Μετά από παρατεταμένη διαπραγμάτευση με θέμα τους ρυπογόνους πετρελαιοκινητήρες της, η Fiat Chrysler Automobiles κατέληξε σε συμβιβασμό με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, το πρακτορείο Προστασίας του Περιβάλλοντος, την πολιτεία της Καλιφόρνια και αρκετούς ακόμα φορείς.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, η FCA χρησιμοποίησε «κρυφό και παράνομο λογισμικό» στον 3 λίτρων V6 πετρελαιοκινητήρα των Dodge RAM και Jeep Grand Cherokee που παρήγαγε από το 2014 έως το 2016. Το παραπάνω λογισμικό είναι αρκετά όμοιο με το λογισμικό της VW στο σκάνδαλο Dieselgate, δηλαδή ενεργοποιείται κατά την διάρκεια δοκιμών και μετρήσεων ρύπων για να δίνει ψευδή αποτελέσματα, με φυσικό ακόλουθο τα οχήματα να ρυπαίνουν πολύ παραπάνω από το επιτρεπόμενο όριο.
Η FCA καλείται να ανακαλέσει και να επισκευάσει περισσότερα από 100.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα στις ΗΠΑ, κάτι που θα της κοστίσει πάνω από 185 εκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία θα πληρώσει επίσης 305 εκατομμύρια ως αστική ποινή και θα εφαρμόσει ένα πρόγραμμα για να μετριάσει τους ρύπους που προκάλεσαν τα παράνομα οχήματα, το οποίο θα της κοστίσει άλλα 20 εκατομμύρια. Καλείται επίσης να πληρώσει 6 εκατομμύρια για να αποσυρθούν κατηγορίες παράνομης εισαγωγής 1.700 οχημάτων που δεν συμμορφώνονταν με τους κανονισμούς περί ρύπων.
Η FCA εκτιμά ότι το συνολικό κόστος για να επιλυθεί το πρόβλημα θα είναι 800 εκατομμύρια, ενώ δήλωσε ότι «ο συμβιβασμός δεν αλλάζει την δήλωση της εταιρείας ότι η εγκατάσταση του παράνομου λογισμικού δεν είχε σκοπό να διαστρεβλώσει τα αποτελέσματα στις δοκιμές ρύπων». Ως μέρος της ανάκλησης, η εταιρεία θα αναβαθμίσει το λογισμικό στα παραπάνω οχήματα και θα παρέχει επέκταση της εγγύησης. Η αναβάθμιση λογισμικού δεν θα επηρεάσει την μέση κατανάλωση ή τις επιδόσεις του οχήματος, σύμφωνα με την FCA. Εκτός της διόρθωσης στα οχήματα τους, οι κάτοχοι των μοντέλων που ανακαλούνται δικαιούνται αποζημίωση της τάξεως των 2.800 δολαρίων. Η εταιρεία επίσης κινδυνεύει από «βαριά» πρόστιμα, εάν δεν επισκευάσει τουλάχιστον το 85% των οχημάτων που επηρεάζονται μέσα σε 2 χρόνια.
Σε δήλωση του, ο Andrew Wheeler του EPA (Environmental Protection Agency) είπε «Η Fiat Chrysler εξαπάτησε τους καταναλωτές και την κυβέρνηση εγκαθιστώντας παράνομο λογισμικό σε αυτά τα οχήματα και ρυπαίνοντας χωρίς μέτρο. Ο σημερινός συμβιβασμός στέλνει ξεκάθαρα σε αυτοκινητοβιομηχανίες και καταναλωτές το μήνυμα ότι η EPA θα επιβάλει με έντονο τρόπο τους νόμους των ΗΠΑ περί προστασίας του Περιβάλλοντος και την δημόσια υγεία».
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]