Αυθεντικό coupé, με δύο πόρτες και όλο τον (στιλιστικό και μη) δυναμισμό που χρησιμεύει για να αιτιολογήσει τον συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, δεν θα γίνει ποτέ. Από την άλλη πλευρά, οι προτάσεις που ενσωματώνει, το απαλλάσσουν από το συμβατικό χαρακτήρα ενός συνηθισμένου SUV.
Η Χ4 με την ιδιαίτερη μορφή της μας μεταφέρει στην εποχή που στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων για την επιλογή αυτοκινήτου δεν ήταν απαραίτητο να κυριαρχεί η ευρυχωρία και ο ορθολογισμός.
Πρόκειται για μια ιδέα με την οποία πειραματίστηκε η BMW τέσσερα χρόνια πριν, στην πρώτη γενιά αυτού του μοντέλου και έπειτα από την επιτυχία που σημείωσε συνεχίζει να το υλοποιεί στην τρέχουσα δεύτερη γενιά, η οποία δεν κάνει τίποτα παραπάνω από το να ανανεώνει και να επισημοποιεί την αρχική ιδέα στην οποία βασίστηκε η δημιουργία του. Οι διαφορές από τη συγγενή Χ3, με την οποία μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία, θα πρέπει να αναζητηθούν στο επάνω μέρος του αμαξώματος, επειδή είναι κυρίως η γραμμή της οροφής και η περιοχή του πίσω μέρους που αναλαμβάνουν να προσδώσουν στο X4 τη δική του ιδιαίτερη προσωπικότητα.
Στο εσωτερικό επαναλαμβάνεται η δοκιμασμένη συνταγή και απουσιάζουν σχεδόν εξ’ ολοκλήρου τα στοιχεία που θα προκαλούσαν εκπλήξεις, καθώς τόσο η γενικότερη διαρρύθμιση όσο και οι λεπτομέρειες αντανακλούν τις συνήθεις επιλογές της εταιρείας του Μονάχου. Ο οδηγός κάθεται 2 εκατοστά χαμηλότερα σε σχέση με το X3. Σε απόλυτους αριθμούς φαίνονται λίγα − και πράγματι είναι, αλλά στον κόσμο της αυτοκίνησης, ακόμη και οι μικρές διαφορές μπορούν να μεταβάλλουν την αντίληψη και την αίσθηση για τον περιβάλλοντα χώρο και να δημιουργήσουν μία πιο ελκυστική ατμόσφαιρα.
Από την άλλη, οι μικρές αυτές διαφορές δεν στερούν τίποτα από το Χ4 σε όρους πρακτικότητας. Παρόλο που ο αυστηρότερος σχεδιασμός του μειώνει τον διαθέσιμο χώρο πάνω από το κεφάλι και την προσβασιμότητα στα πίσω καθίσματα, η έλλειψη γίνεται λιγότερο αισθητή σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα. Για να πάρει κανείς μια ιδέα, αρκεί να συγκρίνει το μεγάλο X6 με το X5, ή αλλάζοντας κατηγορία και μάρκα, τη Mercedes CLS με την E-Class. Και στις δύο περιπτώσεις, οι πίσω επιβάτες έχουν λιγότερο χώρο πάνω από το κεφάλι και την επακόλουθη δυσκολία στην πρόσβαση κατά την είσοδο και την έξοδο από το όχημα.
Οι ισχυρές τεχνολογικές ομοιότητες μεταξύ του Χ3 και του Χ4, που βασίζονται σε κοινή πλατφόρμα, είναι εμφανείς στις μετρήσεις που αφορούν στις διαστάσεις των εσωτερικών χώρων, όπως προκύπτει και από τους αριθμούς του πίνακα στα δεξιά, παρά το γεγονός ότι εμφανισιακά το Χ3 διαθέτει έναν κατά βάση ορθολογικό χαρακτήρα σε αντιδιαστολή με τον δυναμικό χαρακτήρα του Χ4. Σημαντική διαφορά προκύπτει μόνο στο προφίλ, με την οροφή του άρτι αφιχθέντος X4 να κλέβει, για στιλιστικούς λόγους, λίγα εκατοστά πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, ειδικά των πίσω. Ο χάρακας δείχνει τρία εκατοστά. Δεν είναι λίγα, ακόμη και αν τα υπόλοιπα 91 εκατ. είναι υπεραρκετά για να φιλοξενήσουν χωρίς μεγάλη δυσκολία άτομα με ύψος 1,80. Όσον αφορά στον χώρο των αποσκευών, το X4 διαθέτει επιπλέον 40 λίτρα σε σχέση με τη X3, το έτερο μέλος της οικογένειας. Οι θεμελιώδεις διαφορές βρίσκονται στο πάνω μέρος του αμαξώματος, δηλαδή πάνω από την περιοχή όπου αναπτύσσεται το πορτμπαγκάζ.
Τα μηχανικά εξαρτήματα προέρχονται από το πακέτο που βρίσκεται αυτόν τον καιρό σε μεγάλο μέρος των μοντέλων της BMW, αρχής γενομένης από τον συνδυασμό κινητήρα-κιβώτιο. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας απόδοσης 190 ίππων και χωρητικότητας δύο λίτρων και το οκτατάχυτο ZF δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστούν καινοτόμα, ωστόσο εξακολουθούν να συνθέτουν ένα αποτελεσματικό δίδυμο.
Η διαθεσιμότητα του ενός και η ομαλότητα του άλλου κάνουν την οδήγηση πραγματικά απολαυστική, διότι σε κάθε περίπτωση το X4 κινείται με άνεση και προθυμία και, επιπλέον, με σχετικά λογικές απαιτήσεις στα καύσιμα, δεδομένων των συνθηκών. Το θέμα είναι ότι τα 190 άλογα είναι πολύ ζωηρά, αλλά η μάχη τους για την υποστήριξη των δύο τόνων βάρους του αμαξώματος, είναι μάλλον άνιση. Στο τέλος καταλήγει κανείς να ζητά κάτι παραπάνω, τόσο από άποψη ώθησης όσο και από άποψη δύναμης. Το κενό καλύπτουν με ευκολία οι προσφερόμενες εκδόσεις «Μ» που φέρουν μια ιδιαίτερη σημασία στην ονοματολογία της βαυαρικής εταιρείας.
Οι στροφές είναι ο κατεξοχήν τόπος στον οποίο εκφράζεται η ιδιαίτερη προσωπικότητα του X4. Ο πρωταρχικός χαρακτήρας sport utility που διαθέτει μεταφράζεται σε μια λιγότερο έντονη ολίσθηση, στην ευκολία με την οποία αλλάζει κατεύθυνση και το κυριότερο, στην ευχάριστη αίσθηση ότι όλα αυτά επιτυγχάνονται χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Από την άλλη πλευρά, η coupe φόρμα σε ένα σχέδιο SUV δημιουργεί μία ξεχωριστή – πιο ανταποδοτική – σχέση με την άσφαλτο αντιπροσωπεύοντας περισσότερα μία συμπεριφορά με πιο δυναμικά χαρακτηριστικά.
Ο βασικός εξοπλισμός δεν είναι αδιάφορος, ωστόσο κρίνεται σκόπιμη η αγορά συγκεκριμένων πακέτων προαιρετικού εξοπλισμού, όπως το Driving Αssistant Plus, για παράδειγμα, που παρέχει υποβοηθούμενη οδήγηση επιπέδου 2. Η διάταξη των χειριστηρίων και των οργάνων, τόσο στιλιστικά όσο και εργονομικά, ακολουθεί την πεπατημένη της BMW των τελευταίων ετών. Αυτό αποτελεί εγγύηση όσον αφορά την ευκολία και την αμεσότητα στη χρήση.
Τα όργανα είναι προσαρμόσιμα. Όσον αφορά το σύστημα πολυμέσων, διαθέτει το iDrive τελευταίας γενιάς με οθόνη αφής. Το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό παρόλο που τελικά επικρατεί η αλληλεπίδραση με τον κλασικό επιλογέα. Κατόπιν παραγγελίας, διατίθεται το σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών. Η ορατότητα είναι καλή, κατά την πορεία προσδίδει ένα αίσθημα κυριαρχίας. Διαθέτει κάμερες 360° και ποιότητα της εικόνας και των γραφικών είναι σε άριστο επίπεδο. Η εικόνα για την ασφάλεια είναι παραπάνω από ενθαρρυντική. Ήδη από τον βασικό εξοπλισμό, το X4 περιλαμβάνει τα πολυάριθμα συστήματα που τυπικά διαθέτουν τα μοντέλα τελευταίας γενιάς της BMW, όπως το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης.
Powered by QUATTRORUOTE
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]