H Daimler Trucks ιδρύει τον όμιλο Autonomous Technology Group με τη μορφή ενός οργανισμού αυτόνομης οδήγησης με παγκόσμια εμβέλεια, ο οποίος από την 1η Ιουνίου θα συγκεντρώνει το σύνολο των εξειδικευμένων γνώσεων και δραστηριοτήτων της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το κύριο έργο της νέας μονάδας αφορά στην ευρύτερη στρατηγική για την αυτόνομη οδήγηση και την υλοποίησή της. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται η έρευνα και η τεχνολογική ανάπτυξη, καθώς και η ετοιμασία των απαιτούμενων υποδομών και δικτύων για τις αντίστοιχες λειτουργίες, έτσι ώστε η εταιρεία να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή υψηλού επιπέδου αυτόνομων φορτηγών.
Ο νέος όμιλος Autonomous Technology Group αποτελεί μέρος της παγκόσμιας προσπάθειας που καταβάλλει η Daimler Trucks, προκειμένου να φέρει τα υψηλού επιπέδου αυτόνομα φορτηγά στους δρόμους μέσα σε μία δεκαετία. Για να το επιτύχει αυτό, η Daimler Trucks ανακοίνωσε στην έκθεση Consumer Electronics Show (CES) 2019 στο Λας Βέγκας μια επένδυση που υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ. Στα επαγγελματικά φορτηγά, το επίπεδο 4 είναι το επόμενο λογικό βήμα, μετά το επίπεδο 2, για την αύξηση της ασφάλειας, καθώς και της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας.
Μεγιστοποίηση των προσπαθειών για αυτόνομη οδήγηση
Ο Martin Daum, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG με αρμοδιότητα τα φορτηγά και τα λεωφορεία, δήλωσε: «Είμαστε πρωτοπόροι στα αυτόνομα φορτηγά εδώ και χρόνια. Με τη δημιουργία του παγκόσμιου ομίλου Autonomous Technology Group προχωράμε στο επόμενο βήμα, υπογραμμίζοντας τη σημασία που έχει η υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση για την Daimler Trucks, τον κλάδο, αλλά και την κοινωνία. Με τη νέα μονάδα, θα μεγιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών μας στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, καθώς και τον αντίκτυπο των επενδύσεών μας σε αυτήν την στρατηγικής σημασίας τεχνολογία. Έτσι, θα βρεθούμε στην ιδανική θέση να φέρουμε την υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση στους δρόμους, καθιστώντας τις μεταφορές ασφαλέστερες για όλους και βοηθώντας τις εταιρείες μεταφορών να ενισχύσουν την παραγωγικότητά τους.
Νέα διοικητική θέση αποκλειστικών καθηκόντων – οι ΗΠΑ πρώτη αγορά για την υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση
Από την 1η Ιουνίου, ο Peter Vaughan Schmidt, ο οποίος σήμερα είναι Επικεφαλής Στρατηγικής της Daimler Trucks, θα αναλάβει επικεφαλής αυτού του νέου, παγκόσμιου οργανισμού. Από τη θέση αυτή θα συνεχίσει να αναφέρεται απευθείας στον Martin Daum. Ο Peter Vaughan Schmidt διαθέτει 15ετή εμπειρία στον κλάδο, ενώ στην προηγούμενη θέση του ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη της στρατηγικής της Daimler Trucks για τα αυτόνομα οχήματα. Όπως αναφέρει ο ίδιος: «Στον όμιλο Autonomous Technology Group ενώνουμε τις δυνάμεις των ειδικών μας από όλο τον κόσμο και τις εκτενέστατες γνώσεις τους στα αυτόνομα φορτηγά. Στο πρώτο στάδιο θα εστιάσουμε στη χρήση των υψηλού επιπέδου αυτόνομων φορτηγών σε συγκεκριμένες περιοχές και μεταξύ προκαθορισμένων κόμβων στις ΗΠΑ. Στο πλαίσιο αυτό, θα συνεργαστούμε στενά με πελάτες των οποίων η επαγγελματική δραστηριότητα ταιριάζει με αυτήν την εφαρμογή αυτόνομης οδήγησης. Όχι μόνο θα αναπτύξουμε την αντίστοιχη τεχνολογία, αλλά και θα δημιουργήσουμε τις αναγκαίες υποδομές και το δίκτυο για την επιχειρησιακή χρήση των φορτηγών.»
Ο Roger Nielsen, CEO της Daimler Trucks North America LLC (DTNA), η οποία διαθέτει την μάρκα Feightliner με ηγετική θέση στην αγορά, δήλωσε: «Στην DTNA είμαστε ενθουσιασμένοι με την προοπτική ότι οι προσπάθειές μας στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης θα υποστηριχθούν από τον όμιλο Autonomous Technology Group. Αυτός ο νέος παγκόσμιος οργανισμός θα μας προσφέρει τη δυνατότητα να εξελίξουμε ακόμα πιο δυναμικά την τεχνολογία υψηλού επιπέδου αυτόνομης οδήγησης και να καταφέρουμε να την ενσωματώσουμε σε φορτηγά βαριάς χρήσης στο Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης Αυτόνομων Φορτηγών στο Πόρτλαντ. Είμαστε πλήρως αφοσιωμένοι στην ανάδειξη των τεράστιων πλεονεκτημάτων που προσφέρει η υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση, αρχικά εδώ στις ΗΠΑ.»
Δραστηριότητες της νέας μονάδας: ανάπτυξη λογισμικού, εφεδρικό σύστημα πλαισίου με ενσωμάτωση αισθητήρων και ανάπτυξη υποδομών
Η ανάπτυξη λογισμικού για υψηλού επιπέδου αυτόνομη οδήγηση θα αποτελεί μία από τις βασικές δραστηριότητες του ομίλου Autonomous Technology Group. Μία άλλη δραστηριότητα θα είναι το λεγόμενο «vehicle project», η μελέτη του οχήματος: Από τη μία πλευρά, το «vehicle project» θα είναι υπεύθυνο για το λεγόμενο «εφεδρικό σύστημα πλαισίου» (chassis redundancy) ώστε τα συστήματα του οχήματος να αναλαμβάνουν το ρόλο του οδηγού κατά την οδήγηση, παρέχοντας την υψηλότερη δυνατή ασφάλεια. Από την άλλη πλευρά, το «vehicle project» θα φροντίσει για την ενσωμάτωση των αναγκαίων αισθητήρων για την αυτόνομη οδήγηση (κάμερα, οπτικό ραντάρ, ραντάρ), οι οποίοι, σε συνδυασμό με μια ακριβή χαρτογράφηση, διασφαλίζουν ότι το πλήρως αυτόνομο φορτηγό θα βρίσκει την πορεία του στον δρόμο. Η υποδομή και το δίκτυο για την επιχειρησιακή χρήση των φορτηγών αποτελούν ακόμη μία βασική δραστηριότητα του ομίλου Autonomous Technology Group και θα περιλαμβάνουν ένα κέντρο ελέγχου οχημάτων με πρόσθετους σταθμούς σε κόμβους logistics.
Νέα μονάδα με παγκόσμια εμβέλεια που θα περιλαμβάνει και την Torc Robotics
Ο όμιλος Autonomous Technology Group έχει παγκόσμια εμβέλεια και διαθέτει ειδικούς που εργάζονται σε διάφορες τοποθεσίες του παγκόσμιου δικτύου ανάπτυξης της εταιρείας, δηλαδή στο Πόρτλαντ και το Μπλάκσμπουργκ των ΗΠΑ και στη Στουτγάρδη στη Γερμανία. Όσο θα ετοιμάζεται και θα κυκλοφορεί ο δοκιμαστικός στόλος, θα προστίθενται και άλλες τοποθεσίες. Η εταιρεία Torc Robotics που εδρεύει στο Μπλάκσμπουργκ θα ενταχθεί στο νέο όμιλο Autonomous Technology Group, αφού εγκριθεί από τις αρχές η εξαγορά της εταιρείας που ανακοινώθηκε πρόσφατα από την Daimler Trucks. Οι δύο εταιρείες αλληλοσυμπληρώνονται ιδανικά, καθώς η Torc ειδικεύεται στην ανάπτυξη ευέλικτου λογισμικού και η Daimler Trucks διαθέτει εξειδικευμένη εμπειρία στην κατασκευή αξιόπιστων και ασφαλών προϊόντων. Η Torc Robotics θα διατηρήσει την αυτοτέλειά της, καθώς και το όνομα, την ομάδα, το πελατολόγιο και τις εγκαταστάσεις της στο Μπλάκσμπουργκ. Επίσης, οι ιδρυτές της Torc Robotics θα παραμείνουν στη διοικητική ομάδα της εταιρείας.
Συνέργειες σε ολόκληρη την Daimler που αφορούν και στα επιβατικά αυτοκίνητα
Η Daimler Trucks θα συνεχίσει να συνεργάζεται πολύ στενά με όλα τα τμήματα της Daimler στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, αναλαμβάνοντας από κοινού δράσεις και με την Mercedes-Benz Cars, προκειμένου να αξιοποιηθούν συνέργειες και στο τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, οι προδιαγραφές των φορτηγών απαιτούν ιδιαίτερες δραστηριότητες ανάπτυξης, λόγω της εντελώς διαφορετικής φύσης του συστήματος (αμάξωμα ενός όγκου έναντι αρθρωτού αμαξώματος) και της έμφασης στις μεταφορές αγαθών σε αυτοκινητοδρόμους έναντι της μεταφοράς επιβατών σε αστικό περιβάλλον.
Daimler Trucks, οι πρωτοπόροι στα αυτόνομα φορτηγά
Η Daimler Trucks πρωτοπορεί στην τομέα της αυτοματοποίησης φορτηγών. Το 2014, η κορυφαία κατασκευάστρια φορτηγών του κόσμου παρουσίασε το Mercedes-Benz Future Truck 2025, το πρώτο αυτόνομο φορτηγό στον κόσμο, ενώ ήταν η πρώτη εταιρεία που ανέδειξε τις τεχνολογικές ευκαιρίες και τις σπουδαίες προοπτικές που προσφέρουν στην οικονομία και την κοινωνία τα αυτόνομα φορτηγά. Το 2015, το Freightliner Inspiration Truck της Daimler έλαβε την πρώτη άδεια μερικώς αυτόνομου επαγγελματικού οχήματος που δόθηκε ποτέ για κυκλοφορία στο δρόμο. Την ίδια χρονιά, πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια πρεμιέρα του Mercedes-Benz Actros με το σύστημα Highway Pilot σε δημόσιους δρόμους.
Η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 είναι ήδη πραγματικότητα στην Daimler Trucks
Με το σύστημα Active Drive Assist (Mercedes-Benz Actros, FUSO Super Great) και το σύστημα Detroit Assurance 5.0 με Active Lane Assist (Freightliner Cascadia), η Daimler Trucks είναι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία που τοποθετεί εξοπλισμό μερικώς αυτόνομης οδήγησης (SAE επιπέδου 2) σε οχήματα μαζικής παραγωγής. Το νέο σύστημα μπορεί να φρενάρει, να επιταχύνει και να διευθύνει το όχημα αυτόνομα. Σε αντίθεση με τα συστήματα που λειτουργούν μόνο πάνω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα, τα συστήματα Active Drive Assist / Detroit Assurance 5.0 παρέχουν στον οδηγό δυνατότητα μερικώς αυτόνομης οδήγησης σε όλο το φάσμα ταχυτήτων. Αυτό αποτελεί άλλη μια πρωτιά για φορτηγό μαζικής παραγωγής. Αυτό το επαναστατικό πακέτο πλευρικής και διαμήκους υποβοήθησης διαθέτει ένα σύστημα τελευταίας τεχνολογίας που συνδυάζει ραντάρ και κάμερα