Το Kia Stonic είναι ένα μοντέλο που βασίζεται στο πάτωμα του Kia Rio, με πλήρως εξευρωπαϊσμένη εικόνα και στιλ μικρού crossover που στέκεται 18 εκατοστά πάνω από το έδαφος και ως εκ τούτου μπορεί να υποστηρίξει εκτός δρόμου δραστηριότητες.
Με συνολικό μήκος 4,140 μ. και μεταξόνιο 2,580 μ. το Stonic βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας B-SUV, αντιπαρατιθέμενο με μοντέλα όπως: Opel Mokka, Citroen C3 Aircross, Renault Captur, Ford Ecosport αλλά και τα λίγο μεγαλύτερα όπως το Fiat 500X και το Jeep Renegade. Μια κατηγορία όπου σήμερα κατέχει το 7% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη με 1,1 εκατομμύρια ταξινομήσεις ετησίως.
Η θέση οδήγησης δεν θυμίζει crossover παρότι το πάτωμα βρίσκεται σχετικά ψηλά από το έδαφος δημιουργώντας μια αίσθηση ενός κλασικού supermini. Η δε χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας με τα 352 λίτρα που προσφέρει.
Η σχεδίαση του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και του πίνακα οργάνων έχει μια φρέσκια και μοντέρνα αισθητική με σπορτίβ εσάνς στις λεπτομέρειες. Τα σκληρά πλαστικά δείχνουν ποιοτικά και σε καμία περίπτωση φθηνά. Παράλληλα, μπορεί να προστεθεί σπορ τιμόνι με ίσιο κάτω μέρος σε σχήμα D (flat bottom) ενώ στον βασικό εξοπλισμό θα βρείτε μαύρες υφασμάτινες επενδύσεις.
Δοκιμάσαμε την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων που αποδίδει 100 ίππους και 133 Nm ροπής. Με ελάχιστες ώρες λειτουργίας, ο συγκεκριμένος κινητήρας έδειχνε σφικτός όμως με καλό τράβηγμα στις μεσαίες στροφές. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε μεταξύ 5,8 και 7 λίτρων ανά 100 χλμ. με την επιτάχυνση 0-100 να πραγματοποιείται σε 12,6’’ και την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 172 χλμ./ώρα. Για κάτι καλύτερο θα πρέπει να αποταθείτε στον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα ενός λίτρου που με τη βοήθεια Turbo αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής. Αρκετά καλύτερος σε επιδόσεις (ρεπρίζ και κατανάλωση) ο συγκεκριμένος κινητήρας φαντάζει η ιδανική επιλογή με το Stonic.
Είναι γεγονός πως το Stonic παρουσιάζει υψηλά περιθώρεια πλευρικής πρόσφυσης στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, χάρη στο εξαιρετικό σετάρισμα των αναρτήσεων που όμως κρίνεται αρκετά σφικτό και περιορίζει την άνεση. Άλλη μια θετική εξέλιξη είναι και η απόδοση του συστήματος διεύθυνσης που διαθέτει νέο μοτέρ υποβοήθησης συμβάλλοντας στην καλύτερη αίσθηση και στην ακριβέστερη πληροφόρηση από το τιμόνι.
Γενικώς το νέο Stonic είναι ένα ολοκληρωμένο μικρό crossover με καλό πακέτο εξοπλισμού και τιμή που δεν υπερβαίνει τα εσκαμμένα. Αντιθέτως μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις εκδόσεων, ο χαρακτηρισμός «value for money» είναι ο πιο ορθός.
Κείμενο-Φωτογραφίες: Φώτης Ραΐσης