Στις 9 Απριλίου, η KIA μας υποδέχτηκε στα κεντρικά γραφεία της στην Φρανκφούρτη, για την παρουσίαση του νέου ηλεκτροκίνητου e-Soul.
Το νέο e-Soul θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, μία μέσης και μία υψηλής απόδοσης και αυτονομίας. Η πρώτη εξοπλίζεται με μία μπαταρία 39.2kWh και μπορεί να καλύψει 276 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Η ισχυρότερη έκδοση εξοπλίζεται με μία μπαταρία 64kWh και αποδίδει 200 ίππους, ενώ διαθέτει αυτονομία 452 χιλιομέτρων. Και οι δύο εκδόσεις αποδίδουν 395Nm ροπής.
Για την φόρτιση του, e-Soul χρειάζεται τον κλασικό φορτιστή CCS.Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας από την πύλη AC (Wall Box charge από 0% σε 100%) διαρκεί 6 ώρες και 10 λεπτά, καταναλώνοντας 7.2kW. Η φόρτιση από την πύλη DC (fast charge) είναι ταχύτερη, έχοντας την δυνατότητα να φορτίσει το 60% της μπαταρίας (από 20% σε 80%) σε μόλις 42 λεπτά, καταναλώνοντας 100kW.
Η ΚΙΑ συνεργάστηκε με την ΤΟΜΤΟΜ για να παρέχει εξελιγμένες υπηρεσίες στο αυτοκίνητο της. Το «Connected Services» δίνει στον οδηγό πληροφορίες σχετικές με την πρόγνωση καιρού, την τοπική κίνηση στους δρόμους, τα σημεία όπου υπάρχουν κάμερες ταχύτητας, όπως επίσης και τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Άλλη μία τεχνολογική προσθήκη στο νέο e-Soul είναι η εφαρμογή «UVO Connect», με την οποία ο οδηγός μπορεί μέσω smartphone να ενημερωθεί για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, να βρει που έχει παρκάρει το αυτοκίνητο του, να ρυθμίσει την ώρα της φόρτισης (αν θέλει να χρησιμοποιήσει το νυχτερινό ρεύμα) ή να ενεργοποιήσει τον κλιματισμό στο αυτοκίνητο.
Η κορεάτικη εταιρεία έφτασε στα άκρα για την εξοικονόμηση ενέργειας. Στο νέο e-Soul υπάρχουν διάφορες λειτουργίες εξοικονόμησης ενέργειας, όπως ο κλιματισμός μόνο για τον οδηγό ή η χρήση της θερμότητας των μπαταριών για την θέρμανση της καμπίνας. Εκτός των λειτουργιών Normal, Sport και ECO, υπάρχει η επιλογή ECO+, η οποία εξοικονομεί όση περισσότερη ενέργεια είναι δυνατόν, περιορίζοντας σημαντικά τις επιδόσεις (π.χ. έχει περιορισμό ταχύτητας στα 90χλμ./ώρα).
Οδηγικά, το νέο e-Soul έχει άφθονη ροπή σε όποια ταχύτητα και αν την χρειαστείς, ενώ είναι αρκετά αθόρυβο κατά την κύλιση του. Η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα χρειάζονται 7.9 δευτερόλεπτα, ενώ δεν χάνει την διάθεση για επιτάχυνση μέχρι και τα 167 χλμ./ώρα, δηλαδή την τελική του ταχύτητα. Το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης και τις νέες αναρτήσεις, δίνουν μία δυναμική αίσθηση στην οδήγηση, «κρύβοντας» κατά κάποιο τρόπο τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου.
Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας έχει 5 διαφορετικές ρυθμίσεις, από το επίπεδο 0 όπου δεν παρεμβαίνει καθόλου στην οδήγηση, μέχρι και το επίπεδο 4, το οποίο φρενάρει αρκετά το αυτοκίνητο από την στιγμή που ο οδηγός αφήσει το γκάζι. Τα επίπεδα ρυθμίζονται μέσω δύο μοχλούς που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, εκεί που στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης βρίσκουμε συνήθως τους μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων. Ο οδηγός μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως το πετάλι του φρένου χρησιμοποιώντας τον μοχλό ο οποίος αυξάνει την επίδραση του συστήματος, καθώς κρατώντας τον, το όχημα φρενάρει κανονικά μέχρι να έρθει σε πλήρη στάση.
Το εσωτερικό του e-Soul είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το Soul της προηγούμενης γενιάς, ενώ διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων και λεπτομέρειες με εσωτερικό φωτισμό. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται μία επιβλητική οθόνη αφής 10,25 ιντσών, η οποία διαθέτει όλες τις μοντέρνες λειτουργίες όπως το Apple CarPlay και το Android Auto. Το ηχοσύστημα είναι της Harman Kardon και ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 315 λίτρων με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους. Ρίχνοντας τα, η χωρητικότητα φτάνει τα 1.339 λίτρα.
Το νέο e-Soul θα είναι διαθέσιμο σε 7 διαφορετικούς συνδυασμούς για το χρώμα του αμαξώματος, και 5 επιλογές για την διαμόρφωση του εσωτερικού. Αναμένεται να έρθει στην χώρα μας μέσα στο 2020, ενώ η KIA δεν έδωσε πληροφορίες για την τιμή που θα έχει στην Ελληνική αγορά.