EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Υβριδικά Υδρογόνου: Οικονομία και χαμηλές εκπομπές ρύπων, με ελάχιστες μετατροπές

yvridika-ydrogonou-oikonomia-kai-chamiles-ekpobes-rypon-me-elachistes-metatropes-742916

Ποια είναι η ιταλική Cirelli και πως λειτουργεί το σύστημα υδρογόνου που εφαρμόζεται σε συμβατικούς κινητήρες βενζίνης

Η Cirelli, είναι μια εταιρεία με έδρα το Μιλάνο, η οποία εφαρμόζει ένα γνωστό πλέον επιχειρηματικό πλάνο. Εισάγει μοντέλα αυτοκινήτων από την Κίνα που κατασκευάζονται βάση δικών της απαιτήσεων και προδιαγραφών, τα επιθεωρεί και τα διαθέτει στην ιταλική αγορά, με την επωνυμία της, Cirelli Motor Company.

H γκάμα της από το 2025, θα αποτελείται από επτά μοντέλα, τα οποία ονομάζονται, όχι και τόσο ευφάνταστα είναι η αλήθεια, Cirelli 1, έως Cirelli 7. Όλα τους ανήκουν στην κατηγορία των SUV και ουσιαστικά είναι σχεδιαστικές παραλλαγές γύρω από ένα μοτέρ 1.5 της Mitsubishi, το οποίο προσφέρεται σε εκδόσεις  βενζίνης, LPG και ήπια υβριδικού, με manual ή αυτόματο κιβώτιο.

Πριν από λίγες ημέρες όμως, η Cirelli ανακοίνωσε και μια νέα έκδοση, που ανήκει στην κατηγορία των Υβριδικών Υδρογόνου. Ουσιαστικά, πρόκειται για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν συμβατικούς θερμικούς κινητήρες βενζίνης, ωστόσο στους κυλίνδρους τους εισάγεται και μια ποσότητα υδρογόνου η οποία αναφλέγεται μαζί με το καύσιμο μείγμα.

Σύμφωνα με την Cirelli, με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερη καύση και μειώνεται η κατανάλωση κατά 10-15%, όπως μειώνονται επίσης  και οι εκπομπές ρύπων, στα ίδια ποσοστά. Πέραν αυτού, η εισαγωγή και η καύση του υδρογόνου στον κινητήρα, λειτουργεί ως «καθαριστικό», χωρίς να αφήνει κατάλοιπα και ως εκ τούτου –σύμφωνα πάντα με την Cirelli- τα διαστήματα service μπορούν να είναι πιο «αραιά», αυξάνοντας τις χρονικές περιόδους μεταξύ τους, μέχρι και 25%. Λεπτομέρειες για αυτό δεν έχουν δοθεί αλλά προφανώς αναφέρονται στις σχετιζόμενες με την τροφοδοσία και τον καθαρισμό των βαλβίδων, εργασίες.

Το πιο καλό είναι πάντως ότι δεν χρειάζονται πολύπλοκες εγκαταστάσεις και μετατροπές για να γίνει ένα αυτοκίνητο σε υβριδικό υδρογόνου και η διαδικασία είναι ανάλογη με αυτή της εγκατάστασης ενός συστήματος «αερίου». Δεν απαιτούνται ρεζερβουάρ υψηλής πίεσης για το υδρογόνο ούτε και υπάρχει κίνδυνος. Επίσης, δεν χρειάζονται σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο, καθότι αυτό παράγεται στο αυτοκίνητο, μέσω μιας ειδικής συσκευής.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός του οχήματος, είναι να γεμίζει ένα δοχείο με αποσταγμένο νερό, το οποίο και χρησιμοποιείται από την «γεννήτρια υδρογόνου» η οποία καταναλώνει ελάχιστη ενέργεια, για την δουλειά αυτή. Στη συνέχεια, το υδρογόνο μεταφέρεται στον κινητήρα μέσω ενός απλού πνευματικού συστήματος, δεν χρειάζονται δηλαδή πολύπλοκες αντλίες και ειδικά συστήματα ψεκασμού δηλαδή.

Το σύστημα αυτό, σύμφωνα με την Cirelli, θα μπορεί να εγκατασταθεί και στα επτά μοντέλα της γκάμας της, συνιστώντας μια πρόσθετη επιλογή, στις ήδη αρκετές, εκδόσεις που προσφέρει.

Όλες οι ειδήσεις

Απίστευτο κι όμως αληθινό: Πήρε για bonus AMG των 150.000€

Νέο Opel Frontera: Φθηνό, πρακτικό και στυλάτο

Φόρμουλα 1: Αυτοί είναι οι πιο καλοπληρωμένοι οδηγοί για το 2024

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο