Περίπου έξι χρόνια μετά την πρεμιέρα του και με πωλήσεις άνω των 600.000 μονάδων, το Opel Mokka απέκτησε νέο στιλ, διεκδίκησε νέο κινητήρα, αναβαθμίστηκε με σύγχρονο εξοπλισμό και κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης στα 20.200 ευρώ.
Στα τέλη του 2016 το μικρό SUV της Opel υπέστη την πρώτη ανανέωσή του που έφερε στο προσκήνιο μικρές αισθητικές αλλαγές – στο εσωτερικό είναι πιο εμφανείς – μαζί με καινούργια στοιχεία εξοπλισμού κι έναν νέο βενζινοκινητήρα. Τα ανανεωμένα Opel Mokka απέκτησαν το γράμμα «Χ» στην ονομασία τους για να ξεχωρίζουν από τα προηγούμενα μοντέλα και στην εγχώρια αγορά κυκλοφορούν με δυο κινητήρες σε τέσσερις προτάσεις απόδοσης και τέσσερις επιλογές σε εξοπλισμό.
Στην μεζούρα, το Mokka παραμένει με αμάξωμα μήκους κάτω από τα 4,3 μ. παρουσιάζοντας καλή εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Πρόκειται για ένα ευκίνητο αυτοκίνητο, με πολύ βολική θέση οδήγησης, προσεγμένη ηχομόνωση και καλή ποιότητα κύλισης. Έχει στιβαρό πλαίσιο, αναρτήσεις με κάπως σφικτό set up και τιμόνι με καλή απόκριση. Όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, υπάρχουν εκδόσεις με κίνηση στους δυο ή στους τέσσερις τροχούς.
Τεχνολογία
Το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει έναν ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη που εμπλέκει την κίνηση και στους πίσω τροχούς σε ποσοστό έως και 50%. Γενικώς, το Mokka δεν είναι ένα όχημα για τα… δύσκολα όμως θα κινηθεί απρόσκοπτα στο χώμα και με ασφάλεια, σε οδοστρώματα με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης.
Οι εκδόσεις Mokka Χ diesel έχουν βάση στα 1,6 λίτρα και υποστηρίζονται από Turbo και τεχνολογία άμεσου ψεκασμού (CDTI). H πρώτη έκδοση αποδίδει 115 ίππους ενώ η δεύτερη βρίσκεται στους 136 ίππων. Μόνο η ισχυρή έκδοση υποστηρίζει τα μοντέλα με τετρακίνηση και μπορεί να συνδυαστεί με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο κινητήρας με τους 115 ίππους συνδυάζεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Αντιθέτως, η έκδοση του μοντέλου της δοκιμής μας με τους 136 ίππους διέθετε αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που όμως δεν συνδυάζεται με τετρακίνηση. Στην χειροκίνητη λειτουργία, το συγκεκριμένο κιβώτιο δεν προσφέρει ευχρηστία καθώς για την επιλογή των σχέσεων υπάρχει ένα κομβίο στην κορυφή του επιλογέα που δεν βολεύει. Κατά τα λοιπά, η μέση κατανάλωση γυροφέρνει στην τιμή των 6 λίτρων/100 χλμ. με έναν επιβάτη και ανεβαίνει έως τα 6,7 λίτρα/100 χλμ. όταν είναι πλήρως φορτωμένο.
Σύστημα OnStar
Μεταξύ των νέων τεχνολογιών που έχουν ενσωματωθεί στο αναβαθμισμένο Opel Mokka X ξεχωρίζει το σύστημα διασύνδεσης OnStar που έχει τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα της Opel παραγωγής Οκτωβρίου 2016 και εντεύθεν. Το σύστημα OnStar υποστηρίζει υπηρεσίες φωνητικής επικοινωνίας 24/7 με ένα διεθνές κέντρο εξυπηρέτησης Opel όπου παρέχονται πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου – μέσω ασύρματης διάγνωσης βλαβών – αλλά και πληροφορίες πλοήγησης. Παράλληλα, το σύστημα είναι σε θέση να εντοπίσει το αυτοκίνητο σε περίπτωση κλοπής αλλά και να καλέσει άμεση βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος.
Αξίζει να σημειωθεί πως η υπηρεσία OnStar είναι συνδρομητική και για το Mokka X, η ελληνική αντιπροσωπεία την προσφέρει δωρεάν για τα πρώτα πέντε χρόνια από την αγορά του αυτοκινήτου.
Εκδόσεις-Τιμές
Ο ισχυρός κινητήρας diesel των 136 ίππων προσφέρεται μόνο στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού X-CLUSIVE. Εν τούτοις με το χαμηλότερης απόδοσης πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων, το Mokka X ξεκινά από τα 21.900 ευρώ για την πρώτη έκδοση X-CITE και από τα 24.200 ευρώ για την μεσαία έκδοση X-PLORE.
Το πακέτο εξοπλισμού X-CLUSIVE κοσμεί την έκδοση πετρελαίου με τους 136 ίππων περιλαμβάνει εκτός των άλλων, φιμέ πίσω πλαινά κρύσταλλα, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών (δέκα ακτίνων), κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα Opel Eye που αναγνωρίζει πινακίδες κυκλοφορίας και προσφέρει έλεγχο προπορευόμενου οχήματος, προβολείς και πίσω φώτα LED, σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών και σύστημα πλοήγησης Navi 900 IntelliLink2, πλήρες πακέτο αερόσακων, διζωνικό κλιματισμό και άλλα ενδιαφέροντα.
Γενικώς, η πρόταση του Mokka X είναι από τις ελάχιστες που εκπροσωπούν την συνομοταξία των compact SUV’s, σε μία αγορά όπου εσχάτως έχει κατακλυστεί από διάφορα crossovers, κατά βάση παραλλαγές δημοφιλών μοντέλων της κατηγορίας supermini. Ως εκ τούτου, η παρουσία του έχει ειδική βαρύτητα στη γκάμα της Opel αν θεωρήσουμε πως το νεότερο Crossland X με παραπλήσιες διαστάσεις δεν προσεγγίζει τo χαρακτήρα off road που ευαγγελίζεται το Mokka X.
Η Opel προσφέρει και μια έκδοση Mokka X με υγραεριοκίνηση (LPG), με τον κινητήρα βενζίνης 140 ίππων όπου μαζί με το ντεπόζιτο βενζίνης 53 λίτρων, έχει προστεθεί κι ένα δεύτερο ρεζερβουάρ υγραερίου, χωρητικότητας 34 λίτρων, που διευρύνει την αυτονομία του μοντέλου κατά περίπου 400 χλμ.
Από το Quattroruote
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]