Η VW είναι πρωτοπόρος και στον τομέα της ασφάλειας. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, διαθέτει συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας νέας γενιάς τα οποία δημιουργούν ένα πλέγμα προστασίας των επιβατών και των πεζών.
Ανάλογα με το επίπεδο του εξοπλισμού τα γερμανικά αυτοκίνητα διαθέτουν διατάξεις που συμβάλλουν στην αύξηση των ποσοστών ασφάλειας.
Το VW Tiguan είναι ο εκπρόσωπος της μάρκας στη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται, Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian monitoring (σύστημα επιτήρησης εμπρόσθιου χώρου, με αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και ολοκληρωμένη παρακολούθηση των πεζών), ενεργό καπό κινητήρα, αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση και Lane Assist (ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας). Ο στάνταρ εξοπλισμός ασφαλείας συμπληρώνεται με ένα δίκτυο επτά αερόσακων – μεταξύ των οποίων και ένας αερόσακος γονάτων στην πλευρά του οδηγού.
Το Front Assist, παρακολουθεί τον εμπρόσθιο χώρο με τη βοήθεια αισθητήρων ραντάρ και φρενάρει το όχημα, μέσω μιας λειτουργίας πέδησης έκτακτης ανάγκης, αν ο οδηγός δεν αντιληφθεί κάποιο εμπόδιο. Σημαντικό στοιχείο είναι η δυνατότητα του συστήματος να αξιολογεί τα στοιχεία που βασίζονται αποκλειστικά σε αισθητήρες ραντάρ και όχι σε συνδυασμό αισθητήρων ραντάρ με κάμερα πολλαπλής λειτουργίας.
Το Front Assist ενεργοποιεί μια διαδικασία αντίδρασης δύο σταδίων στην περίπτωση που ανιχνευθεί στο δρόμο κάποιος πεζός. Αρχικά δίνεται ένα προειδοποιητικό σήμα και στη συνέχεια το σύστημα ενεργοποιεί τη λειτουργία πέδησης. Καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια παίζουν, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Assist), το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Fatigue Detection) και το Adaptive Cruise Control (ACC). Σε συνδυασμό με το κιβώτιο DSG, το ACC έχει την δυνατότητα να ελέγχει το αυτοκίνητο και να προσδίδει μερικά χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης.
Συγκεκριμένα: Αυτόνομο σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (Traffic Jam Assist), που αναλαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, διατηρώντας ταυτόχρονα την πορεία του αυτοκινήτου στην λωρίδα του. Αυτόνομο σύστημα υποβοήθησης εκτάκτου ανάγκης (Emergency Assist). Σε περίπτωση αδιαθεσίας του οδηγού, ξεκινά μια αυτόνομη διαδικασία ακινητοποίησης εκτάκτου ανάγκης, στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας. Αυτή τίθεται σε λειτουργία εφόσον έχει προηγηθεί ένα παρατεταμένο προειδοποιητικό σήμα στον οδηγό, και περιλαμβάνει την ενεργοποίηση των φώτων αλάρμ και την οδήγηση με ελεγχόμενους ελιγμούς στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας, προκειμένου να ειδοποιηθούν οι άλλοι οδηγοί. Το αυτοκίνητο ακινητοποιείται σταδιακά λαμβάνοντας υπόψη την κυκλοφορία των άλλων οχημάτων τόσο εμπρός όσο και πίσω από το Tiguan.
Το ενεργό καπό κινητήρα μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού των πεζών και των δικυκλιστών με την ανύψωσή του. Όταν υπάρξει επαφή με τον προφυλακτήρα, ένας αισθητήρας ενεργοποιεί έναν πυροτεχνικό ενεργοποιητή που ανυψώνει, κατά περίπου 50 χιλ., το πίσω άκρο του καπό, μέσα σε 22 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αυτό αυξάνει την απόσταση μεταξύ των σκληρών στοιχείων του κινητήρα και του σχετικά εύκαμπτου καπό και κατά συνέπεια μειώνει τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών στο κεφάλι.
Ωστόσο, τον πιο καθοριστικό ρόλο στην ασφαλή κίνηση κάθε αυτοκινήτου έχει ο οδηγός. Ο σωστά εκπαιδευμένος οδηγός που βρίσκεται σε καλή φυσική κατάσταση μπορεί να αντιμετωπίσει έκτακτες καταστάσεις και να μειώσει τις συνέπειες από μια σύγκρουση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ