Η Koenigsegg παρουσίασε επιτέλους τον αντικαταστάτη του Agera RS. Το όνομα του αυτοκινήτου είναι Jesko, ως φόρος τιμής για τον πατέρα του Christian von Koenigsegg.
Το νέο Σουηδικό hypercar είναι ικανό να φτάσει ταχύτητες μέχρι και 482 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τις προσομοιώσεις της Koenigsegg. Αυτό οφείλεται στον βαριά ανασχεδιασμένο 5λιτρο twin-turbo V8, ο οποίος μπορεί να αποδώσει μέχρι 1.578 ίππους, όταν καταναλώνει καύσιμο Ε85.
Ο Christian είχε κρατήσει το όνομα του hypercar μυστικό από τον πατέρα του μέχρι την στιγμή της παρουσίασής του στην έκθεση της Γενεύης. Ο Jesko von Koenigsegg έχει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο μέσα στην εταιρεία, βοηθώντας τον Christian να εδραιώσει την Koenigsegg ως ηγέτη στον κόσμο των supercars.
Ο ανασχεδιασμένος V8 κινητήρας φτάνει μέχρι τις 8.500 στροφές ανά λεπτό. Τα δύο turbo συνδέονται απευθείας με έναν μικρό ηλεκτρικό κομπρέσορα, ο οποίος τα τροφοδοτεί με αέρα που παίρνει από μία δεξαμενή αέρα 20 λίτρων, φυσικά φτιαγμένη από ανθρακονήματα. Η εταιρεία δήλωσε πως χάρη σε αυτόν τον κομπρέσορα, το turbo-lag έχει εξαφανιστεί, προσφέροντας άμεση απόκριση και πολύ ώθηση, ακόμη και πριν αναλάβουν την περιστροφή των turbo τα καυσαέρια της εξάτμισης. Το Jesko, όταν κινείται με βενζίνη 95 οκτανίων, αποδίδει 1.262 ίππους. Με την Ε85 αποδίδει 1.578 ίππους και 1.500Νm ροπής.
Μετά έχουμε το κιβώτιο ταχυτήτων. Η εταιρεία το αποκαλεί «Light Speed Transmission», ένα κιβώτιο πολλαπλών συμπλεκτών με 9 σχέσεις. Αντίθετα με τα παραδοσιακά κιβώτια διπλού συμπλέκτη, το LST της Koenigsegg επιτρέπει άμεσες αλλαγές ανάμεσα σε όλες τις ταχύτητες, άσχετα με τις σχέσεις μεταξύ των ταχυτήτων. Για παράδειγμα, μπορεί να «κατεβάσει» κατευθείαν από την 7η στην 4η ταχύτητα, χωρίς να περιμένει να συγχρονιστούν οι στροφές. Όλο το σύστημα ζυγίζει μόλις 90 κιλά, συμπεριλαμβανομένων των συμπλεκτών, δίσκων, υγρών, μίζας και αντλιών.
Η πλατφόρμα του Jesko είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα και είναι 40mm μακρύτερη και 22mm ψηλότερη από του Agera RS, ώστε να έχει μεγαλύτερους χώρους εντός της καμπίνας.
Οι τροχοί είναι επίσης φτιαγμένοι από ανθρακονήματα και είναι οι πιο ελαφριοί που έχει δημιουργήσει μέχρι σήμερα η εταιρεία, με κάθε ζάντα 20 ιντσών να ζυγίζει μόλις 5.9 κιλά, ενώ οι πίσω ζάντες 21 ιντσών ζυγίζουν 7.7 κιλά.
Η εταιρεία δήλωσε πως ο νέος σχεδιασμός προσφέρει στο αυτοκίνητο 800 κιλά downforce όταν αυτό κινείται με 250 χλμ./ώρα ή 1.400 κιλά όταν φτάσει την τελική του ταχύτητα. Θα υπάρξει και έκδοση με λιγότερη αεροδυναμική παρέμβαση, ώστε να φτάνει τα 482 χλμ./ώρα ευκολότερα.
Στο αμάξωμα βρίσκουμε το σύστημα «Autoskin» της εταιρείας, που αποτελείται από μία σειρά υδραυλικών μηχανισμών που ελέγχουν ότι κινείται, από τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία μέχρι τις πόρτες και τον χώρο αποσκευών. Το σύστημα ελέγχεται από το κλειδί του αυτοκινήτου.
Επιπρόσθετα, στο εσωτερικό βλέπουμε ένα τιμόνι που έχει πάνω του δύο μικρές οθόνες αφής και ένα νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων «SmartCluster» 5 ιντσών.
Η Koenigsegg θα κατασκευάσει 125 μονάδες από το Jesko και υπολογίζει ότι θα παράγει περίπου 40 με 50 ετησίως. Οι τιμές του ξεκινούν από 2.65 εκ. €, προ φόρων.