Είναι αμφιλεγόμενη αλλά ταχύτατη και ανεβάζει ακόμη περισσότερο τον πήχη των απόλυτων επιδόσεων. Βρίσκεται στο στοιχείο της στην πίστα αλλά τα πηγαίνει καλά και στο δρόμο όπου επιδεικνύει ευγένεια και καλούς τρόπους. Ας προσέχουν λοιπόν οι μετρημένοι στα δάκτυλα ανταγωνιστές της.
Οι έννοιες του χρόνου και του χώρου δεν είναι απόλυτες και δεν χρειάζεται να εντρυφήσεις στη θεωρία του Αϊνστάιν για να το αντιληφθείς αυτό. Το καταλαβαίνεις όταν το αυτοκίνητο που οδηγείς είναι ικανό να επιταχύνει από στάση στα 200 χλμ./ώρα σε 7,07 δλ. – ναι, σωστά διαβάσατε – και να ακινητοποιηθεί από την ίδια ταχύτητα σε περίπου 4 δλ. Μιλάμε βέβαια για τη McLaren που μπορείτε να απολαύσετε σε τούτες εδώ τις σελίδες η οποία έχει την ικανότητα να διαστέλλει το χρόνο, ή αν θέλετε, να συρρικνώνει τις αποστάσεις. Θα επανέλθουμε σ’ αυτό.
Η πρόσβαση στην καμπίνα της 720S δεν είναι και τόσο εύκολη, μια και η πόρτα που ανοίγει εντυπωσιακά σαν ψαλίδι προς τα πάνω δεν αφήνει αρκετό χώρο, ενώ πρέπει να περάσεις πάνω από το χοντρό μασπιέ της. Όμως αξίζει τον κόπο καθώς με το που θα καθίσεις μέσα αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε έναν άλλο κόσμο, μοναδικό θα λέγαμε. Βρίσκεσαι ελάχιστα εκατοστά από το έδαφος, αρκετά μπροστά και πιο κοντά στο διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου απ’ ό,τι σε άλλα supercar. Οι Βρετανοί μηχανικοί έχουν καταφέρει να περιορίσουν στο ελάχιστο τη μετωπική επιφάνεια προς όφελος βέβαια της αεροδυναμικής, επιτρέποντας ταυτόχρονα στον οδηγό να έχει πλήρη αντίληψη των όσων συμβαίνουν κάτω από τους τροχούς. Το μονοκόμματο κάθισμα, που είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα για εξοικονόμηση βάρους και διατίθεται σε δύο διαφορετικές διαστάσεις, ταιριάζει γάντι με το ανάστημά μου, αλλά δεν είναι επαρκώς ρυθμιζόμενο – ουσιαστικά μόνο εμπρός – πίσω.
Το τιμόνι είναι πολύ χαρακτηριστικό. Με μικρή διάμετρο (360 χιλιοστά), σχεδόν κατακόρυφο (με κλίση μόλις 10 μοιρών), επίπεδο στο κάτω μέρος και με εργονομική σχεδίαση. Δε διαθέτει τίποτε άλλο πέραν των χειριστηρίων του κιβωτίου, τα οποία αποτελούν ένα κομμάτι. Πιο λιτό δε γινόταν με άλλα λόγια. Σύμφωνα πάντα με τη φιλοσοφία του Βρετανού κατασκευαστή τίποτα δεν πρέπει να σου αποσπά την προσοχή από την οδήγηση. Τα πλήκτρα και οι διακόπτες για όλες τις λειτουργίες βρίσκονται ψηλά στην κεντρική κονσόλα, στα αριστερά της εύχρηστης οθόνης αφής για τη διαχείριση του συστήματος πολυμέσων του αυτοκινήτου. Με τον επάνω διακόπτη μπορείς να ρυθμίσεις την ανάρτηση και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, με τον κάτω τα προγράμματα του κινητήρα και του κιβωτίου, όπως μπορείτε να δείτε πιο αναλυτικά στις επόμενες σελίδες. Στον περιστρεφόμενο πίνακα οργάνων μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στη στάνταρ οθόνη με τις ευανάγνωστες ενδείξεις σε πλήρη έκταση και σε μία πιο αγωνιστική που είναι ιδανική για οδήγηση στην πίστα. Εδώ διακρίνονται μόνο το γραμμικό στροφόμετρο, το ψηφιακό ταχύμετρο και η επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, Χαμηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται τα χειριστήρια του κιβωτίου και το πλήκτρο ενεργοποίησης του launch control. Πιο ψηλά το πλήκτρο Start, ναι αυτό που δεν βλέπεις την ώρα να πατήσεις και να ξεκινήσεις.
Ο V8 έχει τρομερό ήχο ενώ ακόμη και στο ρελαντί τον αισθάνεσαι να δονείται στην πλάτη σου. Με την πρώτη στο κιβώτιο η 720S ξεκινά γλυκά. Στο πρόγραμμα οδήγησης Comfort, το βρετανικό διθέσιο κουπέ αποπνέει έναν απρόσμενα φιλήσυχο χαρακτήρα. Στο πρόγραμμα Drive της μετάδοσης οι αλλαγές είναι γρήγορες η μία πίσω από την άλλη και επιταχύνοντας αντιλαμβάνομαι ότι ο ήχος είναι έντονος και διαφορετικής προέλευσης – τόσο από τον κινητήρα όσο και από τα ελαστικά. Είναι φανερό ότι ακόμη και σε τούτη την έκδοση Performance, παρότι οι άνθρωποι του Woking περιόρισαν στο ελάχιστο – επί τούτου βέβαια – τα μονωτικά υλικά, η 720S μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα σαν ένα καθημερινό GT. Ο χώρος στην καμπίνα δεν είναι άπλετος, ωστόσο οδηγός και συνοδηγός ταξιδεύουν με άνεση, αν και σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους, κάτι που τους φέρνει με μυστικιστικό τρόπο πιο κοντά. Βλέπετε, σε τούτη εδώ τη McLaren ακόμη και η πιο σύντομη διαδρομή μπορεί να μετατραπεί σε εμπειρία ζωής που αξίζει να μοιραστείς με κάποιον.
Στα 350 χλμ./ώρα
Αρκεί να βάλεις στο χέρι τους δύο διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και να τους περιστρέψεις προς τα δεξιά στη θέση T (Track) για να καταλάβεις ότι η 720S είναι στην πραγματικότητα κάτι άλλο από αυτό που σε έκανε να νομίζεις με το καλημέρα. Το να χαρακτηρίσουμε τον V8 «άγριο» δεν μπορεί να αποδώσει τον τρόπο με τον οποίο εξαπολύει την ιπποδύναμή του στην άσφαλτο. Απλά σε αφήνει με το στόμα ανοικτό. Τραβά από χαμηλά χωρίς υστέρηση και ακόμη πιο δυνατά στο μεσαίο φάσμα ενώ στη συνέχεια εκρήγνυται σε ένα συναρπαστικό κρεσέντο που δεν έχει τελειωμό, τουλάχιστον μέχρι τις 8.200 σ.α.λ. όπου επεμβαίνει ο κόφτης. Σε συνδυασμό με τις ακαριαίες αλλαγές που εξασφαλίζει το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το αποτέλεσμα είναι να χρειάζεσαι μόλις 2,7 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και άλλα τέσσερα δευτερόλεπτα περίπου για να τα 200. Αν επιμείνεις με το γκάζι στο τέρμα για άλλα 11 δευτερόλεπτα, θα έχεις αγγίξει τα 300 χλμ./ώρα. Και να ήταν μόνο αυτό; Η 720S έχει μεγάλα αποθέματα ισχύος ακόμη στην ταχύτητα αυτή που κατά παράδοση διαχωρίζει τα supercar από τα απλά σπορ αυτοκίνητα, μια και μπορεί να φτάσει τα 344,5 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Μιλάμε για 96 μέτρα το δευτερόλεπτο ή με αεροναυτικούς όρους για ταχύτητα 0,3 Mach. Και ο κόσμος φαντάζει πολύ διαφορετικός όταν κινείσαι με τέτοιες ταχύτητες, όπως υπονοήσαμε στην εισαγωγή του άρθρου.
Η αεροδυναμική του αμαξώματος χαρίζει εξαιρετική σταθερότητα σε τέτοιες ταχύτητες, πιέζοντας κυριολεκτικά το αυτοκίνητο προς το δρόμο. Όμως αυτή εδώ η McLaren μου άρεσε το ίδιο και σε δρόμους με στροφές, όπου χάρη στο χαμηλό βάρος και στο ισορροπημένο της πλαίσιο, συμπεριφέρεται άψογα. Το σύστημα διεύθυνσης από μόνο του είναι όργανο υψηλής ακρίβειας: έχει ιδανική απόκριση, είναι γρήγορο και σου επιτρέπει να οδηγείς το αυτοκίνητο σχεδόν με τη σκέψη. Όμως χρειάζεται προσοχή στο χειρισμό του διότι οι αντιδράσεις του πλαισίου είναι ακαριαίες. Δεν θα μας πείραζε μόνο αν το τιμόνι ήταν λίγο πιο βαρύ σε αίσθηση.
Δεν υπάρχουν καλύτερα φρένα
Η 720S έχει ελεύθερο διαφορικό. Δεν είναι ούτε μπλοκέ, ούτε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο. Η συγκεκριμένη λύση που δεν συνηθίζεται σε σπορ αυτοκίνητα ανάλογης ιπποδύναμης, έχει επιλεχθεί προς όφελος της εισόδου στη στροφή. Στην έξοδο, από την άλλη, η ελκτική πρόσφυση είναι εξασφαλισμένη χάρη στην έντονη ενεργοποίηση των πίσω φρένων στον εσωτερικό τροχό, ώστε να μεταφέρεται η ροπή στον εξωτερικό. Το τίμημα αυτής της λύσης είναι μία ελαφριά έλλειψη ακρίβειας στις γρήγορες καμπές, όπου ένα μπλοκέ διαφορικό δεν θα ήταν κακή ιδέα.
Όσο για το φρενάρισμα, περιττό να σας πούμε ότι είναι συγκλονιστική εμπειρία. Το πεντάλ έχει μικρή διαδρομή και είναι κάπως βαρύ, όμως είναι εξαιρετικό σε αίσθηση. Το φρενάρισμα μάλιστα συνοδεύεται από αεροδυναμική υποβοήθηση χάρη στην πίσω αεροτομή που σηκώνεται και στρέφεται προς τα μπροστά λειτουργώντας ως αερόφρενο. Με τον τρόπο αυτό, τα πίσω φρένα μπορούν να δουλέψουν καλύτερα, η επιβράδυνση ξεπερνά τα 1,3 g και το αυτοκίνητο είναι πιο σταθερό στο φρενάρισμα, καθώς το αεροδυναμικό κέντρο μεταφέρεται προς το πίσω μέρος του.
Η 720S έχει εντελώς δικό της χαρακτήρα σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο supercar. Δεν είναι ακραία όπως η 675LT, όμως παραμένει ένα υπερόπλο με το οποίο δεν πρέπει να αστειεύεσαι. Δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, ή καλύτερα, δεν το κάνει με το καλημέρα. Χρειάζεται να τη μελετήσεις, να εξοικειωθείς μαζί της και τότε γίνεται πραγματικά απολαυστική. Είναι ιδιαίτερα ευέλικτη στις πιο αργές στροφές της πίστας αλλά δείχνει το ποιόν της στις γρήγορες καμπές, όπου αναπτύσσει εξαιρετικές τιμές πλευρικής επιτάχυνσης. Το τιμόνι είναι ακριβέστατο και σου επιτρέπει να χαράζεις τέλειες γραμμές, όμως χρειάζεται σύνεση στο χειρισμό του καθώς είναι εύκολο να αποσταθεροποιήσεις το αυτοκίνητο. Το τράβηγμα του κινητήρα είναι δε συναρπαστικό. Εξαιρετικά τα καταφέρνει και το κιβώτιο που είναι ταχύτατο και συνεπές στα κατεβάσματα. Εντυπωσιακό είναι φυσικά και το φρενάρισμα: η αίσθηση στο πεντάλ είναι εξαιρετική και τα τέσσερα carbon κεραμικά δισκόφρενα δεν καταλαβαίνουν από σκληρή χρήση ακόμη και στην πίστα.
Η 720S βασίζεται στο νέο πλαίσιο από ανθρακονήματα που έχει ονομαστεί Monocage II, το οποίο, σε αντίθεση με το προηγούμενο, περιλαμβάνει και το πάνω μέρος της καμπίνας (κολόνες και οροφή). Η ακαμψία που επιτυγχάνεται με τη συγκεκριμένη, κλειστή κατασκευή επέτρεψε του Βρετανούς τεχνικούς να λεπτύνουν τα μασπιέ καθιστώντας έτσι πιο εύκολη την πρόσβαση στο εσωτερικό. Μανιώδης υπήρξε από την άλλη η προσπάθεια εξοικονόμησης βάρους. Για παράδειγμα, τα καθίσματα είναι μονοκόμματα και φτιαγμένα από ανθρακονήματα, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος χωρίς υγρά να μην ξεπερνά τα 1.283 κιλά.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς και αποτελούν εξέλιξη του συστήματος που φορούν τα προηγούμενα μοντέλα McLaren. Πρόκειται για το σύστημα Proactive II, το οποίο χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο υδραυλικό κύκλωμα για τη διαχείριση του ύψους. Τα αμορτισέρ έχουν επίσης ρυθμιζόμενη απόσβεση και εξασφαλίζουν πάντα υψηλής ακρίβειας επαφή των τροχών με το δρόμο. Όσο για τα φρένα, αποτελούνται από carbon κεραμικούς δίσκους με μονοκόμματες δαγκάνες, εξαπίστονες εμπρός και τετραπίστονες πίσω. Ο V8 κινητήρας έχει υποστεί σημαντικές βελτιώσεις. Πέραν της μικρής αύξησης του κυβισμού από τα 3,8 στα 4 λίτρα, διαθέτει επανασχεδιασμένα συστήματα τροφοδοσίας και εξαγωγής, χάρη στα οποία η μέγιστη ισχύς φτάνει πλέον τους 720 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. ενώ το όριο περιστροφής είναι στις 8.200. Η μέγιστη ροπή των 770 Nm είναι σταθερή από τις 5.000 έως τις 6.500 σ.α.λ. Πολλή δουλειά έχει γίνει για τη βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή και για τη μεγιστοποίηση της κάθετης δύναμης. Το κάτω μέρος του αμαξώματος είναι αεροδυναμικά σχεδιασμένο σε πλήρη συνάρτηση με την πίσω αεροτομή και στο μπροστινό έχουν χρησιμοποιηθεί διαχωριστές για τη βέλτιστη ροή του αέρα.
Η 720S τα κατάφερε εξαιρετικά και στο βρεγμένο περνώντας από τη διαδικασία της διπλής αλλαγής λωρίδας με ταχύτητα 96 χλμ./ώρα χωρίς ο δοκιμαστής μας να καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια. Το γρήγορο και ακριβές τιμόνι επιτρέπει περάσματα υψηλής ακρίβειας μέσα από τους κώνους ενώ τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά. Αξιοσημείωτη και η σταθερότητα στην ευθεία σε υψηλές ταχύτητες. Η αεροδυναμική παίζει εδώ το ρόλο της με αποτέλεσμα αυτή η McLaren παραδόξως να εμπνέει περισσότερη ασφάλεια όσο αυξάνεται η ταχύτητα.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ★★★★★
Κάθεσαι ελάχιστα εκατοστά από το έδαφος με τα πόδια στο ίδιο ύψος με τη λεκάνη. Το κάθισμα ρυθμίζεται μόνο κατά μήκος και προϋποθέτει εξοικείωση. Μικρό τιμόνι σε κατακόρυφη θέση.
ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΑ ★★★★★
Οι κύριοι διακόπτες βρίσκονται στην κονσόλα που είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Περιλαμβάνει τα πλήκτρα ESC OFF και AERO, τους δύο περιστροφικούς διακόπτες επιλογής των τριών προγραμμάτων οδήγησης για κινητήρα, κιβώτιο και ανάρτηση.
INFOTAINMENT ★★★★
Όλες οι λειτουργίες περιλαμβάνονται στην όρθια οθόνη αφής των 7 ιντσών, όπως και τα δεδομένα τηλεμετρίας. Το σύστημα λειτουργεί εν γένει καλά παρότι το σύστημα πλοήγησης δεν είναι πάντα απόλυτα ακριβές.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ★★★★
Το αυτόματο σύστημα διπλής ζώνης καλείται να αντιμετωπίσει τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τη θερμότητα που παράγεται από τον κινητήρα. Σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζει αξιοπρεπή κλιματισμό στην καμπίνα.
ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ★★★★
Ξέρεις πάντα πού πατούν οι τροχοί και αυτό είναι το σημαντικότερο σε ένα σπορ αυτοκίνητο τέτοιου επιπέδου. Όμως έχει καλή ορατότητα προς το πλάι και προς τα πίσω ενώ στους επιτόπιους ελιγμούς χρήσιμη είναι η κάμερα οπισθοπορείας.
ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ ★★★★★
Μοναδική ατμόσφαιρα στην καμπίνα όπου κυριαρχούν τα ανθρακονήματα και το δέρμα. Αξιόλογο φινίρισμα και εξωτερικά αλλά δε λείπουν κάποιες ατέλειες που οφείλονται στο χειροποίητο της κατασκευής.
ΑΞΕΣΟΥΑΡ ★★★★★
Υπάρχουν τα πάντα, το θέμα είναι τι θέλετε να ξοδέψετε. Στο Woking έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν μία 720S σύμφωνα με τα προσωπικά σας γούστα, σαν κοστούμι από το ράφτη.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ★★★
Τα απαραίτητα και τίποτα παραπάνω: τέσσερις αερόσακοι και ESP με τρία προγράμματα λειτουργίας. Θα το εκτιμούσαμε αν διέθετε τουλάχιστον σύστημα Αυτόματης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης.
ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ★★
Θα πρέπει να αρκεστείτε σε απλό cruise control (όχι ACC). Όμως σε κανέναν δεν θα λείψουν άλλα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού σε τούτη τη McLaren.
ΧΩΡΟΙ ★★★
Δεν υπάρχει μεγάλος χώρος, όμως στην 720S θα βολευτούν ακόμη και όσοι έχουν μεγάλα αναστήματα. Το πρόβλημα έγκειται στο μπες – βγες: αν και η πρόσβαση στην καμπίνα έχει βελτιωθεί σε σχέση με την 650S, απέχει από το να είναι εύκολη.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ ★★★
Μικρός, περιορισμένος, όμως επαρκής για ένα σαββατοκύριακο. Μετρήσαμε χωρητικότητα 131 λίτρων, όσα χρειάζονται δηλαδή για δύο τσάντες ταξιδιού. Επιπλέον υπάρχει ένα ντουλάπι πίσω, κάτω από το πίσω τζάμι.
ΑΝΕΣΗ ★★
Έχοντας παθολογική, θα λέγαμε, σχέση με την εξοικονόμηση βάρους, οι Άγγλοι τεχνικοί μάλλον περιόρισαν στο ελάχιστο τα μονωτικά υλικά. Με άλλα λόγια, το εσωτερικό της 720S είναι θορυβώδες. Και όχι μόνο από τον V8.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ★★★★★
2 turbo, 4 λίτρα, 720 άλογα και 770 Nm ροπής. Αν αυτοί οι αριθμοί δεν αρκούν, να προσθέσουμε ότι τραβά απίστευτα δυνατά σε ένα συναρπαστικό κρεσέντο που σταματά μόνο με τον κόφτη στις 8.200.
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ★★★★★
Πανάλαφρη και πανίσχυρη όπως είναι, αυτή η McLaren επιταχύνει με αξιοθαύμαστη προοδευτικότητα. Από 0-200 χλμ./ώρα
7,07 δλ. και με 300 χλμ./ώρα στο χιλιόμετρο. Κυριολεκτικά εκπληκτική!
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ ★★★★
Με τη μακριά 7η σχέση, μέτριες είναι οι επιταχύνσεις από χαμηλές ταχύτητες. Στη θέση Drive, όμως, το κιβώτιο κατεβάζει ταχύτητες αστραπιαία και το βρετανικό supercar επιταχύνει και πάλι με καταιγιστικούς ρυθμούς.
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ★★★★★
Μαζί με εκείνο της Ferrari είναι αναμφισβήτητα ένα από τα καλύτερα κιβώτια διπλού συμπλέκτη: ταχύτατο στην επιτάχυνση, αντίστοιχα γρήγορο και ακριβές στα κατεβάσματα. Εξαιρετικά ρυθμισμένο Launch control.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ★★★★★
Γρήγορο, ακριβές και προοδευτικό, αντιλαμβάνεται τη σκέψη του οδηγού. Όμως προσοχή, απαιτεί προσεκτικό χειρισμό καθώς οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι αντίστοιχα αφιλτράριστες και ακριβείς.
ΦΡΕΝΑ ★★★★★
Χάρη στην υποβοήθηση του αερόφρενου, μετρήσαμε μέση επιβράδυνση 1,31 g σε φρενάρισμα από 200 χλμ./ώρα – ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Τα φρένα είναι ακούραστα. Πεντάλ έμπιστο και με μικρή διαδρομή.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ★★★★★
Μέχρι ενός ορίου είναι εύκολη στην οδήγηση, καθώς πληροφορεί στην εντέλεια τον οδηγό. Όμως πολύ λίγοι μπορούν να την οδηγήσουν στο 100% καθώς απαιτεί εμπειρία και υψηλή τεχνική. Τα ηλεκτρονικά είναι ΟΚ.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ★★
Εξαρτάται πολύ από τη χρήση. Οδηγώντας αργά μπορείτε να καλύψετε έως 8 χλμ. με ένα λίτρο, όμως πατώντας το γκάζι λίγο παραπάνω η κατανάλωση εκτοξεύεται. Στην πράξη, η αυτονομία είναι περιορισμένη με ένα γέμισμα 72 λίτρων.
ΥΠΕΡ
Συναρπαστική στην οδήγηση. Μοναδική εμπειρία να την οδηγείς στο δρόμο (πίστα). Τιμόνι, φρένα, κράτημα, κινητήρας, τα πάντα…
Επιδόσεις. Είναι πολύ γρήγορη και το απίστευτο είναι ότι τα κάνει όλα με ανησυχητική ευκολία.
ΚΑΤΑ
Εξοπλισμός ασφάλειας. Μόνο τα απαραίτητα: τέσσερις αερόσακοι πέραν του αναπόφευκτου ESP (ρυθμισμένο όμως στην εντέλεια).
Πρόσβαση. Τα μασπιέ είναι τώρα πιο χαμηλά, όμως και πάλι η πρόσβαση στο εσωτερικό δεν είναι εύκολη.