Στις 5 Απριλίου 1977, η ρώσικη αυτοκινητοβιομηχανία AvtoVAZ κυκλοφόρησε στις διεθνείς αγορές το πρώτο Lada Niva το οποίο με κάποιες τεχνολογικές αναβαθμίσεις αλλά με την ίδια εικόνα κυκλοφορεί σε κάποιες αγορές ακόμα και σήμερα, 41 χρόνια μετά.
Κατά καιρούς είναι γεγονός πως έχουμε δει κάποιες σχεδιαστικές απόπειρες για την ανανέωση του δημοφιλούς off-roader των Ρώσων όμως καμία δεν κατέληξε στην μαζική παραγωγή.
Το lada Niva καθιερώθηκε ως ένα σκληροτράχηλο αυτοκίνητο εκτός δρόμου με 3θυρο αμάξωμα που είχε συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Διέθετε τετρακίνηση, με αυτοφερόμενο αμάξωμα που είχε αρκετή απόσταση από το έδαφος και επί πολλές δεκαετίες έφερε κάτω από το καπό έναν κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων. Το 1994 προστέθηκε για πρώτη φορά ένας κινητήρας 1,7 λίτρων με ψεκασμό από την General Motors ενώ κυκλοφόρησαν και κάποιες εκδόσεις με διαφορετικά αμαξώματα (5θυρο, pick up, cabrio κ.ά).
Προσφάτως, η Lada παρουσίασε στη έκθεση της Μόσχας το πειραματικό μοντέλο Niva 4×4 Vision Concept ως μία σχεδιαστική πρόταση για το πώς θα μπορούσε να είναι ο αντικαταστάτης του. Βεβαίως, το concept car που παρουσιάστηκε φέρει πολλά φουτουριστικά στοιχεία τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα που μάλλον δεν θα ενσωματωθούν στο μοντέλο μαζικής παραγωγής που ενδέχεται να προκύψει στο μέλλον. Ίδωμεν…
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]