μείωση των θανατηφόρων οχημάτων κατά 45% στο διάστημα 2010-2018.
Ο Εμμανουήλ Μπρούζας, Μηχανολόγος -Μηχανικός, Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων, Ι.Ο.Α.Σ. «Πάνος Μυλωνάς», στην ομιλία του με τίτλο «Μικροκινητικότητα και e-scooters. Το μέλλον και οι προκλήσεις για την Οδική Ασφάλεια», ανέφερε τί ισχύει διεθνώς στην κυκλοφορία των e-scooters και στην σοβαρότητα των τροχαίων συμβάντων που μπορούν να προκαλέσουν, δίνοντας έμφαση στην έλλειψη ρυθμιστικού πλαισίου.
Στο τρίτο πάνελ του 3rd Auto Forum, με τίτλο «Ηλεκτροκίνηση, Ασφαλιστικές προκλήσεις και Οδική Ασφάλεια», οι συμμετέχοντες κ.κ. Dovile Adminaite-Fodor, Ηλίας Καραΐσκος, Κωνσταντίνος Καλημέρης, Manager Corporate & Car Manufacturers της Allianz Ελλάδος, με συντονίστρια την κυρία Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, αναφέρθηκαν στα νέα ασφαλιστικά προϊόντα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά για τα ηλεκτρικά οχήματα, στην οδική ασφάλεια, τη συντήρηση των συγκεκριμένων οχημάτων και την ανάγκη θεσμοθέτησης εξειδικευμένων συνεργείων και μηχανικών.