Η ιστορία ενός ταξί Nissan LEAF, πρώτης γενιάς, που διένυσε πάνω από 350.000 χιλιόμετρα με την εργοστασιακή μπαταρία.
Ο Mendiluce ξεκίνησε πίσω από το τιμόνι του ταξί Nissan LEAF, τον Οκτώβριο του 2011. Τo μοντέλο της πρώτης γενιάς του LEAF, κατασκευάστηκε στην Oppama της Ιαπωνίας και είναι εφοδιασμένο με μπαταρία λιθίου 24 kWh. Ο Mendiluce αντικατέστησε την μπαταρία του αυτοκινήτου μετά από 354.000 χιλιόμετρα.
Η εμπειρία του έχει διαδοθεί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδήσεων στην Ισπανία, καθώς ο στόχος του είναι να πείσει το κοινό για τα οφέλη της κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε “ Διένυσα 270.000 χιλιόμετρα, εξοικονομώντας 21.060 λίτρα καυσίμου, 18 αλλαγές λαδιού, φίλτρων, τακάκια φρένων, ιμάντων κ.α., από επισκέψεις στο συνεργείο. Το γεγονός ότι δεν εκπέμπω αέρια θερμοκηπίου και συμβάλλω στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα … αξία ανεκτίμητη.”
Σύμφωνα με υπολογισμούς που παρείχε η Nissan, ένα όχημα ICE (με κινητήρα εσωτερικής καύσης) θα είχε εκπέμψει 51 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Το συγκεκριμένο LEAF, πραγματοποιούσε κατά μέσο όρο 150 χιλιόμετρα την ημέρα, φτάνοντας κάποιες μέρες τα 200-280 χιλιόμετρα. Ο οδηγός / ιδιοκτήτης του επωφελούνταν κατά τη διάρκεια των γευμάτων / διαλλειμάτων ανάπαυσης, για να επαναφορτίσει το όχημα. Όπως ανέφερε “είναι καθαρά θέμα οργάνωσης. Δεν μπορούσα να κάνω μακρινές αποστάσεις, αλλά για το 90% της καθημερινότητας μου δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Η φόρτιση στο σπίτι έφτανε τις 3 ώρες και σε σημείο γρήγορης επαναφόρτισης τα 45 λεπτά.”
Ως o πρώτος Ισπανός αυτοκινητιστής που “συμβίωσε” επαγγελματικά με ένα ηλεκτρικό όχημα, αυτό δεν το έκανε σε μια μεγάλη πόλη. Δεν ήταν στη Μαδρίτη ή στη Βαρκελώνη, αλλά στο Βαγιαδολίδ, την ιδιαίτερη πατρίδα του. Το Βαγιαδολίδ διαθέτει 34 σημεία δημόσιας φόρτισης. Ο στόχος του Mendiluce ήταν να φτάσει τα 500.000 χιλιόμετρα με αυτό το αυτοκίνητο, αλλά ένα ατύχημα οδήγησε το όχημά του σε ολική καταστροφή.
Ήδη στην Μαδρίτη κυκλοφορούν πάνω από 100 Nissan LEAF ως ταξί, καθώς από το 2016, η τοπική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί με κίνητρα και κονδύλια για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στις αστικές μετακινήσεις. Ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί και σε άλλες Ευρωπαϊκές μητροπόλεις, με την ευχή και μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, να ακολουθήσουν τον “δρόμο” της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων.