Παρά την προσθήκη των νέων συστημάτων ασφάλειας και τις προσπάθειες που γίνονται στη διαμόρφωση της τελικής μορφής των αυτοκινήτων, εξακολουθεί να είναι κυρίαρχος ο ρόλος που παίζει η αντοχή του αμαξώματος.
Σε περίπτωση σύγκρουσης, το αμάξωμα δέχεται την μεγαλύτερη καταπόνηση και ανάλογα με τις προδιάγραφες του απορροφά μέρος από την ενέργεια που αναπτύσσεται κατά την σύγκρουση. Αναμφισβήτητα όμως ποσοστό της ενέργειας μεταφέρεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη προσπάθεια τους να μειώσουν τις συνέπειες από την σύγκρουση αξιοποιούν τις ικανότητες και τις ιδιότητες του χάλυβα υπέρ υψηλής αντοχής.
Ο νέος τύπος χάλυβα, που συνδυάζει υψηλή εφελκυστική αντοχή σε σχέση με τις υπάρχουσες ποιότητες χάλυβα, έχει θετική επίδραση και στη μείωση του βάρους του αυτοκίνητου. Τα ελαφρύτερα οχήματα απαιτούν μικρότερη ποσότητα ενέργειας για να κινηθούν οπότε συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών των επικίνδυνων ρύπων, που εκπέμπονται από τις κινητήριες μονάδες τους.
Η Nissan ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει χάλυβα υπέρ υψηλής σε περισσότερα νέα μοντέλα της. Ο υψηλής αντοχής χάλυβα, με αντοχή εφελκυσμού 980 megapascals, που ανέπτυξε από κοινού με τις Nippon Steel & Sumitomo Metal Corp. επιτρέπει την παραγωγή σύνθετων σχημάτων που είναι λεπτότερα και ελαφρύτερα (συγκρινόμενα με αυτά που κατασκευάζονται από συμβατικό χάλυβα υψηλής αντοχής σε εφελκυσμό), διατηρώντας ταυτόχρονα την ικανότητά τους να απορροφούν την ενέργεια στη πρόσκρουση.
Το Infiniti QX50, ένα πολυτελές μεσαίο SUV που κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ τον περασμένο Μάρτιο, είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα στον κόσμο, που διαθετει εμπρόσθια και οπίσθια πλευρικά μέρη καθώς και άλλα τμήματα κατασκευασμένα από εξαιρετικά ανθεκτικό χάλυβα αντοχής 980 megapascal,
Η ιαπωνική φίρμα σχεδιάζει να επεκτείνει τη χρήση του συγκεκριμένου υλικού και σε άλλα μοντέλα, καθώς έτσι βελτιώνει την απόδοση του καυσίμου και της οδήγησης, λόγω του μειωμένου βάρους του χάλυβα.
Η Nissan έθεσε σε ισχύ ένα σχέδιο βιωσιμότητας αυτό το μήνα, το οποίο απαιτεί μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα οχήματα της κατά 40% μέχρι το οικονομικό έτος 2022, σε σχέση με το οικονομικό έτος 2000. Η εταιρεία αναπτύσσει τεχνολογίες που τις επιτρέπουν να επεκτείνει τη χρήση χάλυβα υπερ υψηλής αντοχής σε εφελκυσμό, στοχεύοντας το 25% του βάρους των μερών ενός οχήματός της, να αποτελείται από το συγκεκριμένο υλικό. Στο QX50, το ποσοστό έφθασε στο 27%.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]