Παίρνουμε μία πρώτη γεύση από το νέο ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο πόλης της Honda, με τον ρετρό σχεδιασμό και το επαναστατικό σύστημα φόρτισης της μπαταρίας.
Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί η ακριβής ημερομηνία λανσαρίσματος, αλλά η Honda ήδη θεωρεί ότι το νέο της μοντέλο «e» θα αποτελέσει σημείο αναφοράς. Με μοντέρνο σχεδιασμό και μικρές διαστάσεις (μήκος 3,9 μέτρα), το συγκεκριμένο μοντέλο κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις. Οι υπεύθυνοι σχεδιασμού, όπως μας αναφέρουν, εμπνεύστηκαν από το πρώτης γενιάς Civic, αλλά και από το θρυλικό N360, που θεωρείται ένα σημείο καμπής στην ιστορία της ιαπωνικής φίρμας.
Βασισμένο επάνω σε μία νέα πλατφόρμα, που θα αποτελέσει τη βάση και για μελλοντικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα της εταιρείας στις κατηγορίες B και C, το «e» διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο πίσω, όπως και η κίνηση των τροχών. Η μπαταρία ιόντων λιθίου απόδοσης 35,5 kWh έχει τοποθετηθεί χαμηλά, κάτω από το δάπεδο και έτσι μειώνεται και το ύψος για το κέντρο βάρους του, με τον φορτιστή να βρίσκεται εμπρός. Το μοτέρ έχει ισχύ 150 ίππους, ενώ η ροπή ξεπερνά τα 300 Nm.
Στο εσωτερικό της καμπίνας είναι εμφανής η προσπάθεια των ανθρώπων της Honda για να μεταφέρουν στο μέγιστο την αίσθηση του σπιτιού, εξ ου και για τις επενδύσεις έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά από τον κόσμο των επίπλων. Το Honda e έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει αποκλειστικά έως και τέσσερις επιβάτες. Και ενώ εμπρός υπάρχει αρκετός χώρος, οι πίσω επιβάτες θα πρέπει να κάνουν αρκετές υποχωρήσεις, κυρίως στον χώρο για τα πόδια, ο οποίος είναι τοποθετημένος πιο ψηλά από τα συνηθισμένα αυτοκίνητα, λόγω της τοποθετημένης στο πάτωμα μπαταρίας. Περιορισμένος είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος ανοίγει μέσω ψηφιακού κλειδιού, που στην προκειμένη περίπτωση είναι μία εφαρμογή για smartphone.
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα ο οδηγός αντιλαμβάνεται την ευκολία χειρισμού του «e», αλλά και την ευχάριστη οδική συμπεριφορά που χαρίζει η κατανομή βάρους 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Το Honda e προσφέρει επίσης την λειτουργία «Single Pedal Control», που επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να επιβραδύνει το όχημα χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. Με το πεντάλ του γκαζιού πατημένο, το όχημα επιταχύνει κανονικά. Αφήνοντας ο οδηγός το πεντάλ, ενεργοποιείται αυτόματα η αναγεννητική πέδηση και το αυτοκίνητο επιβραδύνει.
Με “αλμυρή” τιμή
Η χωρητικότητα της μπαταρίας (35,5 kWh), που σαφώς είναι πιο συμπαγής σε διαστάσεις από τον ανταγωνισμό, έδωσε την ευκαιρία στους ιάπωνες μηχανικούς να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο με χαμηλό βάρος, που όμως προσφέρει μικρή αυτονομία. Πάντως η Honda αναφέρει ότι το νέο της μοντέλο, με πλήρη φόρτιση, μπορεί να διανύσει αποστάσεις ελάχιστα μικρότερες από 200 χιλιόμετρα. Επιπλέον, Η φόρτιση γίνεται είτε μέσω συμβατικού φορτιστή, είτε μέσω ταχυφορτιστή με τον οποίο η μπαταρία φτάνει στο 80% της ενέργειας της σε μόλις 30 λεπτά. Σε ότι αφορά την τιμή του, αναμένεται να ξεπερνάει τα 30.000 ευρώ (στην πλούσια έκδοση), περιορίζοντας αρκετά το ποσοστό των ενδιαφερόμενων αγοραστών.