AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Δοκιμάσαμε το Hyundai Kona

dokimasame-to-hyundai-kona-381080

Στη Hyundai, κάποιοι κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους. Ή μάλλον, όλοι κάνουν πολύ καλά τη δουλεία τους.

Ας είμαστε ειλικρινείς, είναι ωραίο να έχεις ένα SUV. Γιατί, πέρα από τη μόδα, τάση, εποχή, μιμητισμό, πληθώρα, είναι ευχάριστο να το οδηγείς. Να το παρκάρεις, όχι, να το οδηγείς, ναι. Μέσα στην πόλη γιατί βλέπεις τον κόσμο «από ψηλότερα, γιατί αν θες μπορείς να κουβαλήσεις τα ψώνια ενός μήνα, να μεταφέρεις ογκώδη αντικείμενα χωρίς να χρειάζεται να υποχρεωθείς σε ‘κεινο το φίλο σου με το φορτηγάκι (ή με το SUV που εσύ δεν έχεις). Εκτός πόλης πάλι, ισχύουν όλα τα προηγούμενα, σε διαφορετική κλίμακα και συνθήκες, μαζί με τον παράγοντα του αριθμού των επιβατών.

Κατασκευαστές κύρους, premium μάρκες, εταιρίες που απέρριπταν ακόμη και την ιδέα, η μία μετά την άλλη υποκύπτουν στον πειρασμό της παραγωγής ενός SUV.

Παλιά νέα; Όχι, διαδικασία εν εξελίξει.

Η Hyundai δεν θέλει να αυτοκτονήσει. Εξ ου η βαρυσήμαντη ανακοίνωση πριν από ένα περίπου χρόνο, ότι θέλει να καταστεί η πρώτη σε πωλήσεις ασιατική εταιρία στην Ευρώπη. Εξ ου και τα κατασκευαστικά βήματα τύπου i30 Ν. Εξ ου και τα άλματα ποιότητας των τελευταίων ετών. Και μήπως τελικά να το πάρουμε απόφαση, ότι η μεταστροφή της Hyundai δεν αποτελεί είδηση αλλά απτή πραγματικότητα. Τόσο χειροπιαστή όσο το νέο Kona.

Το design του υπόσχεται ότι είναι προορισμένο να αντέξει και δεν θα μοιάζει παρωχημένο με την πάροδο δύο-τριών χρόνων. Αξίζει να σταθούμε σε μια ιδιαίτερη επιλογή σχετικά με τα φώτα, εμπρός και πίσω: Τα ημέρας αποτελούν διαφορετικό σώμα από τα κυρίως και τα μεν δεν είναι ενσωματωμένα στα δε, ενώ κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο πίσω μέρος με τα φώτα πέδησης και τα φλας. Πάντως, πρέπει να τονίσουμε εμφατικά, ότι η δίχρωμη εκδοχή του Kona (που δεν ήταν αυτή της δοκιμής), κερδίζει πολλούς αισθητικούς πόντους.

Στο εσωτερικό, οι επιλογές είναι πιο συντηρητικές. Δεν τίθεται θέμα σχεδιαστικής δυσαρμονίας μεταξύ αμαξώματος και καμπίνας των επιβατών, αλλά η δεύτερη είναι λιγότερο εμπνευσμένη, αν και εξίσου φροντισμένη. Από εκεί και μετά, υπάρχει άφθονος χώρος (αποτέλεσμα ενός μπόλικου μεταξονίου 2600 χιλ. σε συνολικό μήκος 4165 χιλ.) και ένα πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 361 λίτρα.

Η ποιότητα είναι προσεγμένη, η εργονομία τυπικά πολύ καλή, με το τελευταίο να μην εμπεριέχει ίχνος συγκαταβατικότητας και να σημαίνει ότι όλα είναι τακτικά, εύκολα προσβάσιμα, με μια ικανού μεγέθους οθόνη.

Εκατόν είκοσι ίπποι από ένα τρικύλινδρο turbo σύνολο, δεν είναι καθόλου άσχημα. Και ενώ τα κιλά είναι αρκετά (κάτι περισσότερα από 1200) και πρόκειται για ένα – σχετικά – μεγάλο αυτοκίνητο, αυτός ο βενζινοκινητήρας είναι ταιριαστός με τον χαρακτήρα του μοντέλου. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι λειτουργεί ομαλά, αποδίδει σωστά την ισχύ στο εύρος των στροφών και με το εντυπωσιακά χαμηλό επίπεδο θορύβου (λαμβάνοντας υπ’ όψη τον κυβισμό, την ισχύ αλλά και τη μάζα) συμβάλλει, στο ευ ταξιδεύειν. Μερίδιο σ’ αυτό έχει και η κλιμάκωση της μετάδοσης (χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων) που είναι ισορροπημένη μεταξύ «overdrive» και ζωηράδας.

Το νέο B-SUV της Hyundai με μια εξαιρετική τιμή εκκίνησης που ανέρχεται στις 16.590€ για την έκδοση με τον 1000άρη κινητήρα, έχει τα φόντα όχι μόνο να πετύχει, αλλά να συνεισφέρει τα μέγιστα στους στόχους πωλήσεων που έχει θέσει η εταιρεία, παγκοσμίως.

Φωτογραφίες Βασίλης Κωστάκος

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο